Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.11.2011 09:05 - Рецепта за торта "Сузана" (Из "МАЛКА ПИЕСА ЗА ДЕТСКА СТАЯ", Яна Борисова)
Автор: 4aiotgluhar4e Категория: Лични дневници   
Прочетен: 23634 Коментари: 45 Гласове:
47

Последна промяна: 16.11.2011 11:19

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Това не е готварска рецепта. По-точно рецепта е, но не за това, за което обикновено се създават рецептите. Тя е като елече с плюшен хастар, обърнат навън. И е подарък за зрителите на пиесата. А за четящите е полъх-милувка от коридора, който остава зад гърба ни.
    Скоро четох пиесата и рецептата ме върна назад в годините, когато откривах света. А аз го открих по доста нестандартен начин - чрез миризмите и звуците, идващи от кухнята. Не се шегувам! Наистина първото нещо, което помня  ясно, е една сценка с миризими. Баба готви, в кухнята се разнасят аромати на пилешка супа и ванилов крем. А аз, едно синеоко и русокосо момиченце с плитки,  седя много послушно на кушетката до печката (това за послушното може и да е грешка в спомена, защото бях много щура) и гледам съсредоточено в ръцете на баба. Тогава съм прихванала магията, защото и до ден днешен мога да сготвя всичко, което тя правеше, без рецепта и без да ме е учил някой. Магическата атмосфера се допълва от висящата на отсрещната стена снимка на някаква красива странна сграда, която ми прилича на торта, и от носещата се от касетофона особена тъжна музика.  (След години разбрах, че това е фадо, а гласът е на Амалия Родригеш. Баба ми я пускаше всеки ден преди леля ми да се върне от работа.)  При всяко връщане питам какво е това на снимката и защо прилича на торта, а тя отговаря "Кулата Белем. Не е торта, от камък е. А ти какво ми сготви?" Аз отговарям: "Крем. И много слушах! А ти близна ли я?" За отговор получавам: "Когато пораснеш, непременно ще отидеш там. И ще видиш, че не се яде."
     Вярно е, отидох. Вече знаех, че не е торта и не се яде, но  и до днес обичам торта с ванилов крем и споменът от детството кара всички снимки на кулата да ми напомнят за торта. И за да спазя ритуала, когато я посетих, в ръцете си носех ванилов сладолед. Крем нямаше наоколо, но от близкото кафене на открито се носеше музиката от детството ми.


  image image
"Зазвучава музика. Осветлението постепенно изгасва. Лора седи сама в сепарето.

 



