Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.07.2012 10:04 - Una notte a Napoli...
Автор: 4aiotgluhar4e Категория: Лични дневници   
Прочетен: 19154 Коментари: 37 Гласове:
34


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Лято е. Както е казал поетът, "слънцето спряно сърдито пече". (И по-сърдито ще става, казват синоптиците. Юлски горещници идват.) Мисълта се оптива да залъгва добре опечените сетива, като вади пред очите картини с гъсти зелени дъбрави и водопади, разтварящи се в бяла пяна. Опитва се, но го докарва само до свистене на вятър в сухи треви...
      Добре, че са благинките на съвременната цивилизация! Ако питат мен, човекът, изобретил климатика, трябва да бъде провъзгласен за светец. В тихичкото  и унасящо в дрямка бръмчене на тази велика машинка, въображението ражда прекрасни картини - спомени от несбъднати мечти, красиви бягства от себе си, проекции на настоящи въжделения, сгъстени портрети на бъдещи планове. Топло море, звън на китара, бягащ по водите на притихнал залив, окъпани във водата звезди, смях на щастливи хора... И един ангел, който ти прави вятър с крила...





Една нощ в Неапол
с луна и море
срещнах един ангел,
който вече не можеше да лети.
Една нощ в Неапол
забравихме за звездите
и дори и без крила,
той ме заведе на небето.

Летящи с него далеч над земята,
забравили тъгата на вечерта,
в небесата, отвъд облаците,
луди от любов като светулки...

Колко дълго може да продължи?
Колко нощи да мечтая?
Колко часа, колко дни
и безкрайни ласки?
Когато обичаш толкова много, искаш да умреш.
Затвори очи и не мисли!
Времето минава, любовта е кратка
и танцът ще приключи...

Една нощ в Неапол
с луна и море
срещнах един ангел,
който вече не можеше да лети.

Една нощ в Неапол
забравихме за звездите
и дори и без крила,
той ме заведе на небето.




      Дай боже всекиму! :) И честит ви петък, макар и 13-ти!
    
    
     P.S. Моля знаещите италиански да ме извинят, ако в текста има неточности. Преводът е направен от английски и така, че да звучи приятно за ухото. Аз буквално залепнах за тази песен от първо чуване и без да разбирам напълно какво ми пеят. А знаете ли кое е най-странното? Написана е от Джони Динел, който е роден насред Ню Йорк. Въпреки това, колкото пъти си я пусна, литвам към Неапол, където не съм била, но... Може би... :)


Тагове:   петък 13-ти,   una notte a napoli,


Гласувай:
34



1. karambol5 - Дай Боже всекиму ! :) И честит петък ...
13.07.2012 10:42
Дай Боже всекиму ! :) И честит петък 13-и:))))))))
цитирай
2. hristo27 - Чудесна песен!
13.07.2012 11:31
Чудесна песен!
цитирай
3. monaliza121 - Една нощ в Неапол с луна и море...
13.07.2012 12:36
Малко е:)))
Ако си влюбен до смърт, не бързай да умираш!:)))
Весела почивка, Чайче!:))
цитирай
4. jabalka - Привет! :))
13.07.2012 12:48
Много хубаво ми беше тук...!
Това е Неапол или го носиш в сърцето си или - Не...!
Аз съм така с Нова Зеландия! Има едни перли на океана - магични прелестни !
Позитивен ден от мен!
цитирай
5. imbe - :))))
13.07.2012 12:53
Песента е много хубавка :) http://www.5strike.com/bg/invitation/bylink/55513
цитирай
6. mt46 - Здравей, Чайче!
13.07.2012 12:54
От климатика може да настинеш... Не е ли по-добре да си пиеш... чайче?... :)
Лек ден!
цитирай
7. анонимен - Красива песен!
13.07.2012 13:55
Много красива! И като я слушаш на климатик звучи прохладно. Но само да знаеш какво е сега в Неапол, моментално ще го забравиш. Бях там миналата година по това време и беше температурен ад. Аз само в хотела си стоях, въпреки че градът е меко казано великолепен. Изключително красив и артистичен и изключително мръсен и шумен :)
Поздрави!
Бл.
цитирай
8. gocho52 - Тази година пак ми се ходи в Неапол.
13.07.2012 14:12
.
цитирай
9. mileidi46 - :)))
13.07.2012 17:08
Xi4 nedei!!! Nedei da xodi6 sega v Neapol ..sega 6te te izqdat 7 sm-ovi xlebarki i bokluka voni..
Neapol, mai si e samo edna fantaziq...Minax samo po okolovrustnoto,izob6to nqmax jelnie da go posetq..:)))
Pozdravi!!
цитирай
10. makont - Това е истинско,
13.07.2012 18:39
красиво. Дори и когато не може да лети, да те отведе на небето. Поздрави, Чайче!
цитирай
11. 4aiotgluhar4e - Хубави почивници, Карамболче! :))))))))))))
13.07.2012 18:47
karambol5 написа:
Дай Боже всекиму ! :) И честит петък 13-и:))))))))

цитирай
12. scarlety - Чайче,
13.07.2012 18:48
много романтично и мечтателно е при теб!:)
"Топло море, звън на китара, бягащ по водите на притихнал залив, окъпани във водата звезди, смях на щастливи хора... "
Така харесах постинга ти,че си лепнах линка на стената във Фейса:)) (дано не възразяваш):) Una notte...прекрасна:)
цитирай
13. 4aiotgluhar4e - Нали! Някак заразна се оказа, хич не пуска :)
13.07.2012 18:49
hristo27 написа:
Чудесна песен!

