Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.02.2012 13:30 - Простете ми!
Автор: 4aiotgluhar4e Категория: Лични дневници   
Прочетен: 19096 Коментари: 43 Гласове:
40

Последна промяна: 26.02.2012 13:32

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     "Умението да прощаваме е нашият най-важен принос за изцелението на света." Мариан Уилямсън
     Днес е ден за прошка. Медиите твърдят, че било празник. Аз се отнасям с подозрение към всичко, което те твърдят, и освен това не обичам масовите сценки. Искането на опрощение е интимен акт, обръщане навътре, при което шумотевиците са излишни.  По тези причини рядко пускам постинги по подобни поводи, но този ден за прошка няма да отмина. Първо, защото мисля, че зверуването, злословието и отмъщението станаха начин на живот в държавата и всички ние се нуждаем и от покаяние, и от опрощение. И второ, защото тези практики като проказа прояждат и блог.бг и просто няма начин да не съм прихванала все нещичко. Както се казва, всички сме грешни.

     Аз вярвам в думите на Мариан Уилямсън и искам прошка от всички, които неволно съм засегнала, обидила или пренебрегнала. И прощавам на всички, които мислят, че има за какво :)

     На хората, които са ми простили, и на всички приятели в блога подарявам нещо, на което скоро попаднах и което ме учуди. Мислех, че това са мои мисли, пък те били изречени от друг :)

"За мен авторът е човек, който изобретява и създава. Аз в по-голяма степен се усещам писател: гледам това, което вече съществува, и го описвам със свои думи. Всеки човек може да види същия образ и да го опише с думи, които ще бъдат други, но ще носят същата светлина. Затова аз чувствам връзката си дори с читатели, които никога не съм срещал и няма да срещна, много топла и близка. И една само мисъл, че в света има толкова много несрещнати приятели, ми доставя радост. Както и да осъзнавам, че идеите, които са ценни за мен, са значими и за тях."

Из интервю на Ричард Бах, дадено на Сергей Всехсвятский
     И още един подарък - красива песен с красив клип, които случайността ми подари като послание. Ето, предавам го!




Тагове:   прошка,


Гласувай:
40



1. mt46 - Здравей, Чайче!
26.02.2012 13:37
Поздрав за добрия, смислен постинг!...
Прощавай!...
Светъл ден! :)
цитирай
2. graucho - Да си простим взаимно
26.02.2012 13:44
и да почнем новите войни на чисто:) Нали да се греши е човешко, да се прощава- Божествено, а едва ли някога ще спрем да воюваме, а на война -като на война:) Сещам се за Вино от глухарчета, не знаех, че има и чай:)
цитирай
3. syrmaepon - Простена да си!
26.02.2012 15:24
Прости и на нас...
цитирай
4. анонимен - Извинявам се, но това ми звучи ли...
26.02.2012 15:41
Извинявам се, но това ми звучи лицемерно. Ще правя свинщини цяла година и накрая ще ми се размине с едно "прости ми"?
цитирай
5. makont - Мило Чайче, красив постинг си направила.
26.02.2012 15:45
Прошката е свещето нещо, за нея трябва да си узрял, да си надраснал дребнотемието и дребносебеси-ето. Не е лесно. Блажен е който го може. Да прости и да бъде простен. Иначе всичко е празнодумие. На теб няма какво да прощавам, защото си прекрасен човек, дано и този който те е наранил някога по някакъв повод поиска прошка и извинение към теб. А ти прости за всичко, което не може да направим един за друг. Усмихната неделна вечер!
цитирай
6. kasnaprolet9999 - Простена да си и ми прости, ако с нещо неволно съм те обидила
26.02.2012 15:57
Никога не е късно да поискаме прошка, но ако закъснеем няма да има кой да ни я даде. Днес е ден за прошка, такава е традицията, но ние трябва да сме наясно, че прошка се иска, когато любовта/ обичта е наранена, но все още жива в човека, от когото я искаме. Много е трудно, да кажеш извинявай, когато си сгрешил, само силните духом хора го могат. Прошка се иска, когато си осъзнал грешката си и си обещал първо пред себе си, а после пред другия, че това повече няма да се повтори.
Още по-трудно е да се прости. Освен много обич, трябва и вяра в добронамереността към човека, който иска прошка. Да повярваш в някого отново е много трудно, но не и невъзможно.
В този ритуал има нещо много възвисено и пречистващо и за двете страни. Който го може нека бъде благословен.
цитирай
7. martiniki - Благодаря за подаръците, чайче:) Не се разминава, мисля аз, с едно "Прости", но съм
26.02.2012 16:09
забелязала, че хората, които истински свинстват, никога не се извиняват, не искат прошка и не благодарят.