     Лора: Първата торта в живота си направих в училище, на един конкурс за произведения на изкуството. Не помня повода, но ние много често си измисляхме конкурси за разни неща. Условието беше да е ръчно направено. Жана беше написала текст за песен, под формата на дванадесет писма. Филип донесе театрален костюм, ушит от него, а Додо подреди светещи бутилки, на които изсвири оперета. Аз се появих с моята Сузана!
      За тортата „Сузана” ви е нужен не много сух блат. Ако ще го правите сами, са ви необходими: брашно, бакпулвер, прясно мляко, масло, захар и яйца. Разбърквате тази смес до получаването на гъста боза. Много е приятно да бъркате бозата с перката на миксера, защото се образуват  красиви концентрични кръгове и осморки.  А когато я излеете в намазана с масло тавичка, трябва да напишете името на този в когото сте влюбен или едно желание. Тавичката трябва  да  е кръгла. Името можете  да  напишете и със стафиди, те потъват при печенето,  и така тайната ви няма да бъде разкрита. В предварително загрята фурна печете блата, а в това време скришно можете да оближете с пръст остатъка от сместа, понеже тя е много вкусна, а е забранена за ядене. След двайсетина  минути  от  печката  започва  да  се носи  разкошно  ухание, което напълва  къщата с приятни  усещания и фантазии. След като извадите тавичката от фурната,  я оставете да изстине. В никакъв случай блатът не бива да бъде горещ, когато започнете тортата.
      Следва приготвянето на ваниловия крем. Ваниловият крем е едно от чудесата на света. Предполагам осмото. Той се прави от нишесте, прясно мляко, яйце, захар и ванилия. Ванилия, Канела и Сметана са три сестри – вълшебници, но за това.... друг път. Разтваряте нишестето и захарта в студена вода. Отделно кипвате млякото  и  бавно  бъркайки,  наливате сместа  във врящото мляко. И бъркате ли, бъркате. Мисля, че ароматът на ванилията  ще  спаси света.  Докато  бъркате крема се опитвате да рисувате животни: различни, измислени, с много крака, с криле, с големи очи, с малки очи, с люспи, с антени. И внимавате всяко следващо да поглъща предишното. Това става само с дървена  лъжица. Другото хубаво на ваниловия крем е, че може да е във всякакъв цвят. В началото го оставях да е бледо жълт - така ми харесваше. Но по-късно открих лилавото, оранжевото, синьото и сега всеки път го правя различен, според това за какво си мисля в момента. Когато оцветителят се сложи накрая и не се разбърква много, става на райета.
      Ако блатът вече е изстинал, го разрязвате на две, взимате едната половина и я поръсвате леко със сиропа на вишнев компот. Хубаво е да е домашен, защото всеки, който прави компот от вишни или ягоди, е добър човек. Добре е в тортата да има и малко от това. А когато попие, нареждате самите вишни – може в кръгове, може без форма, гъсто, една до друга. Най-важното е, докато редите, да броите: ще се сбъдне, няма да се сбъдне. И винаги е задължително да имате повече вишни, за да „се сбъдне” със сигурност. Виждали ли сте нещо покрито цялото с вишни? Невероятна красота! Отгоре внимателно,  със шпакличка  или широк нож, намазвате ваниловия крем и отстрани, по ръба - също. След това поставяте другата половина  от блата. Като втори  етаж  на  сладък  дворец. Него пък поръсвате със сока на компот от ананас.





      И сега идва друга важна част от приготовлението: плодовете на ананаса трябва да бъдат във формата на луни или звезди. По-бавно е, но си заслужава. Така втората основа се превръща   в  небе  със  съзвездия от ананас.  Не  опитвайте  с друг плод - няма смисъл! Тук идва ред на сметаната. Тя дълго се разбива, като по малко прибавяте пудра захар и сок от лимон. От нея се правят снежните облаци - пухкави и перести. Никога не съм знаела какво значи перести, докато не разбърках сметана. Планини от сняг и облаци. Помислете си кога забелязвате облаците и снега? Само тогава, когато ви е добре. Винаги правете повече бита сметана, понеже половината се изяжда докато се приготвя. И то по един единствен начин, бъркайки с пръст в купата. Върху ананасовото небе намазвате пухкавата сметана, по цялата торта също, докато заприлича на бяла планета. Отгоре, по ръба й, започвате да редите пресни ягоди, които се слагат в такта на любима песен. Ако кръгът свърши на средата на песента – редите втори, трети, докато ви се получи. Накрая поръсвате цялата торта със запечени орехи и когато и последният орех падне, извиквате високо: „Добре дошла, Сузана!”. И тогава всичко е наред, като на детски рожден ден."


 
 