цитирай
14. 4aiotgluhar4e - Здравей!
13.07.2012 18:52
monaliza121 написа:
Малко е:)))
Ако си влюбен до смърт, не бързай да умираш!:)))
Весела почивка, Чайче!:))

Да, да! И аз поставям под съмнение приказката "Виж Неапол и умри." А иначе знам, че от любов не се умира :)
Хубав уикенд и на теб, Мона Лиза!
цитирай
15. 4aiotgluhar4e - Привет, Ябълчице!
13.07.2012 18:54
jabalka написа:
Много хубаво ми беше тук...!
Това е Неапол или го носиш в сърцето си или - Не...!
Аз съм така с Нова Зеландия! Има едни перли на океана - магични прелестни !
Позитивен ден от мен!

Всеки си има по нещо лепнато, там, отляво. Дано да не си останем само с мечтите :) БЛагодаря ти за гостуването!
цитирай
16. 4aiotgluhar4e - Наистина, imbe :)
13.07.2012 18:55
imbe написа:
Песента е много хубавка :) http://www.5strike.com/bg/invitation/bylink/55513

Прощавай, но ще пропусна пуцането :))) Обаче ти желая успех!
цитирай
17. 4aiotgluhar4e - Прав си, Марине! Настивам.
13.07.2012 18:57
mt46 написа:
От климатика може да настинеш... Не е ли по-добре да си пиеш... чайче?... :)
Лек ден!

Но лятно време се лекувам с Шуменско "чайче". Или пражко, например Старопрамен :)))
цитирай
18. 4aiotgluhar4e - Здравей, Благовеста!
13.07.2012 19:00
анонимен написа:
Много красива! И като я слушаш на климатик звучи прохладно. Но само да знаеш какво е сега в Неапол, моментално ще го забравиш. Бях там миналата година по това време и беше температурен ад. Аз само в хотела си стоях, въпреки че градът е меко казано великолепен. Изключително красив и артистичен и изключително мръсен и шумен :)
Поздрави!
Бл.

Честно да ти кажа, не си първата, която има такова мнение. Но мечтите са си мечти! А и много харесвам песента.
Днес цял ден се пържих по задачи и всичко, което съм написала през нощта и рано сутринта, беше потвърдено емпирично :) Може би трябваше да избера песен за норвежките фиорди :)
Поздрави!
цитирай
19. 4aiotgluhar4e - Ха-ха! И на мен така! Поне от десет години :)))
13.07.2012 19:02
gocho52 написа:
.

цитирай
20. 4aiotgluhar4e - Знам, Милейди, знам!
13.07.2012 19:04
mileidi46 написа:
Xi4 nedei!!! Nedei da xodi6 sega v Neapol ..sega 6te te izqdat 7 sm-ovi xlebarki i bokluka voni..
Neapol, mai si e samo edna fantaziq...Minax samo po okolovrustnoto,izob6to nqmax jelnie da go posetq..:)))
Pozdravi!!

Ще отида през зимата, когато е културният сезон. Обещала съм си поне един спектакъл в Театро ди Сан Карло. Ама песента си е хубава :)
цитирай
21. 4aiotgluhar4e - Здравей, Майче!
13.07.2012 19:06
makont написа:
красиво. Дори и когато не може да лети, да те отведе на небето. Поздрави, Чайче!

Аз за това написах дай, Боже, всекиму. И няма нужда да е чак в Неапол. Може и тук, ако ангелът си го бива :)))
цитирай
22. 4aiotgluhar4e - Здравей, мила!
13.07.2012 19:10
scarlety написа:
много романтично и мечтателно е при теб!:)
"Топло море, звън на китара, бягащ по водите на притихнал залив, окъпани във водата звезди, смях на щастливи хора... "
Така харесах постинга ти,че си лепнах линка на стената във Фейса:)) (дано не възразяваш):) Una notte...прекрасна:)

