Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.04.2012 08:48 - ЗА СЪСЕДА КАТО БРАТ - 2: Великден в Дубровник
Автор: 4aiotgluhar4e Категория: Лични дневници   
Прочетен: 20026 Коментари: 43 Гласове:
49


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
    

     Преди няколко години католическият и православният Великден съвпаднаха, ние получихме покана и семейно-компанийно решихме да  прекараме празника в Дубровник. Преди това малко се съпротивлявах, защото имах много лошо  мнение за  хърватите. Бях гледала един покъртителен документален филм за войната и в него те не изглеждаха ангели. Меко казано! Но приятелите нямаха вина. Пък и беше ми интересно да видя разликата в традициите и ритуалите и си въобразявах, че ще мога да го направя. Е, не можах по обективни причини, ако прочетете, ще разберете какви. Въпреки това имам прекрасни спомени от Хърватия и града. Прекрасни и странни... За три дни престой получих три неочаквани, незаслужени и озадачаващи подаръка. Трябвало е да ми кажат нещо...

  image

      Когато пристигнахме, градът беше изкъпан от дъжд и озарен от най-яркото слънце, image което съм виждала. Много ме впечатлиха яркооранжевите покриви и особеното сияние на улиците. Който е ходил  в Дубровник, знае, че плочниците са толкова изтрити от милионите преминали по тях крака, че денем отразяват слънцето и те заслепяват, а нощем удвояват светлината на уличните фенери и рекламите и оставят усещането, че там не се стъмва. Градът буквално се пръскаше по шевовете от туристи. Трябваше да ходиш в стъпките на човека пред теб и да спазваш точно неговия ритъм, за да не го настъпиш и да не те настъпят. Такава многолюдна разноезична тълпа съм виждала само на едно друго място - в Амстердам в един точно определен район :) Тогава си мислех, че това човешко стълпотворение е заради Великден, но съм се лъгала. imageПри следващото ходене картинката си беше същата, с тази разлика, че в деня, за който говоря, беше пълно с японци,   китайци и руснаци. В залива бяха хвърлили котва всички плаващи хотели с името Ocean Village и още пет-шест подобни.  Накратко казано, градът беше задръстен и морето беше задръстено. Ей тук съм издебнала един съвсем близо до брега, защото ми се стори красиво изрисуван и ми приличаше на делфин. 
      За подаръците щях да казвам, но се отплеснах. След като събрахме очите от страшното пътуване през Черна гора, ударихме по едно кафе за окончателно осеферване и хукнахме из града. На такива места моята програма е повече от ясна и с мен тръгвт само хората, които знаят какво правя и могат да ми издържат на темпото. А аз хващам една карта и подкарвам всички църкви и музеи наред. И тогава така направихме - от южната към северната порта по алгоритъма музей, църква, бира, музей, църква, бира :)
imageВ музея на фармацията, докато зяпах шишенцата, хаванчетата и инструментите, забелязах, че една жена ме гледа втренчено. Където и да застанех, тя беше на не повече от три метра от мен и се взираше съсредоточено, със замръзнало лице. По едно време ми стана студено, излязох на слънце и приседнах на стълбите на една сграда да пристегна каишките на обувките. Когато вдигнах глава, тя пак беше пред мен, на десетина метра, привела глава, стискаше една книга. Събирах кураж да отида и да я попитам какво иска и защо ме следва, когато до нея се появи мъж, хвана я под ръка и я поведе към мен. Приближиха се, но аз забелязах, че той хем я придържа, хем я влачи. За да прекратя неловката ситуация, и аз се приближих. На метър от мен тя се спря и протегна ръце с книгата в тях.  Беше около 70-годишна, с гъста бяла коса и големи сиви очи. Гледаше ме и по бузите й се стичаха сълзи, а аз нито знаех какво да кажа, нито можех да се помръдна. Тогава мъжът се приближи и ми обясни, че много приличам на тяхната дъщеря. Говореше някакъв странен диалект и го разбирах с усилие, но схванах, че дъщеря им се е омъжила в Дамаск и от десет години не са я виждали, защото арабският й съпруг не я пускал да пътува. Искаха да ми подарят книгата (след това, като я разгледах, установих, че е разкошен фото-пътеводител на областта Далмация), но на мен ми стана неудобно и предложих да я платя. И двамата категорично отказаха, само помолиха да се снимам с госпожата. Съгласих се, есествено, снимахме се, и накрая жената ме прегърна и я чух да казва: "Изгледаш као мойе Мирици." И както очите ми са на мокро място...
