Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.10.2011 15:17 - ДНЕС В 18 ЧАСА БЪЛГАРСКО ВРЕМЕ БОЛШОЙ ОТВАРЯ ВРАТИ
Автор: 4aiotgluhar4e Категория: Лични дневници   
Прочетен: 15642 Коментари: 38 Гласове:
41

Последна промяна: 29.10.2011 22:58

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Днес е забележителен ден за световното класическо изкуство - отваря врати реконструираният Болшой театър. Много се изписа в последните дни и много се изговори и, както е характерно за нашето време, все за пари. А аз смятам, че важният факт е друг, и той е нефинансов. В световния културен живот се върна една сграда-легенда, в която мирише на изкуство и история.
      Малко факти. Свършена е грандиозна, безпрецедентна по мащабите и сложността си работа. В продължение на шест години е възстановен историческият облик на централния корпус, проектиран от Алберт Кавос, укрепени са основите на сградата, строена върху дървени пилони, които, поради влажността на терена, гният и създават проблеми още през 19-ти век. В резултат на реконструкцията площта на театъра е разширена от 30.3 хил. кв. м. на 72 хил. кв. м.
      Обновената централна зала разполага с 1740 седящи места, най-модерната в света сцена, снабдена с техника за всички измислени до момента специални ефекти. Мястото за оркестъра е разширено и може да побере 130 музиканта, което позволява да се изпълняват на закрито дори опери на Вагнер. При реконструкцията е възстановена акустиката, съсипана от ремонтите по време на съветската власт. До 2005 г. театърът е бил на петдесето място в света по акустика, от днес ще е на първо, поне така твърди международният екип от специалисти. И нещо много любопитно: през август тази година в театъра е бил монтиран гигантски орган (все пак тази страна си пада по самое большое), който тежи осем тона и има 1819 тръби. Органът е ръчно изработен от белгийски майстори.
      За да се разшири активната площ, под Театралния площад е изградена изцяло нова зала, която може да служи за репетиции и като звукозаписно студио, но чрез автоматично повдигане на пода може да става и за концерти (има 330 места). Разбира се, реконструирани са репетиционните зали, служебните помещения, складовите помещения. Любопитен факт е, че по време на реконструкцията на обекта всеки ден са работели по 3500 специалиста с различен профил, 1000 от които -  реставратори.
      За съжаление в мрежата все още няма снимки от новия вид на Болшой, но двенки за цяр намерих.


image
Историческа снимка от вида на театъра през 1895 г.

image Театърът един месец преди откриването.
     Как изглеждат реконструираните зали на театъра можете да видите на
този адрес. Изпрати ми го tili, за което получава темпераментна благодарствена прегръдка пред строя :)))
    Тук можете да разгледате обновения сайт на театъра и да прочетете повече за историята и реконструкцията му, както и за постановките. Не мога да пропусна да спомена, че първият гастрол на новата сцена е на трупата на Ла Скала. Ех, пък как си мечтая и аз да гастролирам там :)))
     И накрая основната причина да пусна този спешен постинг: за днес, 28.10.2011 г., в 19 ч. московско време (18 ч. наше време) е планиран грандиозен концерт за откриване на Болшой театър, с който ще започне неговият 236-ти сезон. Поканени са световни звезди като Анжела Георгиу, Виолета Урмана, Натали Десай и Дмитрий Хворостовский. Концертът ще бъде излъчван по сателит, а сигналът ще бъде препредаван в миланската Ла Скала, Ковънт Гардън в Лондон, Метрополитън опера в Ню Йорк, Театро Колон в  Буенос Айрес, Тетро Реал в Мадрид. За щастие, концертът ще бъде излъчван и от You Tube. Можете да гледате директно на този адрес:

Большой театр
Торжественное открытие Исторической сцены Большого театра. Прямая трансляция Гала-концерта. Начало в 19.00 по Московскому времени.
 

