Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.05.2012 10:17 - ПЕТРУШКИ (Извинявай, Стравински!)
Автор: 4aiotgluhar4e Категория: Лични дневници   
Прочетен: 12868 Коментари: 29 Гласове:
37


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Починахте ли си на празника на труда? Нали така поръча Бойко Василев на края на петъчната "Панорама" - да си починем! И без да иска, роди поредния синтетичен символ на нашия оксиморонен свят.
     Хората на този ден показват солидарност и защитават трудовите си права. Ние пък гледаме да се приберем живи от пътищата на България. Защото бащицата хитро и предвидливо даде четири почивни дни, а нашего брата, като има почивни дни, не пропуска да напусне градския термитник. И като е излязъл, как да не стъкне софрата и да хапне като невидял. Къде ще ти протестира с пълен тумбак?!?
     По света събитията се организират от синдикатите, у нас - от партия с лява фразеология, чието правителство водеше откровено дясна политика. Щели да спират управляващите :))) С 40 депутата? До един увъртолени в разни кръгове и схеми!
     В Москва пък видните демократи и реформатори Митя и Володя, дето са гарант на патриотичния капитал, се присъединиха към първомайската манифестация на капиталистическите трудещи се. И подкрепиха исканията им... към себе си... Това даже и оксиморон не е!
     Гледам днешните новини и знаете ли за какво се сетих? За Петрушка - куклата-марионетка с червено кафтанче и червен калпак, която е символ на простодушието и шутовщината. Не че нещо..., ама... Да ме прощава Стравински, асоциацията е по-скоро с образа на дебелащината от народните приказки. Иначе неговата кукла ми е много симпатична.
    
     Та по този случай, хайде да ви водя на балет.  Предлагам един изключителен филм-спектакъл на Болшой театър по музика на Игор Стравински. Либретото е на Александър Бенуа, самия Стравински и Сергей Дягилев. Впрочем, балетът е композиран за трупата на Дягилев и той се погрижил ролята на Петрушка да пасне на неговата любима звезда Вацлав Нижинский. Всеки, който се интересува от балет, знае, че това е най-голямото име на танцовото изкуство от началото на 20-ти век. И знаете ли защо? Защото освен че влизал надълбоко в образите, можел и да танцува на палци и това произвеждало фурор на всички представления. Сега се сещам за една клюка по повод този странен човек, но безспорен талант. Съвременниците му твърдят, че си е бил откровен гей, но една унгарска графиня го оженила за себе си и това отключило тежка шизофрения. Каквото и да е, Европа го приемала като бог и той превърнал балета на Стравински в шумен триумф. Премиерата на "Петрушка" се състояла на 13.06.1911 г. в Париж, в театър Шателе, и Нижинский хвъркал по сцената на палци :)
      В постановката на Болшой ролята на Петрушка играе Андрис Лиепа, син на легендата Марис Лиепа, звезда на Болшой и носител на наградата "Вацлав Нижинский". В ролята на балерината танцува Татяна Белецкая.  Участват още Гедмина Таранда, Сергей Петухов, солисти и кордебалет. Свири оркестърът на Болшой театър, диригент - Андрей Чистяков.


Приятно гледане и честит ви месец май!!!