      На следващия ден обикаляхме из крепостта и както се скиторехме с една дружка, попаднахме на много симпатично пазарче с разни екзотични лакомства и пъстри джунджуриики. Спряхме се, защото нямаше тълпа. Тя настояваше непременно да си купи захаросани портокалови корички, с които да си бърка кафето. Заинтригува ме и взехме да обикаляме сергиите. Запомнила съм миризмата на този пазар - смес от лавандула и карамфил. Хърватите смятат лавандулата за своя национална билка и я продават във всевъзможни варианти - на китки, насипно, в торбички с избродирани национални шевици, във възглавнички. Карамфилът се носи от едни сладки, които подреждат на пирамидки върху тави и ги ръсят щедро с подправката. На един щанд си намерихме желаните корички, помолихме да ни претеглят  и ни почерпиха със сладки. imageДокато теглеха, се разговорихме с жената, която продаваше, казахме си, че сме българки, че сме за малко и че търсим православен храм, за да отидем вечерта на литургията. Точно когато жената ни обясняваше къде да отидем, към мен се приближи мъжът от съседния щанд и ме тупна по рамото. Представете си учудването ми, когато разбрах, че е дошъл ред за следващия подарък. Човекът държеше едно дълго, тънко бурканче с много едри маслини, тикаше ми го в ръцете и повтаряше "Узми, узми!" Направо бях ошашавена от желанието на хърватите да ми подаряват разни неща и ни в клин, ни в ръкав изтърсих "Не ща, не ща!" Обаче "Узми, узми!" продължаваше и за по-убедително в другата ръка на мъжа се появи бурканче със сладко, което трябваше да отиде при моята приятелка.  В притеснението си пак се хванах за спасителната идея да платя. Тогава жената, която ни разтегляше коричките, се намеси и ми обясни, че той има причина да подарява разни неща на всички българи, които се мяркат около щанда му. Преди години ходил със сина си на ски в Боровец и на някаква странична писта паднала лавина и повлякла момчето. Нашите спасители го търсили упорито 48 часа и в крайна сметка го спасили. Човекът така си изразявал благодарността към България, която се погрижила за детето му. Докато тя ми обясняваше, той гледаше внимателно, мигаше често и в момента, в който видя, че лицето ми се променя, каза "Ускрс йе, сестро!", сложи бурканчето в ръцете ми и се ухили като месечинка. И аз, какво да правя, взех го и благодарих. А маслините се оказаха божествени, с ядка от орех и с особен аромат на някаква билка. Ядохме ги като бонбони :)
      Вечерта се изясни, че "ускрс" е възкресение. Ние така и не намерихме православния храм, но от немай къде се съгласихме, че Бог е навсякъде, и отидохме в католически, поне да видим литургията. imageДа, ама не! Беше истинска лудница и не можеше да се разминеш от японци с камери и фотоапарати, които се пъхаха навсякъде и джавкаха, сякаш не са в храм, а на пазара.  И до днес не проумявам как е възможно така да не уважават религията и празника, макар и чужди. В крайна сметка Христос воскресе на по чаша бира в отсрещното заведение. Но камбаните! Боже мой, как отекват камбаните в този каменен град! Никога, никога няма да забравя този звън! На това клипче някой ги е записал и  можете да ги чуете:



      На сутринта възкръсвахме в едно бистро на пристанището. Хубаво е, когато не си се наспал, да се припичаш като гущер на слънце, да клатиш крака, да сърбаш кафенце и да слушаш морето. А аз обичам да слушам езика на пристанището.
 
