Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.09.2012 09:11 - Созопол
Автор: 4aiotgluhar4e Категория: Лични дневници   
Прочетен: 24546 Коментари: 47 Гласове:
37

Последна промяна: 17.09.2012 20:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

Този постинг е портрет на един град в шлейфа на лятото. Съвсем накрая, миг преди септември да си облече пуловера. Созопол...
Шум на прибой, писък на гларус, още мъничко лято...

image

image

image

Дълбоко небе, коси лъчи, паяжинки във въздуха...

image

image

image

image

Аромат на водорасли, смокини и... печени чушки...

image

image

image

И едно измамно зелено като спомен от юни, като обръщане на времето, като лебедова песен...

image

image

image

Но гларусът е самотен, лодката е без мрежи, пейките чакат гостите за следващото лято...

image

image

image

Глухи стъпки по калдъръма, тихи съседски разговори, потънали в спомени улици...


image

image

image

Самотни галерии, вглъбени в себе си храмове, осиротели заведения... Даже "Пъци"!

image

image


image
 
Миг преди бурята, тишина...

  image


image

  Септември облича пуловер. Отива си лятото... с този мотор. И си отнася бирата :)

image

... до следващото лято...

Честит първи учебен ден на всички ученици, учители и родители!
Честит празник на всички именици и на всички  софиянци!


P.S. Ама какви са тези циркове!?! Системата не ми дава да публикувам коментари, написаното ту се показва, ту се скрива. Писна ми!!!
Благодаря на всички, които са коментирали! От отзивите ви разбирам, че братството на хората, които обичат Созопол, не е намаляло. Това много ме радва. Благодаря, че ви има и наздраве за празника!



Гласувай:
37



1. karambol5 - ЗДравей, чайче ;) Да им е честит ...
17.09.2012 09:21
ЗДравей ,чайче ;)
Да им е честит първия учебен ден на децата и Вярата , Надеждата и Любовта заедно с майка им София ;)))
цитирай
2. 4aiotgluhar4e - Здравей, Карамболче!
17.09.2012 11:39
karambol5 написа:
ЗДравей ,чайче ;)
Да им е честит първия учебен ден на децата и Вярата , Надеждата и Любовта заедно с майка им София ;)))

Да, вярата, надеждата и любовта са ни нужни, но те самите честити ли са в тази озлобена и измъчена България?
цитирай
3. анонимен - много красиво и много тъжно като ...
17.09.2012 12:16
много красиво и много тъжно
като маса след като гостите са си тръгнали
мразя есента...
цитирай
4. scarlety - Kрасота!
17.09.2012 12:58
Обичам мириса на водорасли и звука от тихичко плискащи се вълни!:)!
Много красиви снимки и поетични описания, Чайче!:)
Следващото лято...пак, а сега честита нова учебна година!:)
цитирай
5. makont - Чайче, на един прекрасен празник започва новата учебна година,
17.09.2012 13:02
за добро ще е, сигурна съм! И не тъгувай за лятото, има нужда от есен и зима, за да улегнат спомените, да си ги изживеем дълбоко в себе си и да открием място за нови, още по-хубави изживявания. Спокойна и спорна седмица!
цитирай
6. vostroto - :)Привет, Чайче! Чудесни снимки! ...
17.09.2012 13:06
:)Привет , Чайче! Чудесни снимки!
Лятото продължава, не тъжи - все по на юг, обаче:) Малко по малко, и накрая се озоваваш в Откритото първенство по тенис на Австралия:)))
Честити празници и от мен! И софиянци да черпят!:)
цитирай
7. mt46 - Поздрав, Чайче!
17.09.2012 13:13
Любим черноморски град!...
Честит празник!... :)
цитирай
8. mariniki - благодаря ти, за този красив летен постинг...
17.09.2012 13:18
върна ме там... беше прекрасно...
топъл поздрав за теб..
цитирай
9. katan - Честит първи учебен ден на всички ученици, учители и родители!
17.09.2012 14:03
Аз се завръщам в Созопол, съвсем в края на сезона, когато септември вече облече пуловера си.
Искам да ми замирише на водорасли, на някоя останала смокиня и на печени чушки.
Толкова е приятно!
Чувам прибой, писък на гларус, глухи стъпки по калдъръма ...
Благодаря ти, Чайче!
цитирай
10. lubara - Поздрави, Чайче!
17.09.2012 14:39
Созопол, ех, лято, ех, младост!
цитирай
11. megg - Уловени мигове тишина - топло и лирично
17.09.2012 15:58
Даа, септември си наметна пуловера; калдъръмът помни стъпките от лятото, сънува ги всяка есенна нощ, морето разказва спомени на брега ...
Благодаря ти за усещането, за чудните мигове, Чайче! :)
Честит празник!
цитирай
12. sande - Санде: Красиво!
17.09.2012 16:40
Поздрави от Долината на Струма!
цитирай
13. slavimirgenchev1953 - По-поетично
17.09.2012 17:39
не може да се представи Созопол. Нека бъде град на вечното лято и вечното слънце.
цитирай
14. 4aiotgluhar4e - Здравей, Ан. 3!
17.09.2012 20:18
анонимен написа:
много красиво и много тъжно
като маса след като гостите са си тръгнали
мразя есента...