Искрено се надявам до 18 ч. този постинг да се появи на първа, за да могат повече хора да гледат концерта, все пак такова събитие не се случва всеки ден!
На информираните, приятно гледане!
А аз не съм в командировка, не съм на работа, пред комютъра съм и направо си завиждам за шанса :)))

Тубата предава само за Русия и Америка, но можете да гледате тук:
http://vtbrussia.ru/culture/gabt/ohsp/
или тук:
besplatnoe.tv/Rossiya-1.html

     P.S. 1 Такааа... Този концерт направо ми отнесе главата, но смятам, че вече съм се темперирала, за да напиша два-три реда. Първо, руската мечка, чийто най-виден представител седеше в императорската ложа, кой знае защо реши, че Европата не е заслужила да гледа концерта в You Tube. Обаче ние, нали сме от стара коза ярета, справихме се.
Второ, залата е зашеметяваща, наистина!  Личи, че много пари и усилия са вложени и се е получила впечатляваща демонстрация на престиж и власт. Впрочем, другарят Путин се разсърдил за многото пари, фръцнал се и отказал да присъства на галата. Да беше казал, щях да го заместя :)))
     В самия концерт вокалната част не ме впечатли особено, защото не си падам по руската опера, но то си е мое мнение. Обаче балетът... Балетът беше неописуем! Не гледам за първи път спектакъл на Болшой, гледала съм и други трупи с претенции и слава, тези просто надскочиха себе си.
     Надявам се в най-скоро време спектакълът да бъде качен в тубата или яндекс и когато това стане, ще дам връзка.
     За тези, които гледаха, блазе ни, нали!

P.S. 2 Появи се първото видео. Нещото, което ме впечатли най-много е от 4.23 до 8.43.

 


P.S. 3. Концертът е качен. Ето го:






Гласувай:
41



1. karambol5 - :))))))))))))))))))) Една добра ...
28.10.2011 15:43
:))))))))))))))))))) Една добра новина :)))))
Както се казва - да им е честита придобивката ;))
иии ...пожелавам ти да гастролираш там , чайче :))) :РРРРР
цитирай
2. tili - Случайно минавам и се
28.10.2011 15:57
строявам да си взема прегръдката:))) За съжаление ще пропусна, защото съм на бароков концерт в Manoel Theatre от 8ч. На малтийците ЕС им купил арфа и сега са всенародни тържества:)))))) Та и аз ще намажа на финала. Старата е била разбомбена заедно с голямата Опера през войната 1942г. И как са я карали досега без арфа - не знам!
Но ще видя и Большой, няма начин да не го качат концерта в Тубата.
Приятно наслаждение и обърни внимание на златната завеса. Наистина е златна, руский человек не шегувается като рече;-)))
цитирай
3. 4aiotgluhar4e - Ха-ха, Карамболче, чул те Господ!
28.10.2011 16:35
karambol5 написа:
:))))))))))))))))))) Една добра новина :)))))
Както се казва - да им е честита придобивката ;))
иии ...пожелавам ти да гастролираш там , чайче :))) :РРРРР

Ама като гледам цените на билетите, гастролът излиза много солено :( Обаче аз съм като гъска, захапвам и не пускам, та не съм рекла...
Иначе голяма работа са направили, шапката да ти хвръкне :)))
цитирай
4. 4aiotgluhar4e - Тили, как ме разсмя с тая арфа! Още една прегръдка :)))
28.10.2011 16:40
tili написа:
строявам да си взема прегръдката:))) За съжаление ще пропусна, защото съм на бароков концерт в Manoel Theatre от 8ч. На малтийците ЕС им купил арфа и сега са всенародни тържества:)))))) Та и аз ще намажа на финала. Старата е била разбомбена заедно с голямата Опера през войната 1942г. И как са я карали досега без арфа - не знам!
Но ще видя и Большой, няма начин да не го качат концерта в Тубата.
Приятно наслаждение и обърни внимание на златната завеса. Наистина е златна, руский человек не шегувается като рече;-)))