Из "МАЛКА ПИЕСА ЗА ДЕТСКА СТАЯ" от Яна Борисова
 



Гласувай:
47



1. tit - Допускам, че онова, ксето ще спаси света
16.11.2011 09:58
има аромат на ванилия и звучи като фадо!:)
Вероятно с вкус на сметана...
Има толкова начини да обясниш любовта!:)))
цитирай
2. mirandolina - Пиесата ми е позната...
16.11.2011 10:05
от преди вече две години ! Любителски се занимавам с театър и все едно я видях "изиграна". Имам любим монолог на един от героите, мисля, че на Филип.....там донякъде е мое лично преживяване.
Хубав ден и благодарности за постинга !
цитирай
3. mt46 - Здравей, Чайче!
16.11.2011 10:10
Хубаво е, че пазиш сладки, ценни спомени от детството!...
Постингът ти ми напомня за романа на Марсел Пруст "По следите на изгубеното време" - с мотива за сетивните възприятия...
Приятен ден! :)
цитирай
4. monna1 - Прелест!
16.11.2011 10:14
Вълшебното детство - сантимент!:)
цитирай
5. slavimirgenchev1953 - С такива очи
16.11.2011 10:34
всичко е изкуство, красота и аромати! ))))
цитирай
6. 4aiotgluhar4e - Просто се предавам!!!
16.11.2011 11:22
Очевидно няма какво друго да направя освен отново да се извиня на всички, които видяха поредния разглобен постинг. Извинявайте! Текстовият редактор на блог.бг ме мрази.
цитирай
7. 4aiotgluhar4e - Здрвей, Тит :)
16.11.2011 11:24
tit написа:
има аромат на ванилия и звучи като фадо!:)
Вероятно с вкус на сметана...
Има толкова начини да обясниш любовта!:)))

И аз мисля, че там, в чистия детски поглед към света е спасението. Но колко е трудно да съхраниш детето в себе си! И колко се съпротивлява възрастният свят!
цитирай
8. 4aiotgluhar4e - Здравей, mirandolina!
16.11.2011 11:27
mirandolina написа:
от преди вече две години ! Любителски се занимавам с театър и все едно я видях "изиграна". Имам любим монолог на един от героите, мисля, че на Филип.....там донякъде е мое лично преживяване.
Хубав ден и благодарности за постинга !

Любителските занимания с любими неща са част от съхраняването на детското в нас. Така мисля аз и се възхищавам на хората, които намират време за такива хубости в живота си. На мен всички герои в тази пиеса са ми любими. И всички пиеси на Яна Борисова.
Поздрави!
цитирай
9. 4aiotgluhar4e - Здравей, Марине :)
16.11.2011 11:29
mt46 написа:
Хубаво е, че пазиш сладки, ценни спомени от детството!...
Постингът ти ми напомня за романа на Марсел Пруст "По следите на изгубеното време" - с мотива за сетивните възприятия...
Приятен ден! :)

Не ги пазя аз, те ме пазят. Марсел Пруст е голяма лъжица за моята уста, но да, по някакъв начин всички преследваме миналото, докато го натамъним да ни звучи добре в настоящето.
Хубав ден и на теб!
цитирай
10. 4aiotgluhar4e - :)))
16.11.2011 11:33
monna1 написа:
Вълшебното детство - сантимент!:)

Права си, Мона, че детството е вълшебство и сантимент, но има и още нещо. Забелязала ли си, че спомените за дребни и незначителни случки по някакъв начин участват в днешното ни отношение към света? Аз винаги го оценявам по това как мирише :)
Хубав ден!
цитирай
11. 4aiotgluhar4e - Очи, казваш...
16.11.2011 11:36
slavimirgenchev1953 написа:
всичко е изкуство, красота и аромати! ))))

Вътрешни, нали!
цитирай
12. ran - ... кухнята с вкус на слънце
16.11.2011 12:03
и бабиният шкаф с безкрайно много вратички, а зад всяка - различно лакомство :)
И от всяко чекмедже - различен аромат. Какво ще стане ако отворя две наведнъж? Или, о-о, цели три ? :) ...
Сега там се носи и звук на фадо :)))
цитирай
13. makont - Ама че вълшебно бе днес при теб,
16.11.2011 16:00
притворих очи и се върнах в детството. Замириса ми на уют-огънят в печката бумти, фурната пече дъхавия блат, а ваниловият крем кротко къкри на котлона. Усмивки, Чайче!
цитирай
14. jivi93 - Вълшебен вкус, прекрасен текст, опияняваща музика
16.11.2011 16:13
Стана ми едно ванилово и леко... Мирише на щастие.
цитирай
15. ognena71 - Красиво, спомням си и аз от ванил...
16.11.2011 16:51
Красиво, спомням си и аз от ваниловите и шоколадовите торти на баба!
Хубава вечер.
цитирай
16. sande - Поздрави, Чайче, поздрави сладкодумнице!
16.11.2011 16:51
В тези неща има не само спомен, размисъл, а една мила празничност, която ни връща към прекрасното детство, когато няма бедност, няма проблеми, няма умора и баналност. Когато всеки ден е нов, интересен, бляскав, загадъчен, изпълнен с аромати, цветове и магичност.