image
      Както си провеждахме гореописаната активност, в заливчето започнаха да влизат рибарските корабчета и да разтоварват рибата. Коментирахме как и на Великден хората не спират работа, защото пълчищата туристи ще изядадт ресторантите, ако няма риба, когато вниманието ми привлече лодка, която застана на кея. От нея скочи стар бараба с брада и моряшка фланелка, точно както ги рисуват по анимационните филмчета. Той свали четири пластмасови вани с риба, покри ги с найлони и се върна в лодката. След малко изскочи от нея, мина покрай рибата и се запъти към нашето бистро. Нещо носеше в ръка, но не се виждаше какво е. Изглеждаше ядосан и ние изкоментирахме, че човекът им е наловил риба, а хората от кухнята не излизат да си я приберат. Когато рибарят се изравни с нашата маса, изведнъж сви в ляво, застана точно пред мен отвори шепа и ми поднесе едно червено яйце с думите "Крист йе ускрснуо". Мисълта ми работеше около точката на замръзване, та не можах веднага да разбера какво ми казва, но съседката ми по стол се ококори и учудващо бъро изстреля "К"воооооо?" Избухна хоров смях, а морякът се смееше най-много. Аз обаче вече бях включила и му отговорих, както се полага: "Во истину воскресе!" Пазя това яйце. Вътрешността му е изсъхнала и дрънка. Не знам от това ли или от ръцете на моряка, още си понамирисва на риба. Но ми е подарък от отрудени ръце на свят ден и е семейна реликва.

      Такива работи ми се случиха в Дубровник, уважаеми читателю. На този Великден получих едни от най-важните житейски уроци. Оттогава при всеки опит някой около мен да генерализира и да слага цели народи под общ знаменател, се сещам за хърватите. На гърбовете на някои от тях  тежат доста грехове, но грехът никога не е колективен, той е на човека. Обикновените хора са просто хора. Тези, които срещнах в светите дни около Великден,
ми показаха как се запазва човешкото и не ме причислиха към тълпите шумни и нахални туристи. Като се замисля..., един народ възкръсва чрез доброто.

     Сега послучай празника, още малко красотички от чаровния Дубровник:

image  

image

image


image


image


image


  image

image


image

     Картинката, която се вижда на последната снимка, е обичайна за Дубровник. В този град и в цяла Далмация  е на особена почит един уникален вид музика. Нарича се клапа и представлява изключително красиво мъжко акапелно пеене. Клапа съставите имат най-малко по два тенора, един баритон и един бас. Песните са много мелодични, често тъжни и носталгични, а пустите му далматински мъже, освен че са високи, смугли, синеоки красавци, са и особено гласовити. Пък как звучат тези красиви мелодии между стените на древния Дубровник! Без сърце да си, ще се трогнеш. Традицията се поддържа жива, защото хората я вплитат  в модерните си песни. За най-голям майстор е признат Никица Калоджера, който в продължение на десетилетия е смятан за най-значимия  композитор на бивша Югославия. Толкова много се харесвали неговите песни и толкова много пъти печелил международния фестивал в Сплит, че накрая го помолили да стане почетен председател на журито и временно да се оттегли от конкурса, за да може да спечели и някой друг. Той е автор на повечето песни, включени  в клипа, който озвучава този постинг и в който пее живата икона на хърватската музика Тереза Кесовия. Надявам се да сте си го пуснали не само защото музиката в него е хубава, а и защото се виждат много красиви кадри от Дубровник. Самата Тереза е родена там, израсла е там и винаги се завръща в града на своето детство, въпреки че като най-признатата  певица на бивша Югославия, е обиколила света. Впрочем, в едно кафене в Дубровник я чух да пее песента на Лара от любимия ми филм "Доктор Живаго" и на глас изразих учудване, че и тя е направила кавър. Българка, омъжена за хърватин, която беше с нас, ми обясни, че всъщност първият запис на песента е именно на Тереза Кесовия и е направен в Париж още през 1967 г. Още един урок! Да не се изказваш неподготвен :)
     Аз много рядко слушам поп музика и естрада, но харесвам изключителния глас на тази жена и драматизма, с който пее. Затова ще пусна още едно нейно уникално изпълнение. Знам за поне двама приятели тук, които ще го преживеят, както правя аз всеки път, когато гледам този клип:


 

     Пак се отплеснах! За клапата ми беше думата. Следващият клип е от един епохален концерт, на който са събрани всички клапа групи на Хърватия. Ако искате да чуете изключителни гласове в абсолютна хармания, пуснете си компа на макс и затворете очи:

 
 
     Попаднахме на един подобен пеещ състав миналата година в Белград. Чух ги зад ъгъла, пееха като хор, който е репетирал. Представете си учудването ми, когато завихме и видях група момчета, които очевидно бяха футболна агитка. Не вярвах на очите си - мелодията беше много красива, те пееха с невероятно вдъхновение, облечени във футболни фланелки, и се държаха съвсем възпитано. Оказа се, че през деня е имало мач, а единият от отборите бил Хайдук - Сплит. Също така се оказа, че химнът му  е в стил клапа. Отборът миналата година е чествал своята 100-годишнина. С феновете си, ама имат такива! Представяте ли си как цял стадион пее на няколко гласа? Вижте, гледката е потресаваща!