Нямам нищо против постингите ми да бъдат лепвани където и да било, особено пък при теб :)
За романтичното... всички бягаме понякога - от себе си, от реалността, от температурите.
Драго ми беше. Пак ела!
цитирай
23. stela50 - Поздрави, Чайче ... Красива песен ...
13.07.2012 21:38
Приятно , уютно и прохладно е в твоето виртуално кътче.
Едно кратко бягство, за което ти благодаря ...
Прекрасен пост !
цитирай
24. shining - Пожелавам ти да полетиш! Към Неапол. Време ти е. :)
14.07.2012 03:02
Ако не се опечем може и да се намерим някой ден... Аз пък политам към Приморско с Опела. И семейството де. :))) Колко прозаично. На фона на тази изгаряща сърцето неаполска любов. Хе хе. Ама пък ще ми е много любовно. И семейно. Какво значение има къде ще бъдеш, щом любовта е винаги с теб... И на теб ти го желая това за любовта. И да не ме забравиш до август. Поздравче и прегръдка от братчето! :)
цитирай
25. vostroto - :)Привет, Чайче! Клипът не ми ...
15.07.2012 12:10
:)Привет, Чайче!
Клипът не ми излезе, но предполагам, че песента е хубава.
Но друго си е, когато се слуша на прохлада, нали?:) Съгласен съм с теб за изобретателя на климатика:)))
Поздрави!:)
цитирай
26. martiniki - хубава е!
15.07.2012 13:23
и така отива на романтичния имидж на града:)

На мен пък този текст припомни един разказ на Маркес, за ангела, кото паднал в селски двор...
http://chitanka.info/text/16875

Прохлада!
цитирай
27. mariposatracionera - Благодаря ти, Чайче!
15.07.2012 16:45
Прекрасни песен и превод!
цитирай
28. tili - прохладна седмица, Чайче:)))
16.07.2012 09:28
И аз не съм била в Неапол, но Помпей ще трябва все някога да се види.
Ла ла ла лааа... този тромпет ме размаза:)))
И преводът е супер!
цитирай
29. 4aiotgluhar4e - И аз благодаря!
17.07.2012 13:54
stela50 написа:
Приятно , уютно и прохладно е в твоето виртуално кътче.
Едно кратко бягство, за което ти благодаря ...
Прекрасен пост !

И се извинявам за закъснелия отговор, но ми се отдаде възможност за забегна малко и реално :)
цитирай
30. 4aiotgluhar4e - Хубава почивка, братче! И внимавай по пътищата!
17.07.2012 13:55
shining написа:
Ако не се опечем може и да се намерим някой ден... Аз пък политам към Приморско с Опела. И семейството де. :))) Колко прозаично. На фона на тази изгаряща сърцето неаполска любов. Хе хе. Ама пък ще ми е много любовно. И семейно. Какво значение има къде ще бъдеш, щом любовта е винаги с теб... И на теб ти го желая това за любовта. И да не ме забравиш до август. Поздравче и прегръдка от братчето! :)

Със слънцето и биричката - също. Наздраве!
цитирай
31. 4aiotgluhar4e - Здравей, приятел :)))
17.07.2012 14:00
vostroto написа:
:)Привет, Чайче!
Клипът не ми излезе, но предполагам, че песента е хубава.
Но друго си е, когато се слуша на прохлада, нали?:) Съгласен съм с теб за изобретателя на климатика:)))
Поздрави!:)

Не знам защо така не ти отваря. Да не ти е стар флаш плейъра?
Климатикът е велика работа. Отдавна твърдя, че трябва да бъде създадена Нобелова награда за приложна наука и благинките на цивилизацията да получат подобаваща благодарност.
Олимпиада се задава, ще гледаме ли?
цитирай
32. 4aiotgluhar4e - Здравей!
17.07.2012 14:02
martiniki написа:
и така отива на романтичния имидж на града:)

На мен пък този текст припомни един разказ на Маркес, за ангела, кото паднал в селски двор...
http://chitanka.info/text/16875

Прохлада!

Изненада ме с разказа на Маркес. Бях го забравила, но наистина идеално се връзва на историята с Неапол. Ехххх, ако се бях присетила, пак щях да докарам три километра и половина глупотевини :)))
Прохлада! Да!
цитирай
33. 4aiotgluhar4e - И аз благодаря :)))
17.07.2012 14:03
mariposatracionera написа:
Прекрасни песен и превод!

цитирай
34. 4aiotgluhar4e - Здравей, Тили :)))
17.07.2012 14:12
tili написа:
И аз не съм била в Неапол, но Помпей ще трябва все някога да се види.
Ла ла ла лааа... този тромпет ме размаза:)))
И преводът е супер!

Права си, Помпей е цел, достойна да се напънем.
И за тромпета си права - фантастичен е. На тях всичко им е фантастично :)
http://youtu.be/KSm4kLyBa3I
цитирай
35. tota - Звучи докосващо ...по италиански..Да си помечтаем за Неапол!!
19.07.2012 11:16
"Времето минава, любовта е кратка и танцът ще приключи..."

Хубаво лято, Чайче!!
цитирай
36. ckarlet - Охо, италиано. . . Винаги съм ги х...
27.07.2012 11:39
Охо, италиано... Винаги съм ги харесвала песните им.
А никога не е късно да се осъществи една мечта, 4aiotgluhar4e!
Прекрасно лято ти пожелавам!
цитирай
37. mariniki - много красива песен...
28.07.2012 00:01
вълнуващо настроение ме изпълни...
и сърдечен поздрав за теб...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: 4aiotgluhar4e
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1875723
Постинги: 130
Коментари: 3956
Гласове: 13944
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930