Благодаря ти, приятелко.
цитирай
17. syrmaepon - чудесна и магическа рецепта!
16.11.2011 18:09
от детството си спомням,че за награда получавах да облизвам остатъка от сместа от всичко ,което забъркваше мама...ех.все по-малко стават хората ,които правят домашен компот...а ние правихме боровинков сироп и сами си беряхме боровинките по планините
цитирай
18. elpidaa - !!!
16.11.2011 20:14
супер :)
цитирай
19. 4aiotgluhar4e - :)
17.11.2011 01:31
ran написа:
и бабиният шкаф с безкрайно много вратички, а зад всяка - различно лакомство :)
И от всяко чекмедже - различен аромат. Какво ще стане ако отворя две наведнъж? Или, о-о, цели три ? :) ...
Сега там се носи и звук на фадо :)))

И витрината с чашките от костен порцелан, и шишенцето от стар парфюм, в което се върти една малка балеринка от слонова кост, и торбичките с лавандулов цвят в гардероба, и грис халва с канела и орехи, и старото радио, от което звучи http://youtu.be/kdjWmiLzvd8...
Добре, че имаме спомени!
цитирай
20. 4aiotgluhar4e - Здравей, Майче!
17.11.2011 01:33
makont написа:
притворих очи и се върнах в детството. Замириса ми на уют-огънят в печката бумти, фурната пече дъхавия блат, а ваниловият крем кротко къкри на котлона. Усмивки, Чайче!

Така се получи май - вместо да ви водя на театър, ви върнах в кухнята на детството :) Но се оказа, че май не само аз пазя вкуса и аромата на детството.
Поздрави!
цитирай
21. 4aiotgluhar4e - Радвам се :)
17.11.2011 01:35
jivi93 написа:
Стана ми едно ванилово и леко... Мирише на щастие.

Ако ти мирише на щастие, значи го разпознаваш! Знаеш ли колко много хора не могат?
цитирай
22. 4aiotgluhar4e - Здравей!
17.11.2011 01:37
ognena71 написа:
Красиво, спомням си и аз от ваниловите и шоколадовите торти на баба!
Хубава вечер.

Хубаво е, когато имаме какво да си спомняме. А още по-хубаво е, когато децата ни ще имат какво да си спомнят. Затова трябва да правим торти :) "Сузана" например :)))
цитирай
23. 4aiotgluhar4e - Добре дошъл, Санде!
17.11.2011 01:43
sande написа:
В тези неща има не само спомен, размисъл, а една мила празничност, която ни връща към прекрасното детство, когато няма бедност, няма проблеми, няма умора и баналност. Когато всеки ден е нов, интересен, бляскав, загадъчен, изпълнен с аромати, цветове и магичност.

Благодаря ти, приятелко.