 

     Ами... това беше :) Моля да ме извините за дългия постинг. Не усетих кога стана толкова голям и сега ми е жал да го окастря. Ако нямате търпение, четете го на почивки. Ако не, светът няма да свърши :)))


Христос воскресе, приятели! Бъдете здрави! Желая възкресение на всички надежди, добри помисли, смислени дела и добронамереност!
Стискам палци за малката Марина на Турбо и прегръщам Скарлети, на която сега и е много трудно.
И да даде Господ по-добри дни за България :)




Гласувай:
49



1. tota - Наистина възкресе, Чайче!!
15.04.2012 09:14
Казала си всичко : "... един народ възкръсва чрез доброто..."
И да даде Господ по-добри дни за България!

Здраве и добрини и в твоя дом!!
цитирай
2. mt46 - Поздрав, Чайче -
15.04.2012 09:15
за чудесния пътепис, съпроводен с вълнуваща музика!...
Честит Великден! Светли, добри празнични и следпразнични дни!...
цитирай
3. syrmaepon - Христос воистина Воскресе!
15.04.2012 09:28
Бог е навсякъде,защото е в нас самите и всеки го усеща по свой начин.
цитирай
4. hristo27 - Благодаря за хубавата разходка...
15.04.2012 09:40
Благодаря за хубавата разходка!
Христос Воскресе и от мен!
цитирай
5. divna8 - Во Истина Воскресе! Прекрасни ...
15.04.2012 09:42
Во Истина Воскресе!

Прекрасни спомени събуди и от моите пътувания до Хърватия, Чайче :):):)
Светли дири оставят в теб Мъдрите дни - бъди все такава, впечатлително жива :):):)
цитирай
6. анонимен - Боже, каква красота!!!
15.04.2012 10:21
Преживях един щастлив Великден заедно с Вас, госпожо! Бях в музея, обиколих пазара, влязох в храма, слушах пристанището, напълних си очите с прекрасния град и си поплаках с тангото на Тереза. Клапата наистина е впечатляваща! Накрая настръхнах от споделеността и обичта, с които пее цял стадион. Благодаря за наситените емоции!
Христос воскресе! Да възкръсне и доброто в хората!
цитирай
7. pevetsa - НАИСТИНА ИСУС ХРИСТОС ПОБЕДИ СМЪРТТА И ВЪЗКРЪСНА!
15.04.2012 11:29
Благодаря ти Чайче, за това приключение :)))))))
И нека Господ Исус благослови теб и домът ти, изобилно!
цитирай
8. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Чайче!
15.04.2012 12:17
Христос въскресе!
цитирай
9. анонимен - Това не е просто постинг, а шедьовър и невероятен великденски подърък!
15.04.2012 12:32
Изплетен е като марамица /кърпичка/ от боголюбивите ръце на Чайчето с много талант и любов и нема както как да не го узмеме и да си го чуваме като скъп поклон /подърък/. Хвале Лепо за тази чудна плетеница от лъчи и думи, от думи и лъчи, живописна като самата Далмация и дъхава като Ядранот, мелодична като песните на Тереза Кесовия. Све е връло интересантно, уважаема Чайче.

Благодаря ти за този великденски подарък!
цитирай
10. jabalka - Честито Възкресение Христово !...
15.04.2012 13:24
Честито Възкресение Христово !
Бъдете Здрави
Красив Великденски подарък!
цитирай
11. анонимен - Санде: Защо съм анонимен като нв съм анонимен?
15.04.2012 15:57
И то само при Чайчето. При другите не съм анонимен.

Защо да се правиме на шпиони, като не сме шпиони?
цитирай
12. kasnaprolet9999 - Воистина воскресе. Чудесен път...
15.04.2012 16:17
Воистина воскресе. Чудесен пътепис си ни спретнала, много се впечатлих от подаръците, които си получила, човещината е навсякъде. Жива и здрава да си, много обичана и успешна.
цитирай
13. stela50 - Честит Великден , Чайче !
15.04.2012 19:03
Много хубав разказ , нищо в него не е излишно .
Казала си всичко за народите , Възкресението ,
уважението , прекрасните традиции , Добротата
и Светлината , възможността да променим мисленето
и живота си ...
Благодаря за това необикновено пътуване ,
за чудесните клипчета и сърдечни пожелания ...
Хубава празнична вечер !
цитирай
14. mariniki - красиви кадри...
15.04.2012 20:04
невероятно топло и красиво преживяване...
Честито Възкресение!
цитирай
15. martiniki - Во истина воскресе!
15.04.2012 20:07
Мир, любов и хармония!