Просто да ни е!
цитирай
8. 4aiotgluhar4e - Здравей, Марине!
26.02.2012 16:18
mt46 написа:
Поздрав за добрия, смислен постинг!...
Прощавай!...
Светъл ден! :)

Благодаря ти :)
Простен си и ти прощавай!
цитирай
9. 4aiotgluhar4e - Здравсти! Добре дошъл :)
26.02.2012 16:21
graucho написа:
и да почнем новите войни на чисто:) Нали да се греши е човешко, да се прощава- Божествено, а едва ли някога ще спрем да воюваме, а на война -като на война:) Сещам се за Вино от глухарчета, не знаех, че има и чай:)

Има нещо вярно в това. Май природата ни човешка е такава, че все ни избива на войни. Важно си е от време на време да си прощаваме и да почваме на чисто :)
Има , има, даже е целебен! Обаче е много горчив :)
цитирай
10. 4aiotgluhar4e - Прощавам, Сирме! Жива и здрава :)
26.02.2012 16:23
syrmaepon написа:
Прости и на нас...

цитирай
11. 4aiotgluhar4e - Лицемерно ли?
26.02.2012 16:27
анонимен написа:
Извинявам се, но това ми звучи лицемерно. Ще правя свинщини цяла година и накрая ще ми се размине с едно "прости ми"?

Щеше да е лицемерно, ако актът на опрощението беше насочен само към този, който греши. Същността на прошката е да намериш сили в себе си да простиш.
И martiniki е много права - свинстващите обикновено имат самочувствие на винаги прави, и през ум не им минава да се покаят. Гледай това, дато му викат политическа класа, и не питай!
Все пак прощавам и искам прошка. Ако може :)
цитирай
12. 4aiotgluhar4e - Благодаря, Майче!
26.02.2012 16:35
makont написа:
Прошката е свещето нещо, за нея трябва да си узрял, да си надраснал дребнотемието и дребносебеси-ето. Не е лесно. Блажен е който го може. Да прости и да бъде простен. Иначе всичко е празнодумие. На теб няма какво да прощавам, защото си прекрасен човек, дано и този който те е наранил някога по някакъв повод поиска прошка и извинение към теб. А ти прости за всичко, което не може да направим един за друг. Усмихната неделна вечер!

Казвала ли съм ти скоро, че твоите смислени и сърдечни коментари винаги много ме радват?
Така е! Не е лесно да се извиниш, някои никога не успяват. Но има и нещо друго - зависи кой искаш да ти прости. По себе си зная, че има хора, които никога няма да те въртят на шиш, преди да ти простят, предразполагат те, простили са ти предварително. И има други, които те наказват с прошката си. Никой не е съвършен, но аз съзнателно гледам да не попадам във втората група.

И ти ми прости, ако някога съм изтървала нещо нередно.