Какво ли са правили малтийците толкова години без арфа? Преаранжирали са оперите :)))
Извън майтапа, моя дружка е ходила на опера в Ла Валета. Трудно си представям оперен оркестър без арфа, ама знаеш ли!
Нали се сещаш, че това 18 ч. б.в. е 17 ч. ц.е.в. Спокойно можеш да го хванеш и в 20 пак да сефтосаш арфата :)))
Ще гледам специално за завесата. Знам, че като е за слава, никакви шутки не им минават :)
цитирай
5. malchaniaotnadejda7 - :) Здравей, Чайче!
28.10.2011 16:54
Това е новина! Размечта ме... :) Да сте живи и здрави с Тили, чудесна разходка. Благодаря ти! Прегръдка!:)
цитирай
6. mitkaloto - Благодаря за информацията. Този ...
28.10.2011 16:55
Благодаря за информацията.Този постинг трябва да бъде на първа страница.
цитирай
7. karambol5 - Този постинг наистина трябва да ...
28.10.2011 17:05
Този постинг наистина трябва да бъде на първа страница ;)))))
цитирай
8. katan - Поздрави и за този пост, Чайче!
28.10.2011 17:11
От мен един линк за това грандиозно събитие:
http://www.youtube.com/watch?v=raZfzXGO4E4.
Малко ми става чоглаво, че ние не можем да се похвалим с нещо културно значимо...
Поздрави на теби Тили!
Хубава вечер!
цитирай
9. 4aiotgluhar4e - Радвам се, Надя!
28.10.2011 17:27
malchaniaotnadejda7 написа:
Това е новина! Размечта ме... :) Да сте живи и здрави с Тили, чудесна разходка. Благодаря ти! Прегръдка!:)

Малко късно дойде новината и хората могат и да не разберат. А и да разберат, ще им трябва време да се приберат от работа, но аз си помислих, че да подаря такова събитие на пет човека, пак е нещо. Ей сега вадя тубата на голям екран и се нагласям да присъствам поне виртуално :)))
цитирай
10. tili - Лелееее какво е умничко
28.10.2011 17:28
това Чайче! Ми то тук нали е с още един час назад, та ще го хвана:)))
Айде, обличам си роклята с голия гръб и се строявам в ложата до Меркел;-)))) Язък, забравих си в София дантеленото ветрило от Брюжжжж, та ще си вея с вестник:( излагация голяма... Ама братушките кой знае каквви климатици са наслагали. Швейцарска работа. Сигурно духат като андронен колайдер, хихихи:)
Приятно наслаждение на всички!
цитирай
11. 4aiotgluhar4e - Моля!
28.10.2011 17:29
mitkaloto написа:
Благодаря за информацията.Този постинг трябва да бъде на първа страница.

Да бъде, ама не е плювни по някой друг блогър, не е изборно-политически, не е и за турнето на Планета :) Здраве да е!
цитирай
12. 4aiotgluhar4e - Този постинг наистина трябва да ...
28.10.2011 17:31
karambol5 написа:
Този постинг наистина трябва да бъде на първа страница ;)))))

И да не бъде, музикалните събития в тубата се повтарят по 2-3 пъти след края. Концерта на филхармонията им от операта в Сидни го излъчиха четири пъти. Познай колко пъти го гледах :)))
цитирай
13. 4aiotgluhar4e - Благодаря, Катя!
28.10.2011 17:36
katan написа:
От мен един линк за това грандиозно събитие:
http://www.youtube.com/watch?v=raZfzXGO4E4.
Малко ми става чоглаво, че ние не можем да се похвалим с нещо културно значимо...
Поздрави на теби Тили!
Хубава вечер!

Този линк още повече ми изостри апетита :)
Как да нямаме с какво да се похвалим? Имаме, но няма кой да го организира. А преди това трябва да се погрижим да си съхраним съкровищата.
цитирай
14. 4aiotgluhar4e - Тили, опасна скица си!
28.10.2011 17:41
tili написа:
това Чайче! Ми то тук нали е с още един час назад, та ще го хвана:)))
Айде, обличам си роклята с голия гръб и се строявам в ложата до Меркел;-)))) Язък, забравих си в София дантеленото ветрило от Брюжжжж, та ще си вея с вестник:( излагация голяма... Ама братушките кой знае каквви климатици са наслагали. Швейцарска работа. Сигурно духат като андронен колайдер, хихихи:)
Приятно наслаждение на всички!