Така ме увлече разказът ти, че не усетих колко бил дълъг (видите ли;)). Много хубаво разказваш, само още двама души из блоговите ширини знам такива харни пътеписци:)
Здрава да си!
цитирай
16. анонимен - Христос Воскресе
15.04.2012 21:45
Чуден, интелигентен пътепис! А хърватите, и сърбите, босненците, македонците са дарени от Бога да певат, да свират и играт! Няма други като тяхната музика...
цитирай
17. tili - ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ!
15.04.2012 23:18
Мир, любов и благодат над дома ти!

Чудесен живописен разказ. Ама нито еди клип не ми се отваря. Пак ще намина.
За една бройка се разминах с Дубровник за този Великден, но ми е в плановете. Понякога се налага да избираш между пътуване и зъболекар, уви:) Цените са еднакви:(

Не зная какви са греховете на хърватите, но си спомням едни артилерийски обстрели точно на древния Дубровник, които ме ужасяваха!

Сега с твоя пътепис ще ми бъде по-лесно:)))

цитирай
18. анонимен - Хубав, направо чудесен разказ само ...
16.04.2012 00:35
Хубав,направо чудесен разказ само дето скептично поглеждам на чудесата дето са ви се случили.Признайте си пред себе си,че сте си ги доизмислили или пропуснали да кажете какво ги е предизвикало.Дреболии...другото е добро.
цитирай
19. mirandolina - Прекрасен постинг, а не...дълъг !:)
16.04.2012 08:24
"Разходих" се из Дубровник така, както на живо преди няколко години. Хубав и усмихнат ден ! Христос Воскресе !
цитирай
20. анонимен - Во истина возкресе! Господ зд...
16.04.2012 08:39
Во истина возкресе!
Господ здраве да ти дава, чаровнице!
цитирай
21. 4aiotgluhar4e - ЗДРАВЕЙТЕ!!! ПРАЗНИКЪТ НАЙ-ПОСЛЕ МЕ ПУСНА :))) ОЩЕ ВЕДНЪЖ ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ! ЖЕЛАЯ НА ВСИЧКИ ЛЮБОВ, МИР И БЛАГОДАТ!
16.04.2012 17:22
tota: Благодаря, мила! Да ти се връща! Аз наистина вярвам, че доброто може да възроди един народ и да изкупи греховете. Жива и здрава и много късмет!

mt46: Поздрав, Марине! Странно е, че моите разкази за лични перипетии ги провиждате като пътеписи, но така да е :) Радвам се, че си харесал музиката. Желая ти здраве и много вдъхновение!

syrmaepon: И аз така мисля, Сирме, и по тази причина не проумявам войните между религиите и църквите. Даже мисля, че няма значение в какво вярваш, важното е да вярваш! Поздрави!

hristo27: Воистину воскресе, Ице! Радвам се, че ти харесва! Имам още :)

divna8: Радвам се, Дивничка :) Само припомних! Тази страна и този град май не могат да оставят лоши спомени! Жива и здрава и много късмет!

ан. 6: О, това е огромна отговорност! Съжалявам за мокрите явления! Тереза винаги така действа :) Радвам се, че ви е харесало! Желая ви шанса да видите всичко това и да го преживеете на живо!

pevetsa: Моля, Алекс! Мир и любов на теб и цялото семейство и Бог да ви пази!
цитирай
22. 4aiotgluhar4e - malchaniaotnadejda7: Здравей, ...
16.04.2012 17:34
malchaniaotnadejda7: Здравей, Надя! Воистину воскресе! Прегръдки и ти желая много вдъхновение :)

Санде: Узми, Санде, узми!!! Докато пишех, си мислех за теб, защото познаваш района, нали Босна е зад баира! Дано наистина да ти е харесало! А Далмация си е наистина живописна с изумруденото море, характерния пейзаж с пиниите и кипарисите и музиката, която се лее от всяко капанче. Пък бирата!!! Голяма слабост ми е Лашкото пиво :)))
Не се безпокой за анонимността, аз мога да те разпозная дори ако си облечеш рокля :)))
Честито Възкресение, приятелю! И на Пастух също!

