Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.09.2011 01:39 - Магаретата избиратели
Автор: 4aiotgluhar4e Категория: Политика   
Прочетен: 13437 Коментари: 34 Гласове:
35

Последна промяна: 23.09.2011 10:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    


     Празникът на независимостта мина. Европата рече, че сме независими, т.е. от нас нищо не зависи. Шенген остана да се мержелее като светлина от фенер в мъглата. Обаче
се задават избори - вакханалията на демокрацията. Да се съсредоточим върху темата на деня с класиците.


Магаретата избиратели
Хайнрих Хайне

За свободата бяха, но от страх
те знамената свиха –
да изберат за цар едно от тях
животните решиха.

Събраха се – от всеки вид и род –
и партиите разни
разпалиха се, пуснаха се в ход
интриги безобразни.

Деец в магарешкия комитет бе
Марко Старовремски –
със чер-червен-златист трицвет
и дрехи чисто немски.

Конете с малък, нерешаващ брой
не вдигнаха трибуни.
Смутени от магарешкия вой
наведоха муцуни.

Но кон за цар един предложи пак…
Магарешкият председател тогава рипна,
тропна гневно с крак
и изрева: „Предател!

Предател! Ясно в твоите черти
личи си емигранта –
не си магаре, а роден си ти
от мръсна чужда кранта!

На зебрата си внук – познавам аз
по шарки, по походка,
а в чуждия акцент на твоя глас
звучи еврейска нотка.

Дори и наш, но умен и студен
да те търпя не мога.
Ти с дух магарешки не си дарен,
не вярваш и във бога."

"Но аз – магаре съм! С ума мъглив,
с осанката юнашка,
магаре съм със всеки косъм сив
на своята опашка!

Не френско муле със свободен нрав,
а немско съм магаре.
Разбран, послушен, с гръб набит и здрав,
родът ми много стар е.

Дедите ми със бунтове и мъст
не са се опетнили –
пренасяли торби със бодър тръс,
усмихнати и мили.

И мирно кожите им днес лежат
във гроба – сетно ложе –
с нетленен дъх, над всинца нас
те бдят там – от небето боже.

О, вечна слава вам, деди!
Амин! В мир яжте райско жито!
От пътя ви не ще се отделим
дори с едно копито.

Блажен съм, че магаре се родих!
От родна раса, сиво.
От всички покриви извикал бих: –
Магаре съм щастливо!

Великото магаре, мой баща,
и то е с родно име!
На родно мляко вкусих сладостта
от майчиното виме.

Магаре съм! Кълна се тук пред вас –
на моя скъп родител,
на бащините магарии аз
ще бъда продължител!

Магарешки съвет ви давам тук
да изберем магаре!
Та в царството такова кой ли друг
с достойнствата на цар е?

Магарета, и-а, и-а-ра-ра!
Не сме слуги на коня!
Конете долу! Качвайте, у-ра,
магарета на трона!“

Тъй рече патриотът.
Трепет див разнесе се в салона.
Ревеше всеки родолюбец сив:
„Магарето на трона!“

Обкичиха магарешкия врат
с венец за тази вярност,
а той, честит, размахваше отзад
опашка с благодарност.


image

Шарж: http://www.compulsoryvoting.org/donkey.html


Тагове:   избори,   хайнрих хайне,


Гласувай:
35



1. svetlo - Ми да..
23.09.2011 01:44
..така си е:)
цитирай
2. 4aiotgluhar4e - За съжаление на немагаретата :)))
23.09.2011 10:54
svetlo написа:
..така си е:)

цитирай
3. анонимен - Удивително точно! Впрочем затова ...
23.09.2011 11:06
Удивително точно! Впрочем затова Хайне е гений.
А Европата е к****.
цитирай
4. 4aiotgluhar4e - Привет!
23.09.2011 11:12
анонимен написа:
Удивително точно! Впрочем затова Хайне е гений.
А Европата е к****.

Да, че Хайне е забележително точен, беше и моята първа мисъл. Но се замислих, че очевидно е имал достатъчно прототипи на лирическите си герои. Не знам дали партийният партизанлък не е едно от родилните петна на демокрацията.