Истина е, че от спомените това остава - светлото, чистото, празничното... Е, не беше само това, де! Тази ми баба беше строга жена и понякога ме пошляпваше, щото бях голямо шило. И пакостливо! Но тези неща наистина се забравят.
Имам един приятел, който казва, че си е направил аквариум и в него събира всички парченца щастие. Май с този блог и аз правя така, но не бях се сетила. Ти специално ми светваш лампичката за летния сектор с рибите, жабите, щурците и... абе ти знаеш, великата река :)))
цитирай
24. 4aiotgluhar4e - :)))
17.11.2011 01:48
syrmaepon написа:
от детството си спомням,че за награда получавах да облизвам остатъка от сместа от всичко ,което забъркваше мама...ех.все по-малко стават хората ,които правят домашен компот...а ние правихме боровинков сироп и сами си беряхме боровинките по планините

Без майтап! Рецептата си става, но трябва да улучиш пропорциите. Аз съм я правила 2-3 пъти. Последният път не ми стигна сметаната, защото много ръце бъркаха в купата. Домашни компоти и аз не правя и даже съм ги забранила, но вземам от съседката, а после заедно изяждаме тортата. Покрай тази "Сузана" даже водих дечурлигата на театър :)
цитирай
25. 4aiotgluhar4e - :))) ;)
17.11.2011 01:50
elpidaa написа:
супер :)

цитирай
26. monaliza121 - Добро утро, Чайче! Чета, слушам ...
17.11.2011 08:26
Добро утро, Чайче!
Чета, слушам Амалия, пак чета, но сега отивам да пия кафе, че не искам да знам защо като слушам Амалия Родригеш си мисля за "Триумфалната арка" и веднага ми се допива кафе.
Какъв късмет, че влязох при теб сутринта, толкова хубаво ми стана!:))
Хубав да е и твоя ден!:))
цитирай
27. martiniki - не бях чула прибавените клипчета и не бях готова да пиша, сега си пуснах
17.11.2011 09:09
ти си истинска късметлийка с такава "печена" баба - аз чух и прочетох за фадо за първи път вече след като минах трийсет; моята баба обожаваше народна музика и много искаше и аз да я разбера и обикна

а пиеската не съм гледала, но ми се видя някак близка, все едно в главата ми надникнала, готвя по подобен начин, с приложна магия)
цитирай
28. vostroto - :)Чайче
17.11.2011 09:17
Мисля, че не си се променила много от онова щуро синеоко русокосо момиченце:)
А това е очарователно!
Поздрави!
цитирай
29. scarlety - Привет,Чайче!:)
17.11.2011 10:48
И аз на свой ред се сетих за добрите стари времена от детството-как баба ми ме учеше да правя едни бухтички и ми приготвяше едно "кафенце",примесено с ръж:)) Пиеската не съм гледала,но ми беше приятно да прочета:)
Поздрави!
цитирай
30. vahisht - Човек ...
17.11.2011 20:24
спокойно може да ви даде "подсъд"...ами, че то може някой да се "удави" от повишено слюноотделяне:)))
"Винаги правете повече бита сметана, понеже половината се изяжда докато се приготвя. И то по един единствен начин, бъркайки с пръст в купата. Върху ананасовото небе намазвате пухкавата сметана, по цялата торта също, докато заприлича на бяла планета..."
Ах таз "планета"....
Поздрави!!!
цитирай
31. bven - Много ми хареса твоя спомен, Чайче:)
17.11.2011 20:27
Но аз имам един полуспомен за рожден ден - не помня на кой - с Тортата на Хабсбургите (все трябваше да укротя накой) и от тогава не ми се мисли за лично творчество. Отиваш и купуваш. Иначе всеки път се припомня моята рецепта с ирония:)))
Чао и хубава вечер!
цитирай
32. 4aiotgluhar4e - Добър вече, Мона Лиза!
17.11.2011 22:49
monaliza121 написа:
Добро утро, Чайче!
Чета, слушам Амалия, пак чета, но сега отивам да пия кафе, че не искам да знам защо като слушам Амалия Родригеш си мисля за "Триумфалната арка" и веднага ми се допива кафе.
Какъв късмет, че влязох при теб сутринта, толкова хубаво ми стана!:))
Хубав да е и твоя ден!:))