jabalka: Честито, Ябълчице! Да, подарък исках да направя и се радвам, че повечето са възприели постинга като такъв. Жива и здрава и много късмет!!!

kasnaprolet9999: Честито Възкресение, Невена! Щом и ти така мислиш, явно е пътепис. Човещината... да навсякъде е. И както ми беше написала Бвен, срещаш я, когато трябва да я срещнеш. Пожелавам ти здраве, слънце и все така да раздаваш обич! В чисто нерелигиозен план ти си ми един от символите на Възкресението :)))
цитирай
23. 4aiotgluhar4e - stela50: Благодаря ти! Понякога ...
16.04.2012 17:51
stela50: Благодаря ти! Понякога нямам мярка в подробностите и подхвъркването на асоциациите, но ти имаш точно чувство за мярка и ако го харесваш, значи всичко е наред. Желая здраве, късмет и обеч на теб и цялото ти семейство!

mariniki: Благодаря ти, макар че за кадрите нямам претенции, снимането ми е игра :))) Честито Възкресение, много любов и вдъхновение!

martiniki: Радвам се! Както по-горе написах, понякога се увличам и губя мярка. Ама съм си приключенец по дух, де, и това обяснява всичко :))) Честито Възкресение!

ан. 16: Благодаря, благодаря! Не съм склонна да сравнявам музиката на различните народи, пък и народите в бивша Югославия са доста различни, музиката и танците им - също. Но е факт, че много пеят и много жимеят :))) Честито Възкресение!
цитирай
24. 4aiotgluhar4e - tili: Благодаря, Тили! Мир, любов и ...
16.04.2012 19:00
tili: Благодаря, Тили! Мир, любов и благодат и на теб и момчетата ти! Не знам защо не се отварят клиповете, при мен беше така миналата седмица. Съжалявам за пропуснатата екскурзия, но не тъгувай, идват майските празници. Тъкмо тогава ще са цъфнали портокалите и жасмина. Струва си и Дубровник, и курортите на юг до Цавтат. За нападенията над стария град си права, има следи от разрушения и те са запазени целенасочено, но по ринцип в тази война няма невинни. В Дубровник реват от босненците и черногорците, но в Босна хърватите са участвали в ужасни кланета, разбира се, заедно със сърбите. Мръсна работа е войната!
Поздрави, Тили :)))

ан. 18: Не зная, всеки има право да вярва или да не вярва на един постинг. Извън това, предполагам, че въпрос на гледна точка е да категоризираш едно събите като чудо или не, като добро или като лошо. Аз не смятам, че това са чудеса. Дали е пресилено и доизмислено? Може и да е, но по-скоро е въпрос на отношение. Предполагам, че разказът ми би могъл да прозвучи и така: "Алчните хървати бяха приели толкова туристи, за да им измъкнат парите, че в човешката гмеж не можеше да се диша. Една нахална бабичка се опита да ми съсипе празника с някаква сълзлива история, а един дебел мазин хърватин ми пробута стоката си, която и без това не върви. Накрая един мърляв, миризлив моряк ми пробута едно яйце. Е, голяма работа!" С тази стилистика по-правдиво ли е? За някои може би, но моите очи не гледат така! Съжалявам. Но се радвам, че поне музиката Ви харесва! Честито Възкресение!

mirandolina: Благодаря ти! Значи знаеш за какво говоря. Ако имаш сетива, няма начин да не усетиш, че този град излъчва любов :) Честито Възкресение!

ан. 20: Благодаря много! Познаваме ли се или чарът изва от текста? :)))
цитирай
25. jicenbega4 - Магьоснице, Возкресението ти си го предизвикала!
16.04.2012 20:49
Умееш я ти тая магия :))) Благодаря ти за приказката! За малко ме върна в тая прекрасна страна, която ми беше на сърце, още преди да я видя!
цитирай
26. 4aiotgluhar4e - Ха-ха! Не бях аз, той сам!!!
17.04.2012 00:12
jicenbega4 написа:
Умееш я ти тая магия :))) Благодаря ти за приказката! За малко ме върна в тая прекрасна страна, която ми беше на сърце, още преди да я видя!