А Европата си гони интересите. За какво са им на бюргерските държави тълпи от просяци и престъпници? Пък им е удобно да се напъваме да се докажем и да пазим външната граница.
цитирай
5. анонимен - Дори и наш, но умен и студен да те ...
23.09.2011 11:19
Дори и наш, но умен и студен
да те търпя не мога.

ха-ха! това е еманация на нашта действителност.
цитирай
6. 4aiotgluhar4e - Ммммм, да! Умният човек е като трън в задника. Друго си е да си послушна Калинка :)
23.09.2011 12:34
анонимен написа:
Дори и наш, но умен и студен
да те търпя не мога.

ха-ха! това е еманация на нашта действителност.

цитирай
7. turb04 - Трагедията е, че дори магаретата ...
23.09.2011 12:54
Трагедията е, че дори магаретата спряха да гласуват, но има една друга порода, която никога няма да спре, докато не измре..
цитирай
8. анонимен - хахаха;))))))))) Браво,
23.09.2011 13:07
Чайче! Не бях попадало на този хайнев опус:) Нали бил романтик уж. Гражданинът си е винаги гражданин, независимо от душевните си трепети.

""Но аз – магаре съм! С ума мъглив,
с осанката юнашка,
магаре съм със всеки косъм сив
на своята опашка!"

Мачо та дрънка! Явно породата е устойчива и вечна, уви:(
цитирай
9. 4aiotgluhar4e - Еееее, Турбо, недей така!
23.09.2011 13:41
turb04 написа:
Трагедията е, че дори магаретата спряха да гласуват, но има една друга порода, която никога няма да спре, докато не измре..

Има магарета от всички цветове :)
И не се надявай, че като измрат, наследниците ще си променят манталитета. Всяка порода се грижи да си остави... парите у някого. Или беднотията.
цитирай
10. 4aiotgluhar4e - Устойчива е. А имам подозрения и че е равномерно разпределена географски.
23.09.2011 13:44
анонимен написа:
Чайче! Не бях попадало на този хайнев опус:) Нали бил романтик уж. Гражданинът си е винаги гражданин, независимо от душевните си трепети.

""Но аз – магаре съм! С ума мъглив,
с осанката юнашка,
магаре съм със всеки косъм сив
на своята опашка!"

Мачо та дрънка! Явно породата е устойчива и вечна, уви:(

Както по-горе писах, Хайне е гений, дори когато не е романтичен. Аз скоро попаднах на тази басня и се смях със сълзи.
цитирай
11. mt46 - Поздрав, Чайче!
23.09.2011 13:53
Май и нашият избирателен за-кон е за... магарета...
И реват магарета и магарици -
че ще стават кметове, кметици...
ПП: А кой ще извозва боклуците?!... :))
цитирай
12. анонимен - Чайче, tili съм:)))
23.09.2011 18:18
4aiotgluhar4e написа:
анонимен написа:
Чайче! Не бях попадало на този хайнев опус:) Нали бил романтик уж. Гражданинът си е винаги гражданин, независимо от душевните си трепети.

""Но аз – магаре съм! С ума мъглив,
с осанката юнашка,
магаре съм със всеки косъм сив
на своята опашка!"

Мачо та дрънка! Явно породата е устойчива и вечна, уви:(

Както по-горе писах, Хайне е гений, дори когато не е романтичен. Аз скоро попаднах на тази басня и се смях със сълзи.


Днес нещо блога ме е нулирал и ме изкарва анонимна:))0
цитирай
13. hristo27 - Другите магарета ряпа да ядат. Само ...
23.09.2011 20:46
Другите магарета ряпа да ядат. Само дето не си спомням, в кой град имаше / българско магаре претендент за изборите! :))))))
цитирай
14. 4aiotgluhar4e - Здрасти, Марине!
23.09.2011 20:58
mt46 написа:
Май и нашият избирателен за-кон е за... магарета...
И реват магарета и магарици -
че ще стават кметове, кметици...
ПП: А кой ще извозва боклуците?!... :))

И ще станат, да знаеш! Щото не е крив, който яде баницата...
цитирай
15. 4aiotgluhar4e - Познах по обръщението, Тили, че е вътрешен човек :)
23.09.2011 21:00
анонимен написа:
4aiotgluhar4e написа:
анонимен написа:
Чайче! Не бях попадало на този хайнев опус:) Нали бил романтик уж. Гражданинът си е винаги гражданин, независимо от душевните си трепети.