Защо точно "Триумфалната арка"? По логично е да се сещаш за "Нощ в Лисабон", но то въображението утъпкана пътека няма, всякак може :)
А за кафето си права - Амалия, кафето и Лисабон са 3 в 1. Най-хубавото кафе през живота си съм пила точно там, колумбийско, с лек допълващ аромат на шоколад.
Каня те и утре сутрин да си изпиеш кафето тук :)))
цитирай
33. 4aiotgluhar4e - Непредвидими са пътеките житейски :)))
17.11.2011 22:54
martiniki написа:
ти си истинска късметлийка с такава "печена" баба - аз чух и прочетох за фадо за първи път вече след като минах трийсет; моята баба обожаваше народна музика и много искаше и аз да я разбера и обикна

а пиеската не съм гледала, но ми се видя някак близка, все едно в главата ми надникнала, готвя по подобен начин, с приложна магия)

Баба ми си падаше малко градска кокона и обичаше градска музика. Детските ми уши са промивани освен с фадо, и с танго и виенски валсове. И ме тормозеха с тиролски и планинарски песни :)

За готвенето... подсещаш ме за един разказ на Силитоу, в който също се разказваше за готвенето като за вид магия. А то си е такова, де! Без да побаеш, не става :)))
цитирай
34. 4aiotgluhar4e - :)))
17.11.2011 22:56
vostroto написа:
Мисля, че не си се променила много от онова щуро синеоко русокосо момиченце:)
А това е очарователно!
Поздрави!

Хе-хе, как позна? Същата тая баба казваше, че вулкан с маркуч не се гаси :)))
Поздрави и на теб!
цитирай
35. 4aiotgluhar4e - Здравей, Скарлети :)))
17.11.2011 23:00
scarlety написа:
И аз на свой ред се сетих за добрите стари времена от детството-как баба ми ме учеше да правя едни бухтички и ми приготвяше едно "кафенце",примесено с ръж:)) Пиеската не съм гледала,но ми беше приятно да прочета:)
Поздрави!

Виждаш ли каква стана тя? Мислех да ви водя на театър, а ви заврях в кухнята на спомените :) Но е мило да се върнеш в детството, нали! Кой с торта, кой с бухтички, всички имаме нещо топличко, скътано в паметта.
Пък пиеската ще почака, докато се наканят да я поставят и в твоя град.
Поздрави!
цитирай
36. 4aiotgluhar4e - :))) Признавам се за виновна :)))
17.11.2011 23:02
vahisht написа:
спокойно може да ви даде "подсъд"...ами, че то може някой да се "удави" от повишено слюноотделяне:)))
"Винаги правете повече бита сметана, понеже половината се изяжда докато се приготвя. И то по един единствен начин, бъркайки с пръст в купата. Върху ананасовото небе намазвате пухкавата сметана, по цялата торта също, докато заприлича на бяла планета..."
Ах таз "планета"....
Поздрави!!!

За щастие виртуалната сметана не е вредна и не се лепи на д... Пардон! :)))
Поздрави!
цитирай
37. 4aiotgluhar4e - Ха-ха! Бвен, тая проклета торта и на мен ми е оставила лоши спомени със залепнали и натрошени блатове.
17.11.2011 23:07
bven написа:
Но аз имам един полуспомен за рожден ден - не помня на кой - с Тортата на Хабсбургите (все трябваше да укротя накой) и от тогава не ми се мисли за лично творчество. Отиваш и купуваш. Иначе всеки път се припомня моята рецепта с ирония:)))
Чао и хубава вечер!