И аз мразя есента. Много! Но нали чу края на песента - всичко започва отново :)
цитирай
15. 4aiotgluhar4e - Благодаря, Скарлети!
17.09.2012 20:21
scarlety написа:
Обичам мириса на водорасли и звука от тихичко плискащи се вълни!:)!
Много красиви снимки и поетични описания, Чайче!:)
Следващото лято...пак, а сега честита нова учебна година!:)

И аз обичам напева на морето. И да, следващото лято...
Честит празник :)
цитирай
16. 4aiotgluhar4e - Така е, Майче!
17.09.2012 20:38
makont написа:
за добро ще е, сигурна съм! И не тъгувай за лятото, има нужда от есен и зима, за да улегнат спомените, да си ги изживеем дълбоко в себе си и да открием място за нови, още по-хубави изживявания. Спокойна и спорна седмица!

Даже се надявам хубавия празник да даде просветление на министъра и подчинените им, че сега са в много гъста мъгла :) Иначе спомените ще си ги предъвкваме, това е ясно :)
Хубав празник и на теб!
цитирай
17. 4aiotgluhar4e - Ха! Приятел, това е идея!
17.09.2012 20:41
vostroto написа:
:)Привет , Чайче! Чудесни снимки!
Лятото продължава, не тъжи - все по на юг, обаче:) Малко по малко, и накрая се озоваваш в Откритото първенство по тенис на Австралия:)))
Честити празници и от мен! И софиянци да черпят!:)

Ако ходим след лятото, ей ни на Острелиън оупън :))) Еле пък ако до тогава и Рафа се оправи! Мечти, мечтиииии, но докато си ги отглеждаме, ей го следващото лято дошло :)))
цитирай
18. tit - Само съм минавала от там!
17.09.2012 21:23
Най-красив е в самотата си!
Като истинските неща...

цитирай
19. sparotok - !
17.09.2012 21:24
Чайче, аз също бях очарован от Созопол преди около 3 седмици. Чудно място е!

За неразбориите в блога, коментари и т.н. не се коси...и при мене е така...май при всички...

Поздрави!:)
цитирай
20. shining - Ей такива разкази много ги обичам :)
17.09.2012 21:32
Така ходя на места, за които иначе не намирам време. Но си зависи от разказвача, а ти си една сладкодумница. Благодаря ти за септемврийския Созопол, поразсея ме малко след днешните вълнения - имах си първолак. :) Благодаря и за пожеланията накрая, и няма да се ядосваш на системите, нали :) Те затова са създадени, за да се защитават, особено от маргинали като нас / освен ако не се смяташ за такава, Но аз си се възприемам за такъв на всеобщия фон/ Приятелска прегръдка от братчето!
цитирай
21. анонимен - Здравей, Мариники! (Пробвам да преметна системата анонимно :)))
17.09.2012 22:32
mariniki написа:
върна ме там... беше прекрасно...
топъл поздрав за теб..