""Но аз – магаре съм! С ума мъглив,
с осанката юнашка,
магаре съм със всеки косъм сив
на своята опашка!"

Мачо та дрънка! Явно породата е устойчива и вечна, уви:(

Както по-горе писах, Хайне е гений, дори когато не е романтичен. Аз скоро попаднах на тази басня и се смях със сълзи.


Днес нещо блога ме е нулирал и ме изкарва анонимна:))0

И при мен има проблеми - този постинг не излезе в "последни", но ще го преживеем.
цитирай
16. malchaniaotnadejda7 - :)))
23.09.2011 21:00
Благодаря, че ми припомни Хайне!:))) Оттам пък си спомних и Омар Хаям Рубаят и неговите магарета... Мдааа - цяло магарешко великолепие..., в което мърдаме дълбокомъдро уши и ние.:) Не, не е хич весела тази мила родна картинка...
На теб прегръдка с пожелание за радостни събота и неделя, далеч от магарешка глъч и ревове на "факли в ухото".:)))
цитирай
17. 4aiotgluhar4e - Здрасти, Ице :)
23.09.2011 21:01
hristo27 написа:
Другите магарета ряпа да ядат. Само дето не си спомням, в кой град имаше / българско магаре претендент за изборите! :))))))

Как в кой? Във Варна! Ако го изберат, ще е по-добър кмет от настоящия :)))
цитирай
18. 4aiotgluhar4e - Здравей, Надя!
23.09.2011 21:08
malchaniaotnadejda7 написа:
Благодаря, че ми припомни Хайне!:))) Оттам пък си спомних и Омар Хаям Рубаят и неговите магарета... Мдааа - цяло магарешко великолепие..., в което мърдаме дълбокомъдро уши и ние.:) Не, не е хич весела тази мила родна картинка...
На теб прегръдка с пожелание за радостни събота и неделя, далеч от магарешка глъч и ревове на "факели в ухото".:)))

Виж какво нещо е човешката мисъл, веднага прави аналогии. Ама Хайне е изградил образа на вмагарения немски занаятчия, който гласува кастово. Обаче как да не откриеш вмагарения български симпатизант на партия, който се ръководи от максимата "Ти права си дори, когато съгрешиш". При това във всички политически цветове. Тъжна картинка, наистина!
Хубави почивни дни и на теб :)
цитирай
19. monaliza121 - Здрасти, Чайче!
24.09.2011 08:10
Каква е ползата да си кон в магарешка държава,а??
Пак за магаре трябва да гласуваш...
цитирай
20. scarlety - Я гледай
24.09.2011 11:18
ти тоя романтик Хайне какви прозрения е имал:))
И докога ли ще я караме с "магарешкия ум мъглив"?:(
Поздрави,Чайче!
цитирай
21. 4aiotgluhar4e - Привет, Мона Лиза!
24.09.2011 12:12
monaliza121 написа:
Каква е ползата да си кон в магарешка държава,а??
Пак за магаре трябва да гласуваш...

Хм, замисли ме! Да подкарваме табуна към навънка или да се опитваме да ги докараме поне до катър? :)
цитирай
22. 4aiotgluhar4e - Здравей, Скарлети :)
24.09.2011 12:16
scarlety написа:
ти тоя романтик Хайне какви прозрения е имал:))
И докога ли ще я караме с "магарешкия ум мъглив"?:(
Поздрави,Чайче!