Обаче аз не се притрисам и не си го слагам на сърце. И въпреки изкушенията на готовите работи, правя от време на време разни магийки и ритуали, защото на тях се крепи семейната история. Пък и около тях се въртят спомените. Синът ми още разказва как се правят палачинки: бъркаш тестото, сипваш по един черпак в тигана и след две минути мяташ палачинката на главата на най-близкия зрител. :)))
Поздрави, Бвен!
цитирай
38. elinora - Чайче,
18.11.2011 17:02
ти можеш от всичко да направиш празник! С думите си!
Даже и без торта! Замириса ми на торта и на всичкото хубаво, безгрижно и сладко, което наричаме детство :)

цитирай
39. aqualia - Чайче, ама как пак ме уцели...
20.11.2011 00:09
Чайче, ама как пак ме уцели в"десятката"! И без това съм в изгнание, не можеш да си представиш колко навреме ми дойде напомнянето от Пиесата на Яна! Амалия Родригеш открих скоро - има-няма 4 години, и оттогава я слушам редовно, а по фадото отдавна ме запали Мариза, обожавам миризма на печен блат за торта и обичам да си фантазирам кремове, абе направо ми стана детски-коледно-хубаво... Какво повече оттова ?
цитирай
40. 4aiotgluhar4e - Ели, направо ме засрами :)))
20.11.2011 00:14
elinora написа:
ти можеш от всичко да направиш празник! С думите си!
Даже и без торта! Замириса ми на торта и на всичкото хубаво, безгрижно и сладко, което наричаме детство :)


Мириши на воля! Детството, когато е свършило, е едно от малкото неща, които никой никога не може да ни отнеме.
цитирай
41. 4aiotgluhar4e - :) Здравей, Лили :)
20.11.2011 00:18
aqualia написа:
Чайче, ама как пак ме уцели в"десятката"! И без това съм в изгнание, не можеш да си представиш колко навреме ми дойде напомнянето от Пиесата на Яна! Амалия Родригеш открих скоро - има-няма 4 години, и оттогава я слушам редовно, а по фадото отдавна ме запали Мариза, обожавам миризма на печен блат за торта и обичам да си фантазирам кремове, абе направо ми стана детски-коледно-хубаво... Какво повече оттова И без това съм в изгнание, не можеш да си представиш колко навреме ми дойде напомнянето от Пиесата на Яна! Амалия Родригеш открих скоро - има-няма 4 години, и оттогава я слушам редовно, а по фадото отдавна ме запали Мариза, обожавам миризма на печен блат за торта и обичам да си фантазирам кремове, абе направо ми стана детски-коледно-хубаво... Какво повече оттова

Радвам се, че съм ти доставила радост. Май без да осъзнавам рано-рано открих коледния сезон, но няма лошо, празникът в душата може да е вкусен и музикално-уютен. А ти стой по-често в блога и няма да се чувстваш в изгнание :)
цитирай
42. cindy - Пуснах коментар, който изчезна :(
22.11.2011 14:29
Къде е тази кула?
цитирай
43. 4aiotgluhar4e - Не знам, Синди, сега влизам в блога.
22.11.2011 22:54
cindy написа:
Къде е тази кула?

И да е изчезнало нещо, не съм го изтрила аз.
Кулата се намира в Лисабон на устието на река Тежу.

А някой знае ли как така на страницата ми се появяват нахални реклами, без да съм дала съгласие?
цитирай
44. cindy - Знаех си, че е кулата Белен!
30.11.2011 22:07
Трябваше да я видя тази година през септември, щях да ходя до Испания и Португалия, но се размина. Ходих до Виена и Лондон за сметка на това, просто ги "преговорих", бях ходила и преди, нотака се получи.

Пак ще намина :)
цитирай
45. 4aiotgluhar4e - :)
30.11.2011 23:51
cindy написа:
Трябваше да я видя тази година през септември, щях да ходя до Испания и Португалия, но се размина. Ходих до Виена и Лондон за сметка на това, просто ги "преговорих", бях ходила и преди, нотака се получи.

Пак ще намина :)

Няма лошо :) Да преговаряш Виена си е щастие! Виж, за Лондон имам по-особено мнение. А Португалия си заслужава отвсякъде, много е екзотична и същевременно е кочинка като тук, та се чувстваш у дома :)
Винаги си добре дошла!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: 4aiotgluhar4e
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1879776
Постинги: 130
Коментари: 3956
Гласове: 13944
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930