Гласувай:
37



1. tili - Чайче, ние пак сме
02.05.2012 10:25
на една вълна почти;))) Аз просто пожелавам честит 2 май с малко Висоцки. Животът и пролетта си продължават...
Страхотен постинг!!!
Стравински - довечера, с огромен кеф:)
Благодаря!
цитирай
2. анонимен - Чайче,Чайче..... от 1 седмица се смея на глас на идиотските им изцепки
02.05.2012 11:45
Връх на всичко беше един .... работник от Мадан ли, от Кърджали ли, който протестираше срещу ... неплащането на заплати от страна на червен олигарх. На всичкото отгоре и се обърка в написаното му от някакъв дървен PR, който дори не се е сетил да го накара да го прочете 2 пъти, че да запомни нещо.
цитирай
3. анонимен - Петрушки ли?
02.05.2012 13:23
Откровени наглеци! Советските капиталисти имам предвид. А нашите са им просто прилежни ученици-зубрачи.
Яма оправия там, дето е стъпвал руски ботуш. Не случайно и Стравински се е спасил в емиграция. Балетът наистина е страхотен. А знаете ли каква нещастна съдба има Морис Лиепа? Мразели са го много за това, че не е бил гей и са му върнали по партийна линия.
Мерси за свежия пост!
цитирай
4. анонимен - Ей,Чайче,
02.05.2012 15:26
само ти можеш тъй сладкодумно да ни преведеш от петъчната Панорама,към синдикалните(без)действия и та чак до Митя и Володя и куклата Петрушка:) Иии..като капак,най-после и аз да се образовам балетно от последните два абзаца и да погледам красиви изпълнения:)
Та така,много те обичам сладкоУмно,Чайче!
цитирай
5. анонимен - Aaa,
02.05.2012 15:30
сега трябва да минавам повторно да се представям,че излязох анонимна-Ан4:)
цитирай
6. анонимен - Последно:))) за късмет
02.05.2012 15:32
scarlety съм,но ник не ще да се покаже;)
цитирай
7. shining - Благодаря за поканата! :)))
02.05.2012 15:35
Ще го посетя спектакъла, но във вечерните часове, както си му е реда, че сега е напекло едно слънце....размеква ме отвсякъде. :))) И ми напомня също/слънцето, де/ да ти кажа да не се впрягаш с тъпотиите на тъпоглавите и с тълкуванията на този Първи май.Че и на мен ми писна-виж предишния ми пост. Да не пропуснеш случайно и пропуснатите, че имам нужда от ценното ти мнение и напътствия. Хе хе. Отпусни си душата. Удоволствие е за мен да споделя емоционално-интелигентно-сърдечната ти компания! Приятелски поздрави!
цитирай
8. анонимен - :)))
02.05.2012 17:14
Ха-ха, пак си пуснала в действие фабриката за асоциации :) Умрях да се хиля на нашите Петрушки. Че хем са кукли на конци, хем са и с червени кафтанчета :)))

Начи, опасна си! Ще ме накараш и балет да гледам, ма как да ти скърши човек хатъра? Мая като ме види, ще припадне! Издевателка :))) Ако ме подкарат към операта, ще те съдя :)))
цитирай
9. stela50 - Прекрасен постинг ... истинско вълшебство .
02.05.2012 17:40
Благодаря за споделените моменти
на този 2 май , Чайче ...
С удоволствие ще намина в моите късни часове
на спокойствие и тишина .
Поздрави и прегръдки !
цитирай
10. elinora - Чайче,
02.05.2012 18:13
как ме натъжи твоя постинг, ако знаеш!
Празнуваме празника на труда почивайки, т.е ядейки и пиейки провинциално, защото а не си празнувал подобаващо, а си станал безработен и тогава ще видиш трудов празник, ама на кукуво лято. Такива ми ти работи, български...руски, тъжни :(
"Петрушка"-та само ме радва тук и Стравински.
А, да не забравя - петрушката всъщност е най-простия вид кукла. Кукла на ръка, ръкавичка. Мушкаш палец и кутрето в нейните ръкави и кимаш с главичка. Виж, марионетката е друга класа. Там е една сложна система от конци, кеф ти за ръце, кеф ти за глава, за ляво пръстче, за дясна обувчица, сложна работа, трудно се води кукла-марионетка. А ние сме си прости петрушки. Права си :)
цитирай
11. 4aiotgluhar4e - :)
02.05.2012 21:09
tili написа:
на една вълна почти;))) Аз просто пожелавам честит 2 май с малко Висоцки. Животът и пролетта си продължават...
Страхотен постинг!!!
Стравински - довечера, с огромен кеф:)
Благодаря!