"На всяка цена ще се върна в Созопол.
С "Титаник", на кон, ако трябва пеша!"
Отново Ивайло Диманов...
цитирай
22. анонимен - Честит и на теб, Марине!
17.09.2012 22:34
mt46 написа:
Любим черноморски град!...
Честит празник!... :)

Като казваш любим, та се замислих дали познавам човек, на когото Созопол не е любим. Ами не познавам :)
цитирай
23. martiniki - Прекрасен е този Созопол, предесенния, утихналия...твоята публикация ме върна в едно любимо стихотворение
18.09.2012 07:52
http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=348&WorkID=12376&Level=2
цитирай
24. tili - Системата си е
18.09.2012 18:14
систематична;)))
Ето и от мен едно братско палче нагоре:)*
цитирай
25. erato7 - Благодаря за поздрава, Чайче! С...
18.09.2012 18:40
Благодаря за поздрава, Чайче! Снимките ти са перфектни!
цитирай
26. 4aiotgluhar4e - Пак се опитвам да излъжа системата, която трети ден не показва коментарите ми. Или ги показва на другия ден.
18.09.2012 19:43
katan написа:
Аз се завръщам в Созопол, съвсем в края на сезона, когато септември вече облече пуловера си.
Искам да ми замирише на водорасли, на някоя останала смокиня и на печени чушки.
Толкова е приятно!
Чувам прибой, писък на гларус, глухи стъпки по калдъръма ...
Благодаря ти, Чайче!

Обаче аз съм като милиционер - тъп, но упорит :)))
Радвам се, че ти създадох приятни усещания, Катя! Имам дълг към теб още от постингите за Македония. Леле колко сълзи им изтъркалях тогава! Щастливи и малко носталгични...
И ето сега:
"Созопол е айсберг на път към екватора.
Созопол е склад за бутилки от ром.
Созопол е бялата риза на вятъра,
спасителен фар подир всеки погром." (И. Диманов)
цитирай
27. 4aiotgluhar4e - Поздрави, Любо!
18.09.2012 19:44
lubara написа:
Созопол, ех, лято, ех, младост!

Ех, спомени!
цитирай
28. 4aiotgluhar4e - Здравей, Мег!
18.09.2012 19:46
megg написа:
Даа, септември си наметна пуловера; калдъръмът помни стъпките от лятото, сънува ги всяка есенна нощ, морето разказва спомени на брега ...
Благодаря ти за усещането, за чудните мигове, Чайче! :)
Честит празник!

Да, привечер тишината кънтеше. Няма какво да ти обяснявам, знаеш как "тъгуват есенните плажове под сянката на ветровете". Боже, на кого беше този стих?
цитирай
29. 4aiotgluhar4e - Санде, приятелю, брегът на морето прегръща долината на Струма :)))
18.09.2012 19:47
sande написа:
Поздрави от Долината на Струма!

цитирай
30. 4aiotgluhar4e - :)
18.09.2012 19:50
slavimirgenchev1953 написа:
не може да се представи Созопол. Нека бъде град на вечното лято и вечното слънце.

Ау, как ме ласкаеш, Маестро! Всеки, който ме познава на живо би умрял от смях. Поетичен технократ! Това си е оксиморон отвсякъде!!!
цитирай
31. 4aiotgluhar4e - Права си, Тит. Истинските неща са самотни, дори в навалицата и под патината на времето.
18.09.2012 19:53
tit написа:
Най-красив е в самотата си!
Като истинските неща...


Поздрави!
цитирай
32. 4aiotgluhar4e - Хубав е, нали!
18.09.2012 19:55
sparotok написа:
Чайче, аз също бях очарован от Созопол преди около 3 седмици. Чудно място е!

За неразбориите в блога, коментари и т.н. не се коси...и при мене е така...май при всички...

Поздрави!:)

Неразбориите взеха много да ме дразнят, но... безплатно - толкова :( Добре, че ни търпят :)
цитирай
33. 4aiotgluhar4e - Оооо, Гал, честито ти учениче!!!
18.09.2012 20:00
shining написа:
Така ходя на места, за които иначе не намирам време. Но си зависи от разказвача, а ти си една сладкодумница. Благодаря ти за септемврийския Созопол, поразсея ме малко след днешните вълнения - имах си първолак. :) Благодаря и за пожеланията накрая, и няма да се ядосваш на системите, нали :) Те затова са създадени, за да се защитават, особено от маргинали като нас / освен ако не се смяташ за такава, Но аз си се възприемам за такъв на всеобщия фон/ Приятелска прегръдка от братчето!