Направо си е скрита лимонка Хайне :)))
Май ще трябва да му се реванширам след като отмине магарешкия период.
Докога? Докато търпим да ни яхат всякакви боклуци :(
Поздрави и на теб :)
цитирай
23. pevetsa - Мдааааа, истинно. . . но тук едно ...
24.09.2011 18:18
Мдааааа, истинно ... но тук едно мишленце ме заиграва със сламени шапки, и немога един коментар да оставя като магаретата :)))))
цитирай
24. 4aiotgluhar4e - :)))
24.09.2011 20:48
Хе-хе! Алекс, целуни го това мишленце, дето те заиграва! Ако има нещо, което да ни извади от магарешкото вцепенение, това са мишленцата :)))
цитирай
25. анонимен - Браво! Точно и актуално!
25.09.2011 10:07
Не срещам всеки ден хора, които четат много и познават класиците. Вашият блог е истинско интелектуално пиршество, но от онези, тайничките, дето ако се появят на първа, то е за броени минути.
Благодаря Ви! Отдавна се каня да си направя регистрация и ако го сторя, ще е заради хора като Вас.
цитирай
26. 4aiotgluhar4e - Благодаря!
25.09.2011 23:57
анонимен написа:
Не срещам всеки ден хора, които четат много и познават класиците. Вашият блог е истинско интелектуално пиршество, но от онези, тайничките, дето ако се появят на първа, то е за броени минути.
Благодаря Ви! Отдавна се каня да си направя регистрация и ако го сторя, ще е заради хора като Вас.

Не знам какво друго да кажа. Да, доста чета, но откакто съм тук се убедих, че не съм единствена. Интелигентните хора и немагарета не са изчезнали, а по своеобразин начин са се скрили в нета.
Направете си блог, ще се радвам да Ви чета и да разговаряме :)
цитирай
27. monaliza121 - До катър? Кого? Конете или магаретата?!:))))))))))))
26.09.2011 06:53
4aiotgluhar4e написа:
monaliza121 написа:
Каква е ползата да си кон в магарешка държава,а??
Пак за магаре трябва да гласуваш...

Хм, замисли ме! Да подкарваме табуна към навънка или да се опитваме да ги докараме поне до катър? :)

цитирай
28. makont - Всички май е вмагарихме,
26.09.2011 11:58
Марковците имат дълги уши и слушат здраво, а ние се научихме да слушкаме. Магарешка работа. Усмивчици от мен!
цитирай
29. ognena71 - Поздрав и от мен. Конете с малък, ...
26.09.2011 17:15
Поздрав и от мен.

Конете с малък, нерешаващ брой
не вдигнаха трибуни.
Смутени от магарешкия вой
наведоха муцуни.

цитирай
30. 4aiotgluhar4e - :))) Магаретата, естествено! И да не оставяме конете да деградират.
27.09.2011 14:49
monaliza121 написа:
4aiotgluhar4e написа:
monaliza121 написа:
Каква е ползата да си кон в магарешка държава,а??
Пак за магаре трябва да гласуваш...

Хм, замисли ме! Да подкарваме табуна към навънка или да се опитваме да ги докараме поне до катър? :)


цитирай
31. 4aiotgluhar4e - Така е! Слушкаме, за съжаление. И всеки тайно се надява да стане важно и успешно магаре.
27.09.2011 14:51
makont написа:
Марковците имат дълги уши и слушат здраво, а ние се научихме да слушкаме. Магарешка работа. Усмивчици от мен!

И от мен усмивчици, но в последните дни криви ми излизат :( :)
цитирай
32. 4aiotgluhar4e - М-дааааам :( И хрупат сеното, което им се отпуска, вместо прясна трева...
27.09.2011 14:53
ognena71 написа:
Поздрав и от мен.

Конете с малък, нерешаващ брой
не вдигнаха трибуни.
Смутени от магарешкия вой
наведоха муцуни.


цитирай
33. slavimirgenchev1953 - Великан е!
28.09.2011 10:15
Заради позицията си десетилетия е изгнаник. Стихотворението прилича на сатирите от "Германия. Зимна приказка". )))
цитирай
34. 4aiotgluhar4e - Спор няма, голям ум и изключителен ерудит.
28.09.2011 23:32
slavimirgenchev1953 написа:
Заради позицията си десетилетия е изгнаник. Стихотворението прилича на сатирите от "Германия. Зимна приказка". )))

Зимната приказка съм я чела много отдавна и съм я позабравила. Скоро се присетих да я потърся, имах един страхотен превод на Осинин, и установих че я няма. Явно съм я дала на някого и се е оттекла. Виж, Лорелай си препрочитам редовно.
Поздрави :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: 4aiotgluhar4e
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1875819
Постинги: 130
Коментари: 3956
Гласове: 13944
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930