Тили, такава вълна ме завъртя днес, та ми изкара почивните дни през носа. Иначе си права, животът и пролетта си продължават. Слава богу! Аз обожавам май и очакването на лятото.
Поздрави, Тили!
цитирай
12. 4aiotgluhar4e - Здрасти!
02.05.2012 21:16
katana написа:
Връх на всичко беше един .... работник от Мадан ли, от Кърджали ли, който протестираше срещу ... неплащането на заплати от страна на червен олигарх. На всичкото отгоре и се обърка в написаното му от някакъв дървен PR, който дори не се е сетил да го накара да го прочете 2 пъти, че да запомни нещо.

Ама то не е за смях, направо си е за плач. Работниците са пионки и ги местят както си искат, но те и да не разбират, простено им е. Къде са ония уядени търгаши, дет' се зоват синдикални лидери?!? За тях трябва но една яка неокастрена...
цитирай
13. 4aiotgluhar4e - Здравейте!
02.05.2012 21:29
анонимен написа:
Откровени наглеци! Советските капиталисти имам предвид. А нашите са им просто прилежни ученици-зубрачи.
Яма оправия там, дето е стъпвал руски ботуш. Не случайно и Стравински се е спасил в емиграция. Балетът наистина е страхотен. А знаете ли каква нещастна съдба има Морис Лиепа? Мразели са го много за това, че не е бил гей и са му върнали по партийна линия.
Мерси за свежия пост!

Ами аз се изразих по-меко, да подхожда на дама :)))
Знам съдбата на Марис Лиепа, защото съм го гледала от пет метра разстояние и бях просто омагьосана от изкуството му. Не знам дали заради това, че не е гей, но четох, че се е опънал на Григорович и той се погрижил да бъде гонен като мръсно куче. Соц нрави!
цитирай
14. 4aiotgluhar4e - само ти можеш тъй сладкодумно да ни ...
02.05.2012 22:01
анонимен написа:
само ти можеш тъй сладкодумно да ни преведеш от петъчната Панорама,към синдикалните(без)действия и та чак до Митя и Володя и куклата Петрушка:) Иии..като капак,най-после и аз да се образовам балетно от последните два абзаца и да погледам красиви изпълнения:)
Та така,много те обичам сладкоУмно,Чайче!

И аз те обичам, Скарлети! Надявам се да си добре!
Бъгнал се е нещо блогът. И на мен ми се е случвало. Не му се ядосвай 7)
цитирай
15. 4aiotgluhar4e - Здравей, приятелю!
02.05.2012 22:05
shining написа:
Ще го посетя спектакъла, но във вечерните часове, както си му е реда, че сега е напекло едно слънце....размеква ме отвсякъде. :))) И ми напомня също/слънцето, де/ да ти кажа да не се впрягаш с тъпотиите на тъпоглавите и с тълкуванията на този Първи май.Че и на мен ми писна-виж предишния ми пост. Да не пропуснеш случайно и пропуснатите, че имам нужда от ценното ти мнение и напътствия. Хе хе. Отпусни си душата. Удоволствие е за мен да споделя емоционално-интелигентно-сърдечната ти компания! Приятелски поздрави!

Винаги си поканен на моите спектакли :)
Аз не им се ядосвам на Петрушките, само им се чудя на акъла.
Ще ти дойда на гости, но като имам сили, сега съм дроб. Чела съм постингите, но не винаги влизам, че нещо сменяха кабели и системата при мен не беше много наред. Но споко, лято иде, ще имаме повече време :)))
цитирай
16. 4aiotgluhar4e - Ха-ха, Мишоне, мир-но!
02.05.2012 22:08
анонимен написа:
Ха-ха, пак си пуснала в действие фабриката за асоциации :) Умрях да се хиля на нашите Петрушки. Че хем са кукли на конци, хем са и с червени кафтанчета :)))

Начи, опасна си! Ще ме накараш и балет да гледам, ма как да ти скърши човек хатъра? Мая като ме види, ще припадне! Издевателка :))) Ако ме подкарат към операта, ще те съдя :)))

Марш към операта и утре ще те изпитам :))) А ти можеш да ме съдиш, колкото си искаш ;) Пожелавам ти да имаш щерка и тя да стане барелинка :)))
цитирай
17. 4aiotgluhar4e - Моля!
02.05.2012 22:14
stela50 написа:
Благодаря за споделените моменти
на този 2 май , Чайче ...
С удоволствие ще намина в моите късни часове
на спокойствие и тишина .
Поздрави и прегръдки !