Внимавай какво пише във вестника, дето ще вееш с него, да не изхвръкне някой сакатлък в новия театър :)))
Виж за роклята е добра идеята, че като се погледна..., за малко да се озова в Болшой по пантофи :)))
И ей сега ще си сипя едно на здоровье :)))
цитирай
15. monna1 - Да, хубава новина,....
28.10.2011 18:33
...страхотна реконструкция и модернизация, толкова е тържествено?!
Никога не съм ходила в Русия. Не знам защо изпитвам страх, необяснимо е...
Привет, чайче!
цитирай
16. sande - Поздрави, Чайче, със закъснение прочетох постинга ти, но ...
28.10.2011 22:32
.. ще го видим този знаменит концерт.

Както и обновената сграда, голямата зала.
Радвам се,че Болшой е станал оше по-голям. Във всяко отношение.
цитирай
17. 4aiotgluhar4e - Страх ли? Защо?
28.10.2011 23:02
monna1 написа:
...страхотна реконструкция и модернизация, толкова е тържествено?!
Никога не съм ходила в Русия. Не знам защо изпитвам страх, необяснимо е...
Привет, чайче!

Абе като се замисля, ако си сама, може и да е страшничко. Но си струва да отидеш с група и с човек, който познава града. Аз харесвам културните обекти на Москва, но предпочитам Санкт Петербург и го смятам за най-красивия град в света.
цитирай
18. 4aiotgluhar4e - Здравей, Санде!
28.10.2011 23:04
sande написа:
.. ще го видим този знаменит концерт.

Както и обновената сграда, голямата зала.
Радвам се,че Болшой е станал оше по-голям. Във всяко отношение.

Не си изтървал кой знае колко, защото със сигурност ще го качат по торентите. Като излезе, ще дам връзка. Аз ти пожелавам да го видиш на живо :)
цитирай
19. анонимен - Здравейте! И аз гледах концерта и ...
29.10.2011 01:37
Здравейте!
И аз гледах концерта и много ми хареса, даже вокалната част.
Единственото, което ме подразни, бяха съветските детайли, които непрлекъснато промушваха като фон на изпълненията. Не приемам Половецки танци на фона на сърп и чук.
И на мен ми направи впечатление, че Путин го няма.
Поздрави!

П.П. Благодаря за линка. Тангото по Шостакович наистина е неописуемо.
цитирай
20. starwoman - Интересно.
29.10.2011 15:06
Ценен пост.
цитирай
21. 4aiotgluhar4e - Здравейте :)
29.10.2011 23:07
анонимен написа:
Здравейте!
И аз гледах концерта и много ми хареса, даже вокалната част.
Единственото, което ме подразни, бяха съветските детайли, които непрлекъснато промушваха като фон на изпълненията. Не приемам Половецки танци на фона на сърп и чук.
И на мен ми направи впечатление, че Путин го няма.
Поздрави!

П.П. Благодаря за линка. Тангото по Шостакович наистина е неописуемо.

Радвам се, че сте гледали и се надявам да съм помогнала.
Да, мен също ме подразниха сърповете и чуковете, а пък хорът в началото ме разсмя с глас - юнаците нагласени с каски като строители от БАМ, пък пеят хор на Глинка, който е бил отявлен царист.
Давам линк за целия концерт, видяхте ли?
цитирай
22. 4aiotgluhar4e - Благодаря! Дано да е така :)
29.10.2011 23:08
starwoman написа:
Ценен пост.