Знаеш ли какво се сетих! Трябва да поискаме прошка и от животинките. Аз моите много ги обичам, но се чувствам виновна, че ги караме да живеят като хора.
цитирай
13. 4aiotgluhar4e - Здравей!
26.02.2012 16:42
kasnaprolet9999 написа:
Никога не е късно да поискаме прошка, но ако закъснеем няма да има кой да ни я даде. Днес е ден за прошка, такава е традицията, но ние трябва да сме наясно, че прошка се иска, когато любовта/ обичта е наранена, но все още жива в човека, от когото я искаме. Много е трудно, да кажеш извинявай, когато си сгрешил, само силните духом хора го могат. Прошка се иска, когато си осъзнал грешката си и си обещал първо пред себе си, а после пред другия, че това повече няма да се повтори.
Още по-трудно е да се прости. Освен много обич, трябва и вяра в добронамереността към човека, който иска прошка. Да повярваш в някого отново е много трудно, но не и невъзможно.
В този ритуал има нещо много възвисено и пречистващо и за двете страни. Който го може нека бъде благословен.

Амин! И се подписвам под този коментар.
Искам прошка, Невена, че ти създадох впечатление, че се сърдя. Това не го умея, но ти няма откъде да знаеш. Но пък знаеш как да помогнеш със съвет и добра дума, за което ти благодаря. И те прегръщам :)
цитирай
14. 4aiotgluhar4e - Моля :)))
26.02.2012 16:52
martiniki написа:
забелязала, че хората, които истински свинстват, никога не се извиняват, не искат прошка и не благодарят .

Просто да ни е!

Дано да ти харесват! Интервюто е наистина впечатляващо.
Впрочем, сега се сещам, че по странен начин преди години при мен долетя Джонатан-чайката. Поради недоразумение, една дружка ми се беше разсърдила, после дойде да ми се извини и ми подари едно списание, в което новелата беше публикувана. Ето още едно доказателство, че свинстващите не се извиняват - човекът, който забърка интригата тогава и до днес се смята за жертва. Човешки работи!
Просто да ни е :)
цитирай
15. sparotok - !
26.02.2012 17:12
Прощавам и аз самия моля за прошка!
цитирай
16. katan - Дойдох при теб за прошка, мило Чайче!
26.02.2012 17:30
Това е част от молитвата на св. Франциск от Асизи, наричан "Втори Христос" -

""... ЗАЩОТО КОГАТО ДАВАМЕ, ПОЛУЧАВАМЕ,
И В ПРОШКАТА НИ ПРОЩАВАТ,
И В СМЪРТТА СЕ РАЖДАМЕ ЗА ВЕЧЕН ЖИВОТ"

В тези думи виждам едно голямо послание, непреходно и вечно.

Прости ми.
цитирай
17. 4aiotgluhar4e - Прощавам и аз самия моля за прошк...
26.02.2012 17:38
sparotok написа:
Прощавам и аз самия моля за прошка!

И аз така, Спароток. Давам и искам прошка!
цитирай
18. 4aiotgluhar4e - Прегръщам, те Катя!
26.02.2012 17:39
katan написа:
Това е част от молитвата на св. Франциск от Асизи, наричан "Втори Христос" -

""... ЗАЩОТО КОГАТО ДАВАМЕ, ПОЛУЧАВАМЕ,
И В ПРОШКАТА НИ ПРОЩАВАТ,
И В СМЪРТТА СЕ РАЖДАМЕ ЗА ВЕЧЕН ЖИВОТ"

В тези думи виждам едно голямо послание, непреходно и вечно.

Прости ми.

Давам прошка и ти ми прости, ако неволно съм те засегнала.
цитирай
19. sande - Да си простим, даже конкретно и на пръв поглед да няма за какво ...
26.02.2012 18:35
Човек винаги може да сбърка и да засегне друг човек, най-често косвено: с дума, с мнение, с изхвърляне, с мълчание, с незабелязване на нещо, важно за другия или казано от другия, с надценяване на себе си, с подценяване на другия или другите, с генерализации, с обществени пристрастия и противопоставяния ...

Неизбежно е.