Да е здрав и ученолюбив! И да има око, ухо и душа за стойностното като татко си :)
За системите май си прав, защитават се яростно. Как да не съм маргинал! В тази държава всички сме маргинали, защото по всички сметки и при всякаква логика не би трябвало да ни има. Обаче ние сме си тук, неизтребими като хлебарки :) Че и щъкаме по разни красиви места. Да им се пръснат от яд всички формули за пределни величини :)))
Приятелска прегръдка от сестричето :)
цитирай
34. 4aiotgluhar4e - Прочетох го и още не мога да си затворя устата от учудване!!!
18.09.2012 20:08
[quote=http://www.slovo.bg/showwork.php3?AuID=348&WorkID=12376&Level=2[/quote]
Просто е поразително как всичките ми емоции и обекти на интерес са събрани в едно стихотворение от някой друг! Това е парадоксално, но боже мой, колко е приятно! И сега ще сложа стихотворението в коментара, за да го видят и другите. Благодаря ти, martiniki! Направи ми страхотен подарък!

Ще стегне куфарите...
Любомир Калудов

Ще стегне куфарите циганското лято.
Созопол ще се свие - опустял до бяло.
Морето мрачно ще оближе от скалите
следите на горещото ми тяло.

Ще приберат сергиите фалшивото си злато.
Под сухите стрехи ще легнат лодки.
През сънищата зимни ще вървят жените,
сушените сафриди, гларуси и котки.

Но още сме солени, хубави и плажни.
Созопол е преляла халба бира.
Как разточителни сме в края на сезона,
когато лятото почти умира.

Когато и последният художник
последното момиче нарисува,
когато рокерите оседлаят коня,
тогава с лятото ще се сбогувам.
цитирай
35. 4aiotgluhar4e - Права си, Тили!
18.09.2012 21:14
tili написа:
систематична;)))
Ето и от мен едно братско палче нагоре:)*

Системата е систематичнадо лудост, но ние сме си направо луди и ще видим кой кого :)))
Благодаря за палчето!
цитирай
36. 4aiotgluhar4e - И аз ти благодаря, въпреки че нямам никакви претенции за качество :)
18.09.2012 21:15
erato7 написа:
Благодаря за поздрава, Чайче! Снимките ти са перфектни!

цитирай
37. анонимен - Созопол преди години, толкова спомени...
18.09.2012 22:59
Хубав постинг ;))
цитирай
38. monaliza121 - Привет, Чайче!
19.09.2012 10:54
Вчера коментарът ми не успя да се телепортира.:)))
За мен този град е най-уютното местенце по южното Черноморие. Като чуя "Созопол" веднага си представям голям лефер на скара:)))
Хубав ден, макар тук да е облачно!:) Важно е слънцето в душата:)
цитирай
39. monna1 - Чудничко е, Чайче!
19.09.2012 13:06
Поздрави!*
цитирай
40. martiniki - виждам, че
19.09.2012 19:42
се появил коментарът, нямаше го вчера. Още повече, че съм те зарадвала, то е видно, снимките ме върнаа в това златно стихотворение.


А сега прочетох това. Одраска ме

http://www.hulite.net/modules.php?name=News&file=article&sid=156425&mode=&order=0&thold=0
цитирай
41. malchaniaotnadejda7 - :) Здравей, Чайче!
19.09.2012 20:36
Значи не е само при мен това с коментарите - на сляпо! Нито ги виждам, нито виждам, какво отговарям. Но, важното е, че нас ни има и че се обичаме нали?:)

Благодаря ти за този постинг! За Созополското небе и море... Един ден просто ще отида в този град и ще остана там. Има неща, които са недосегаеми и не може да ги развали човешка ръка... Неръкотворни са! Затова... Знаеш ли, попаднах в един отрязък от време - от небе - една улица... Като Коледа. Чела ли си "Спомен за една Коледа" от Труман Капоти? През цялото време се чувствах сякаш е Коледа посред лято... Нуописуемо с думи! Само твоите снимки са го уловили.Коледният дух на лятото!:) А тази улица, на която живеех в Созопол последната седмица беше и като космодрум... :) Млъквам! Прегръдка и дано по-скоро се видим!
цитирай
42. freyja - Нашият хубав Созопол!
19.09.2012 22:11
Поздрави за постинга, чайче!
Целувки