Знам, че обичаш страната и просто не се съмнявам, че имаш страхотни спомени. Ами хайде разкажи ги, деееее :))) Няма само на чужди магии да я караш!
Христос воскресе, приятелю! Желая ви здраве, любов и благодат! И най-много на малката принцеска :)
цитирай
27. lubara - Поздрави, 4aiotgluhar4e!
17.04.2012 08:54
Интересно ми беше, при това преди два дни разглеждах снимките на братовчедите ми, правени миналата година в Дубровник.
Някой ден, надявам се, и аз...
Честит Великден, Чайче!
цитирай
28. slavimirgenchev1953 - Освен от историята, където се споменава Дубровник като
17.04.2012 09:00
град съперник на Венеция и като страховито търговско, занаятчийско и банкерско средище, за него научих доста от Марин Държич и неговата пиеса “Дундо Марое”, играна в Младежксия театър през студентските ми години. Неописуема е!
После Дубровник стана известен с бомбардировките на "братята" сърби.
Не съм бил никога там, но благодарение на теб отново го чувствам близък. И не се учудвам, че си получила подаръците именно ти - привличаш хората като магнит.
Бъди жива и здрава!
цитирай
29. bven - Христос воскресе, Чайче!
17.04.2012 11:25
Чудесен е твоя дълъг постинг , а нека пожеланията за Марина и Скарлети се умножат хилядократно за тяхно добро!
Ти ми напомни за един проливен дъжд в Белград, когато, вместо да вървим към центъра, сме тръгнали обратно. Спираме един човек и го питаме, а той се хваща за главата ( в проливен дъжд) и вика: Ой , брате мой! Обратно - и ни сочи тролейните жици. Така и го запомнихме - " по жицата". Защото сме братя всички на тази земя!
Хубава и светла седмица!
цитирай
30. vostroto - Благодаря ти, Чайче! Много хубав ...
17.04.2012 12:41
Благодаря ти, Чайче! Много хубав постинг.
Честит Великден!
цитирай
31. анонимен - poor djordji
17.04.2012 12:59
ei da ne bi komunistie da sa stanli vervasti moje poznavam edna darta komuniska ot sf ama nali vie vzrivyavahte carkvi i behte ateisti ,znam bog nakazva zgrehovete ni e sto ne se vavede pravolsvieto v ucelistta i oste nesto i v carkvta ima pliava i zarno trea se izcisti pliavata,xristos voskrese vervam.amin.
цитирай
32. makont - Ех, Чайче, каква си сладкодумница!
17.04.2012 14:17
Не съм ходила в Хърватска, но сякаш бях с теб там. После ще послушам и музиката, Тереза Кесовия я знам още от малка и я харесвам, но сега ако я пусна, ще се разнесе по целия офис и ще ми дърпат ушите. Присъединявам се към прегръдката за Скарлети и момиченцето Марина. Дано всичко бъде наред. Усмивки и слънчево настроение през новата седмица!
цитирай
33. shining - Христос воскресе! И благодрности за споделените житейски уроци! :)
17.04.2012 22:43
Пък кой каквото иска и каквото може и каквото му изнася ще запомни. Но добронамереният ти разказ е интересен, особено за човек, който не е стъпвал по тези места. А иначе - много хора ходят на много места, но малко от тях могат да разкажат преживелиците си така, че да звучат вълнуващо, дори и да не би постъпил точно по същия начин както разказвача на негово място. Поздрави!
цитирай
34. 4aiotgluhar4e - lubara: Любо, пожелавам ти не някой ...
19.04.2012 00:35
lubara: Любо, пожелавам ти не някой ден, а тези дни :) И много хубави спомени. Христос воскресе!

slavimirgenchev1953: Маестро, засрами ме. Този автор въобще не съм го чувала, но ще поровя. Бомбардировките са били ужасни и не всичко е възстановено, особено по периферията. Но мисля, че хората са се оттърсили от войната и гледат напред. Поздрави и не ме ласкай, ще взема да ти повярвам :)))))))

bven: Здравей, Бвен! Благодаря ти! Имаше полза от молитвите, днес прочетох, че малката започва да се оправя. За братята си права, но някои са твърде глупави, за да го проумеят. Поздрави!

vostroto: И аз ти благодаря, приятел, че прочете. Христос воскресе!