Винаги си добре дошла, нали знаеш. Спектакълът наистина си заслужава и аз не се съмнявам, че естет като теб ще го оцени. Малко трудничко зарежда от вибокс, но онези от тубата ме предупредиха да го махна, защото ДВД-то е на хидрата Сони пикчърс. Ама идея си нямат за музика на какво съм способна :)))
Поздрави и приятно гледане!
цитирай
18. анонимен - Аз съм с десни разбирания, но съм съгласен за профсъюзите и съм склонен да ти дам съвет,
02.05.2012 22:16
4aiotgluhar4e написа:
katana написа:
Връх на всичко беше един .... работник от Мадан ли, от Кърджали ли, който протестираше срещу ... неплащането на заплати от страна на червен олигарх. На всичкото отгоре и се обърка в написаното му от някакъв дървен PR, който дори не се е сетил да го накара да го прочете 2 пъти, че да запомни нещо.

Ама то не е за смях, направо си е за плач. Работниците са пионки и ги местят както си искат, но те и да не разбират, простено им е. Къде са ония уядени търгаши, дет' се зоват синдикални лидери?!? За тях трябва но една яка неокастрена...

къде да тикнеш въпросната тояга.
цитирай
19. 4aiotgluhar4e - Здравей, Ели!
02.05.2012 22:21
elinora написа:
как ме натъжи твоя постинг, ако знаеш!
Празнуваме празника на труда почивайки, т.е ядейки и пиейки провинциално, защото а не си празнувал подобаващо, а си станал безработен и тогава ще видиш трудов празник, ама на кукуво лято. Такива ми ти работи, български...руски, тъжни :(
"Петрушка"-та само ме радва тук и Стравински.
А, да не забравя - петрушката всъщност е най-простия вид кукла. Кукла на ръка, ръкавичка. Мушкаш палец и кутрето в нейните ръкави и кимаш с главичка. Виж, марионетката е друга класа. Там е една сложна система от конци, кеф ти за ръце, кеф ти за глава, за ляво пръстче, за дясна обувчица, сложна работа, трудно се води кукла-марионетка. А ние сме си прости петрушки. Права си :)

Ти явно професионално разбираш от кукли. Аз видях обяснението, че петрушката е марионетка от една програма от спектакъл, но много-много разлика не правя. Обаче съм съгласна, че ние сме от лесните кукли и от тия, дето се оставят да ги баламосват.
Впрочем, днес един колега ми обясни, че това с празника и неприсъствения ден било още от времето на цар Борис. Значи и той се е усетил, че софрата запушва устата на българите. Тъжно, както казваш...
цитирай
20. 4aiotgluhar4e - Така, де! И аз!
02.05.2012 22:24
katana написа:
4aiotgluhar4e написа:
katana написа:
Връх на всичко беше един .... работник от Мадан ли, от Кърджали ли, който протестираше срещу ... неплащането на заплати от страна на червен олигарх. На всичкото отгоре и се обърка в написаното му от някакъв дървен PR, който дори не се е сетил да го накара да го прочете 2 пъти, че да запомни нещо.

Ама то не е за смях, направо си е за плач. Работниците са пионки и ги местят както си искат, но те и да не разбират, простено им е. Къде са ония уядени търгаши, дет' се зоват синдикални лидери?!? За тях трябва по една яка неокастрена...

къде да тикнеш въпросната тояга.