Соня
цитирай
43. анонимен - Есента дойде най-безцеремонно, факт!
21.09.2012 21:10
Но за мен това не може да е поетично, защото ме вълнува по един много неприятен начин.
А любимото ми лято беше толкова кратко. Не е честно!
Навън гърми, сякаш е топло, а не е 11груса. Ще има буря - гадост.
Снимките са красиви, Глухарчева работа!
Аз преди време правих един януарски Несебър. Е, няма такава тъга!
Ай, стига съм се правила и аз! Да сме живи и здрави, лято пак ще има.
Поздрав с едно изпълнение на Димитрина Аргирова - Джу - "И замириса на море", разбира се. http://www.youtube.com/watch?v=UOSroWR39RQ
Прегръщам те, Глухарче!
Z
цитирай
44. 4aiotgluhar4e - Извинявам се за закъснелите отговори, една командировка е виновна. Нахокала съм я :)))
23.09.2012 22:09
gogi6666
Благодаря, Майсторе! Созопол и в тези години пак си е споменен...

monaliza121
Здравей! Наистина е уютен Созопол, има нещо свойско и приласкаващо в него. Лефер на скара? Добре, но да добавим и малко миди около лефера. А какво ще кажеш и за едно сладко от зелени смокини? :)))

monna1
Чудничко е, нали е Созопол :)))

martiniki
"И ще нося в ухото си цяла година,
като спомен за лятото – капка море."
Пък аз го нося в очите...
цитирай
45. 4aiotgluhar4e - malchaniaotnadejda7 Изненада ...
23.09.2012 22:32
malchaniaotnadejda7
Изненада ме, Надя! Много! С всякакви вълшебства свързвам Созопол, не и с Коледа. Смятай, че поне до ноември ще мисля какво му е коледното на този град на спасението, а на Коледа ще отида да снимам същите места с лампички и елхички. Ако няма разлика, значи си била права :)
Прегръщам те!

freyja
Здравей, Фреичка-Соничка :)))
Хубав! Все още и толкова повече, колкото по-далече си! Но съм сигурна, че си го носиш отляво, нали!

Z
Ти, сестро, направо ми отнесе главата! Милата Пух! Колко са жестоки съвременните технологии!

И сега съвсем ми изглежда неОбична есента. Моят сезон е, а го мразя, въпреки че тази деятелност не ми се отдава много :) Но като се сетя за дъжд, гмеж от кал и листа, мъгли, студ, ветрища, сметки за ток, виснала от влагата коса... Пфу! Да идва направо Коледа :)
Тъжна работа са курортните градове през зимата, права си, мила. Аз не стъпвам там от детските си години, когато видях как плющи на вятъра скъсан плат на чадър. Две нощи сянката му се вееше пред прозореца и това е най-страшният ми детски спомен. Сега ще направя изключение, защото обещах на Надя и се надявам Созопол да е изключение :)
И аз те прегръщам, Z!
цитирай
46. malchaniaotnadejda7 - 45. 4aiotgluhar4e - malchaniaotnadejda7 Изненада ...
24.09.2012 12:22
4aiotgluhar4e написа:
malchaniaotnadejda7
Изненада ме, Надя! Много! С всякакви вълшебства свързвам Созопол, не и с Коледа. Смятай, че поне до ноември ще мисля какво му е коледното на този град на спасението, а на Коледа ще отида да снимам същите места с лампички и елхички. Ако няма разлика, значи си била права :)
Прегръщам те!

:) Благодаря ти! Прегръдка!:))) Благодаря и за песента на Леонард Коен - любима ми е - до Смокинята е... Обяснението за Коледа - в стихотворение до Чайче! Светло да ти е и радостна Есен!:)
цитирай
47. kasnaprolet9999 - Чудесни снимки и коментари, Соз...
26.09.2012 12:35
Чудесни снимки и коментари, Созопол си е друго нещо, няма шест пет. Поздрави!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: 4aiotgluhar4e
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1880646
Постинги: 130
Коментари: 3956
Гласове: 13944
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930