цитирай
23. makont - Те просто са велики,
31.10.2011 10:20
и композиторите им, и балетистите и певците. Умеят да го правят. Аз лично не обичам много , много опера, но виж на балета съм фенка, едно време не пропусках балет в народната опера, а когато идваха руски балетисти, беше малък празник. Браво, Чайче за хубавия постинг, при малко свободно време ще послушам и погледам! Усмихната и спорна седмица!
цитирай
24. elinora - Чайче, концерта го гледах по руската телевизия още тогава (в пряк ефир)
31.10.2011 15:56
Много грандиозен, впечатляващ, в най-добрите традиции на руската културна сила!
А залата - наистина са и възвърнали имперския блясък, както написаха медиите :)
За мен лично беше удоволствие за всички сетива спектакъла!
Пък изтупаната публика там представям си как се е кефила наживо :))
цитирай
25. monaliza121 - Не можах да догледам. По-късно ще ...
31.10.2011 17:40
Не можах да догледам. По-късно ще продължа.
цитирай
26. 4aiotgluhar4e - Здравей, Мая :)
31.10.2011 22:36
makont написа:
и композиторите им, и балетистите и певците. Умеят да го правят. Аз лично не обичам много , много опера, но виж на балета съм фенка, едно време не пропусках балет в народната опера, а когато идваха руски балетисти, беше малък празник. Браво, Чайче за хубавия постинг, при малко свободно време ще послушам и погледам! Усмихната и спорна седмица!

И аз мисля, че в музиката и театъра във всичките им форми руснаците наистина са велики. Но и те като нас имат нещастието да са кармично свързани с ботуша.
Гледай, надявам се да не махнат видеото.
Поздрави и хубава седмица и на теб :)
цитирай
27. 4aiotgluhar4e - Здравей, Ели :)))
31.10.2011 22:45
elinora написа:
Много грандиозен, впечатляващ, в най-добрите традиции на руската културна сила!
А залата - наистина са и възвърнали имперския блясък, както написаха медиите :)
За мен лично беше удоволствие за всички сетива спектакъла!
Пък изтупаната публика там представям си как се е кефила наживо :))

За теб изобщо не съм се съмнявала :)
Наистина беше грандиозно събитие, но друго не съм и очаквала. А за театъра съм съгласна, голяма работа са направили. Той и преди беше много впечатляващ, въпреки видимите следи на времето и некомпетентни човешки ръце. Аз все пак предпочитам Мариинския театър, струва ми се по-елегантен. Но не мога да отрека, че ако ми изскочи късмета да изгледам едно "Лебедово езеро" например, няма да пропусна за нищо на света.
Да, публиката беше много изтупана, а телевизията се погрижи да ни покаже и тоалетите, и бижутата. Впрочем, те изобщо така ходят на опера. Намирам го за хубаво, това е уважение.
Поздрави, Ели :)
цитирай
28. 4aiotgluhar4e - :)))
31.10.2011 22:48
monaliza121 написа:
Не можах да догледам. По-късно ще продължа.

Гледай на здорове, както казват руснаците. Концертът се появи по торентите, така че и да изчезне, ще дам линк.
Поздрави, Мона Лиза :)
цитирай
29. анонимен - от Z
01.11.2011 11:06
Значи!
Когато гледам такова грандиозно събитие, настръхвам дори само от факта, че креативността на едно огромно множество от хора е впрегната в съзиданието на Красотата.
Като се започне от проектанти и строители, да се мине през усилията на постановчици и изпълнители и да се стигне до избора на тоалет и интересът на посетителите... Това е културна нация...
Браво, братушки!
Чай, благодаря ти! :)
цитирай
30. findly - Здравей,
01.11.2011 13:59
аз видях поста ти с 15 мин.закъснение, но не успях да вляза и да гледам концерта
за което страшно съжалявам. Но съм сигурна, че ще мога да го гледам в нета нататък. Благодаря за информацията.
Хубав ден!!!
цитирай
31. 4aiotgluhar4e - Здравей, Z :)))
04.11.2011 19:17
анонимен написа:
Значи!
Когато гледам такова грандиозно събитие, настръхвам дори само от факта, че креативността на едно огромно множество от хора е впрегната в съзиданието на Красотата.
Като се започне от проектанти и строители, да се мине през усилията на постановчици и изпълнители и да се стигне до избора на тоалет и интересът на посетителите... Това е културна нация...
Браво, братушки!
Чай, благодаря ти! :)