ан. 31: С кого ме обърка, приятел? Аз не съм комунистка и никога не съм била, пък и нямам такива в обкръжението си. Иначе съм съгласна, боклуци има навсякъде, но онзи горе си знае работата, всеки си получава заслуженото. Поздрави!

makont: Ха-ха! Майче, трябва да се казва сладкописница :))) Отиди, ако можеш! Не съм чула на някого да не му е харесало. И да знаеш, Дубровник съвсем не е най-впечатляващия град. Слънчева и усмихната садмица и на теб!

shining: Благодаря, братче! Радвам се, че ти е харесало :) Надявам се хората да възприемат нещата откъм слънчевата страна, защото наистина съм добронамерена. Воистину воскресе!
цитирай
35. aqualia - Защо ми го няма коментара?
19.04.2012 23:59
Красив е Дубровник, напомня ми за Италия... имам усещането, че си отворила кутия с шарени бонбони, локум и прочее радости за окото и душата!!! Благодаря ти, за удоволствието, Чайче!
цитирай
36. 4aiotgluhar4e - Има го, Лили!
20.04.2012 00:35
aqualia написа:
Красив е Дубровник, напомня ми за Италия... имам усещането, че си отворила кутия с шарени бонбони, локум и прочее радости за окото и душата!!! Благодаря ти, за удоволствието, Чайче!

Под предишния постинг :))) Там съм ти отговорила. Моля и пак заповядай!
цитирай
37. ckarlet - Мисля, че това ще ти остане спомен за ...
20.04.2012 07:57
Мисля, че това ще ти остане спомен за цял живот. Много вълнуващо и истинско. И аз винаги имам подобни приключения, когато пътуваме.:))
Само след няколко дни предстои и на моето семейсво да се разходим до нещо толкова приказно. Надявам се да се случи, за да разкажа и аз приключенията си. Поздрави и хубав ден!
цитирай
38. 4aiotgluhar4e - Благодаря, Скарлет! Чакам да разкажеш :)
22.04.2012 23:12
ckarlet написа:
Мисля, че това ще ти остане спомен за цял живот. Много вълнуващо и истинско. И аз винаги имам подобни приключения, когато пътуваме.:))
Само след няколко дни предстои и на моето семейсво да се разходим до нещо толкова приказно. Надявам се да се случи, за да разкажа и аз приключенията си. Поздрави и хубав ден!

Колкото до приключенията, изглежда има хора, които привличат всякакви случайности, нелепости и щастливости. Аз май съм от тях :)
цитирай
39. tsanynka - Обожавам дългите постинги:)))
22.04.2012 23:38
Благодаря Ви за тази прекрасна разходка!Не съм ходила в Дубровник,но благодарение на Вас добих някаква представа:)Радвам се за хубавите спомени,които имате!
Лека вечер!Поздрави!
tsanynka
цитирай
40. 4aiotgluhar4e - Благодаря!
23.04.2012 20:06
tsanynka написа:
Благодаря Ви за тази прекрасна разходка!Не съм ходила в Дубровник,но благодарение на Вас добих някаква представа:)Радвам се за хубавите спомени,които имате!
Лека вечер!Поздрави!
tsanynka

Спомените са доказателство, че си бил щастлив.
Радвам се на всички гости :) Тук всички си говорим на ти.
Поздрави!
цитирай
41. анонимен - супермаркет
26.04.2012 14:24
Страхотни снимки! Явно сте си изкарали чудесно :)
цитирай
42. анонимен - Христос воскресе! Воистину воскресе!
28.04.2012 16:08
От този разказ направо струи животворният огън!
Добре, че днес открих в килера бурканче сладко от глухарчета, та реших да надникна тук. Имало е защо... катарзисни сълзи... пречистване...
Благодаря ти, Миткало!
Z
цитирай
43. анонимен - ... и още нещо
28.04.2012 16:20
Виж какво намерих, но не зная как се постват снимки тук...
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/p480x480/197037_206863719340141_195797447113435_828422_3137503_n.jpg
цитирай
44. monaliza121 - O, Чайче!
28.04.2012 16:30
За втори път чета твоя разказ за Дубровник. Моя приятелка беше там на почивка и се върна очарована. Но... не всеки може да опише това, което е видял и преживял.
Поздравявам те !:))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: 4aiotgluhar4e
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1872186
Постинги: 130
Коментари: 3956
Гласове: 13944
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031