Затова - да си простим.
цитирай
20. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Чайче!
26.02.2012 19:08
Благодаря за даровете, които си ни поднесла от сърце - греят със светлинката на прошката. Простено да ти е и прощавай!:)
цитирай
21. naidobriq - Proshtavam i prosti mi..
26.02.2012 19:10
Pozdrav za hubaviya posting..
цитирай
22. stela50 - Поздрави , мила ... Много вълнуващ и стойностен постинг .
26.02.2012 19:18
Чисти и силни послания и прекрасен клип ... Благодаря ти .
Да си простим от сърце !
цитирай
23. shining - Здравей и прощавай!
26.02.2012 19:30
Всичко ти е много красиво и много стойностно и както винаги си толкова болезнено искрена! Моите уважения!
А на мен нещо през целия ден ми горчи от какво ли не и най-накрая се реших и аз да пусна един постинг за прошката, макар че дълго се колебах дали да запазя тези мисли и тази горчилка за себе си. Но да не те занимавам, ще прочетеш сама.
Иначе най-важното е да сме здрави-душевно и физически. И да сме човеци! Благодаря ти за всичко и простена да си!
Искрено твой: shining
цитирай
24. divna8 - Мъдър "предател" си, ...
26.02.2012 20:02
Мъдър "предател" си, Чайче :):):)
"Предаваш" прошка, мъдри послания - уж-не-твои, прошка...
Прегръдка и от мен за "предателството",
простено да ти е и... предавам нататък :):):)

Благословена и опрощаваща да е вечерта ти!
цитирай
25. 4aiotgluhar4e - Така е, Санде!
26.02.2012 20:39
sande написа:
Човек винаги може да сбърка и да засегне друг човек, най-често косвено: с дума, с мнение, с изхвърляне, с мълчание, с незабелязване на нещо, важно за другия или казано от другия, с надценяване на себе си, с подценяване на другия или другите, с генерализации, с обществени пристрастия и противопоставяния ...

Неизбежно е.

Затова - да си простим.

Като го казваш, виж колко е просто, а някои не успяват цял живот да го проумеят. Затова прости и аз прощавам. Бъди жив и здрав, приятелю!
цитирай
26. 4aiotgluhar4e - Надя, аз ти прощавам с прегръдка, като на сестра :)
26.02.2012 20:40
malchaniaotnadejda7 написа:
Благодаря за даровете, които си ни поднесла от сърце - греят със светлинката на прошката. Простено да ти е и прощавай!:)

И ти прости!
цитирай
27. 4aiotgluhar4e - Благодаря ти :)
26.02.2012 20:41
naidobriq написа:
Pozdrav za hubaviya posting..

И прощавай!
цитирай
28. 4aiotgluhar4e - Благодаря :) Поздрав от такъв майстор е много ценен!
26.02.2012 20:43
stela50 написа:
Чисти и силни послания и прекрасен клип ... Благодаря ти .
Да си простим от сърце !

Онзи ден ти оревах хубавия постинг, но ми подейства много отпускащо :) И ти прости!
цитирай
29. 4aiotgluhar4e - Усмихни се, приятелю!
26.02.2012 20:46
shining написа:
Всичко ти е много красиво и много стойностно и както винаги си толкова болезнено искрена! Моите уважения!
А на мен нещо през целия ден ми горчи от какво ли не и най-накрая се реших и аз да пусна един постинг за прошката, макар че дълго се колебах дали да запазя тези мисли и тази горчилка за себе си. Но да не те занимавам, ще прочетеш сама.
Иначе най-важното е да сме здрави-душевно и физически. И да сме човеци! Благодаря ти за всичко и простена да си!
Искрено твой: shining

Въпреки че си кисел, усмихни се. Първо ще е като зъбене, след това няма да усетиш как ти олеква. И мисли, че пролет идва :)
На теб нямам какво да прощавам, но имам за какво да искам извинение. Затова прощавай!
цитирай
30. 4aiotgluhar4e - Дивничке, как ме разсмя!
26.02.2012 20:48
divna8 написа:
Мъдър "предател" си, Чайче :):):)
"Предаваш" прошка, мъдри послания - уж-не-твои, прошка...
Прегръдка и от мен за "предателството",
простено да ти е и... предавам нататък :):):)

Благословена и опрощаваща да е вечерта ти!