Извинявам се за закъснението, отсъствах от града.
Съгласна съм с теб, това наистина е струпване на гигантска човешка енергия. И не съм съгласна съвсем за културата на руснаците. Аз познавам тази страна и смея да твърдя, че по същество тя не е една. Извън Москва, Питер, Екатеринбург, Новосибирск и Новгород е... да не ти казвам. За сметка на това Москва и Питер са люлка на културата, при това не само руската.
Поздрави и пак заповядай :)
цитирай
32. 4aiotgluhar4e - Здравей, findly :) И на теб се извинявам.
04.11.2011 19:22
findly написа:
аз видях поста ти с 15 мин.закъснение, но не успях да вляза и да гледам концерта
за което страшно съжалявам. Но съм сигурна, че ще мога да го гледам в нета нататък. Благодаря за информацията.
Хубав ден!!!

Последният клип е концерта и можеш да го гледаш веднага.
Поздрави :)
цитирай
33. monaliza121 - Здравей, Чайче!
04.11.2011 20:01
Изгледах концерта и други клипове разказващи и показващи промените след ремонта. Възхитена съм от блясъка, който липсваше по времето на соца. За жалост, само веднъж съм стъпвала в Болшой и бях разочарована. Стори ми се вехто и кичозно.
Не съм впечатлена от концерта, само тангото ми хареса.
цитирай
34. 4aiotgluhar4e - Изгледах концерта и други клипове ...
05.11.2011 00:14
monaliza121 написа:
Изгледах концерта и други клипове разказващи и показващи промените след ремонта. Възхитена съм от блясъка, който липсваше по времето на соца. За жалост, само веднъж съм стъпвала в Болшой и бях разочарована. Стори ми се вехто и кичозно.
Не съм впечатлена от концерта, само тангото ми хареса.

Здравей!
Да, и аз не бях впечатлена, защото беше много окаяно. Винаги съм предпочитала Мариинския театър, който е много елегантен.
За концерта, въпрос на вкус е, предполагам. Аз харесах балета, особено откъса от "Лебедово езеро", а тангото и според мен е върха, но е възможно да не съм обективна, защото обожавам Шостакович.
Поздрави и дано да ти се отдаде да го видиш на живо :)
цитирай
35. monaliza121 - Е, дана, дано. . . Клипчето ти го н...
05.11.2011 12:52
Е, дана, дано...
Клипчето ти го няма. подаръка ми.:)))
цитирай
36. 4aiotgluhar4e - Е, дана, дано. . . Клипчето ти го н...
08.11.2011 01:20
monaliza121 написа:
Е, дана, дано...
Клипчето ти го няма. подаръка ми.:)))

Странно! Ей сега ще проверя.
цитирай
37. aqualia - Поздрави!
19.11.2011 23:57
Поздрави!

Всичко беше добре, тук, в Неапол ги гледахме на голям екран в "Спейсчинема", наистина ремонтът е бил невероятно труден и сложен... концертът беше грандиозен. И единствено Анджела Георгиу не беше на мястото си... Как не научи един малък текст на руски!
цитирай
38. 4aiotgluhar4e - Поздрави! Всичко беше добре, ...
20.11.2011 23:33
aqualia написа:
Поздрави!

Всичко беше добре, тук, в Неапол ги гледахме на голям екран в "Спейсчинема", наистина ремонтът е бил невероятно труден и сложен... концертът беше грандиозен. И единствено Анджела Георгиу не беше на мястото си... Как не научи един малък текст на руски!

Споделям мнението ти по отношение на Анджела Георгиу. Иначе я харесвам, но там не беше на място.
Да ти кажа, колкото повече го гледам, толкова по-грандиозен ми се вижда, даже на места са се изхвърлили. Но балетът беше зашеметяващ!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: 4aiotgluhar4e
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1880874
Постинги: 130
Коментари: 3956
Гласове: 13944
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930