И се сещам къде :) Щото и синдикатите ни - като капитализъма - с цървеното кафтанче :(
цитирай
21. sande - Здравей, Чайче!
02.05.2012 22:33
"Защото бащицата хитро и предвидливо даде четири почивни дни, а нашего брата, като има почивни дни, не пропуска да напусне градския термитник. И като е излязъл, как да не стъкне софрата и да хапне като невидял. Къде ще ти протестира с пълен тумбак?!? "

***
Какго винаги си неподражаема.
цитирай
22. 4aiotgluhar4e - Здравей, Санде!
02.05.2012 23:22
sande написа:
"Защото бащицата хитро и предвидливо даде четири почивни дни, а нашего брата, като има почивни дни, не пропуска да напусне градския термитник. И като е излязъл, как да не стъкне софрата и да хапне като невидял. Къде ще ти протестира с пълен тумбак?!? "

***
Какго винаги си неподражаема.

Дет' викаш! Да му се чудиш на това де е расло, к'во е пасло :)))
Ама ти не се чудиш, нали! Покрай великата река... :)
цитирай
23. анонимен - Не само кафтанчето им е червено. Душичките са им червени.
03.05.2012 00:42
4aiotgluhar4e написа:
katana написа:
4aiotgluhar4e написа:
katana написа:
Връх на всичко беше един .... работник от Мадан ли, от Кърджали ли, който протестираше срещу ... неплащането на заплати от страна на червен олигарх. На всичкото отгоре и се обърка в написаното му от някакъв дървен PR, който дори не се е сетил да го накара да го прочете 2 пъти, че да запомни нещо.

Ама то не е за смях, направо си е за плач. Работниците са пионки и ги местят както си искат, но те и да не разбират, простено им е. Къде са ония уядени търгаши, дет' се зоват синдикални лидери?!? За тях трябва по една яка неокастрена...

къде да тикнеш въпросната тояга.

И се сещам къде :) Щото и синдикатите ни - като капитализъма - с цървеното кафтанче :(

цитирай
24. mariniki - порадвах се на балета...и музиката...
03.05.2012 22:01
другото...ще се забрави...
сърдечен поздрав..
цитирай
25. slavimirgenchev1953 - Чудесно изпъленние!
05.05.2012 07:22
А Марис Лиепа е идвал вкъщи на гости. Доведе го моята приятелка и съседка в "Хаджи Димитър" Руми Атанасова - преподавателка по балет, ученичка на Лиепа. Беше голяма изненада. Дойдоха изневиделица, бяхме се събрали с Виктор Самуилов, Гриша Трифонов и други юнаци просто така, да се видим - а ей ти го Марис Лиепа вкъщи! Не сме се сетили да правим снимки... ;)))
цитирай
26. ckarlet - С интерес прочетох постинга и по...
05.05.2012 09:38
С интерес прочетох постинга и погледах клипчетата!
Прекрасен да е месец май и за теб, 4aiotgluhar4e!
цитирай
27. vostroto - Хубав обзор в типично твой стил, ...
09.05.2012 19:11
Хубав обзор в типично твой стил, Чайче:) А сега хайде да те "водя" на волейбол България - Сърбия :) ..Между впрочем ти вече може и да си на първите редове:)
Успех да си пожелаем! Поздрави!
цитирай
28. 4aiotgluhar4e - Считай, че си ме водил, приятел :)))
09.05.2012 22:26
vostroto написа:
Хубав обзор в типично твой стил, Чайче:) А сега хайде да те "водя" на волейбол България - Сърбия :) ..Между впрочем ти вече може и да си на първите редове:)
Успех да си пожелаем! Поздрави!

На първия ред бях, макар и на шестия етаж :) Целият квартал разбра, че има волейбол. Ха честита ни победа :)))
цитирай
29. alhimik1 - Да живей живей...месец май ;)
16.05.2012 13:53
Здравей чай-че от глухар-че хе

Благодаря за интересния поток асоциации...и клипчетата, мила!
Светли помисли и чисти виждания!
Док :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: 4aiotgluhar4e
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1880127
Постинги: 130
Коментари: 3956
Гласове: 13944
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930