Добре, предател съм, но добронамерен :)))
Простено да ти е! Прости ми и ти!
цитирай
31. tili - С десетминутно
27.02.2012 00:12
закъснение ти прощавам и искам прошка!
Започваме на чисто:)
цитирай
32. malkiatprintz - Дори и да няма за какво, актът си е ...
27.02.2012 06:10
Дори и да няма за какво, актът си е пречистващ, Чайотглухарче. Простено - прости :)))
цитирай
33. erato7 - Чайче, прости ми, че веднъж обърках ...
27.02.2012 07:59
Чайче, прости ми, че веднъж обърках името ти и те нарекох Ани (незнайно защо)!
цитирай
34. jabalka - Привет!
27.02.2012 09:26
Прошката е дар небесен и всички хора са обдарени с него, но да поискаш прошка е смирение , а дадеш прошка - чистота и сила!
Така , че да простим за да имаме мир в душата си !
Поздрави за хубавите думи и послания!
Много мирна седмица и добрини!
цитирай
35. tota - Привет и от мен, Чайче!
27.02.2012 09:59
"Умението да прощаваме е нашият най-важен принос за изцелението на света." Колко разбират смисъла на тези думи във времето в което живеем?
Хубава седмица!
цитирай
36. findly - Прощавай, Чайче,
27.02.2012 12:42
и простено да ти е!
Хубава седмица!
цитирай
37. 4aiotgluhar4e - Благодаря на всички коментирали следпрощално :)
27.02.2012 21:27
Тили, десет минути не се броят :) На теб съм ти простила изначално, повсеместно и поголовно :)
Прав си, принце, важно е човек да може да се смири.
erato7, не си го слагай на сърце! Аз много, много обичам името Ани и споко, не си ме засегнала изобщо. Но ако съм те притеснила, прости!
Съгласна съм, ябълчице :) Мир и светлина и на теб.
Здравей, tota! Не знам колко го разбират, но животът взема мерки да ни ошамарва и да ни вкарва в пътя. На всеки му се намира майстора, мисля аз. Лека седмица и на теб!
Благодаря, findly! И ти прощавай :)
цитирай
38. pevetsa - И днес е ден за прошка Чайче, прости ...
28.02.2012 10:16
И днес е ден за прошка Чайче, прости на мен грешника ако някога с нещо съм те наранил.
Благодаря ти че те има, и че правиш света по добър.
Бог да благослови дните ти!
Алекс
цитирай
39. ametist - Чайче,
28.02.2012 22:02
аз не съм религиозна, което разбира се не смъква частта, в която ако съм сгрешила да не поискам прошка. Много пъти се случва да нараним без умисъл, без да сме разбрали. Затова ни куцат отношенията, защото бягаме от диалог. Понякога пък не се съобразваме с това, че Човек целенасочено не иска такъв, а уединение и често после се получават аномалии.
...но си и харесвам едно изречение на Уейн Дайър " За да простиш, трябва да си обвинявал". :)))
Ако има за нещо, то прощавай*
цитирай
40. jabalka - Поздрави и Честита Баба Марта!
01.03.2012 10:26
Здраве и много Щастливи Дни!
цитирай
41. malchaniaotnadejda7 - Честита Баба Марта, Чайче!:)
01.03.2012 12:42
Здраве, щастие, любов!:) И много безкрайни, щастливи мигове през Пролетта! :) Бъди все така окрилена и бъди!:)
цитирай
42. tili - Честита мартенска
02.03.2012 19:00
надежда, Чайче!
О, ако знаеш какво вълшебство е да си седиш в градината на Желязова воля привечер и отвътре да долитат звуците на Шопен!
Преживяла съм го и ти го пожелавам. Незабравимо е!
Моите планове са малко по-на юг. Флоренция, Болоня и Равена... Ще видим:)
цитирай
43. bven - Чайче, честит празник!
03.03.2012 14:21
Да се гордеем с българското си име и народност!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: 4aiotgluhar4e
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1872451
Постинги: 130
Коментари: 3956
Гласове: 13944
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031