Най-четени
1. zahariada
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. deathmetalverses
2. radostinalassa
3. varg1
4. leonleonovpom2
5. kvg55
6. wonder
7. planinitenabulgaria
8. sparotok
9. mt46
10. hadjito
11. tota
12. getmans1
13. stela50
14. deathmetalverses
Най-активни
1. sarang
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
2. radostinalassa
3. lamb
4. vesonai
5. hadjito
6. manoelia
7. mimogarcia
8. samvoin
9. bateico
10. sekirata
Постинг
22.07.2011 09:46 -
ТЯ, ТОЙ, ТЕ, НИЕ
Автор: 4aiotgluhar4e
Категория: Лични дневници
Прочетен: 18267 Коментари: 54 Гласове:
Последна промяна: 22.07.2011 10:07
Прочетен: 18267 Коментари: 54 Гласове:
45
Последна промяна: 22.07.2011 10:07
Те обявяват конкурс за мениджърска позиция във фирмата си. Търсят специалист, защото яко са го закъсали.
Тя е завършила с отличие две подходящи специалности в немски университет.
Той е отличник от български университет.
Тя е работила по специалността си осем години, в две фирми, в три отрасъла.
Той е работил две години в държавната администрация.
Тя е специалист, който вярва, че смесването на политиката и бизнеса е недопустимо кръвосмешение. Ако си професионалист.
Той е млад партиен функционер с обещания за бързо израстване и депутатско бъдеще.
Тя е разведена майка на две деца, която се грижи за брат инвалид и болна баба.
Той е млад, неангажиран, харесван от жените, сладкодумен разказвач на вицове.
Тя иска да заеме обявеното място, защото е научена да работи, защото има идеи и знае как да ги осъществи.
Той иска да спечели конкурса, защото му трябва стаж, защото фирмата е престижна, защото собственикът му е съпартиец и защото офисът е на хубаво място.
Те предпочитат него... Защото в момчето има хляб, защото е послушен, защото ще го отгледат като способен кадър (пък някои си мислим/ят, че "89-та отдавна е минала), защото "наши хора с опит" им трябват.
Те не предпочитат нея, защото е напуснала предишната си работа след скандал с шефа, който се опитвал да й наднича под полата (Ама какви неблагодарни женища има, бе!), защото има деца и ще иска болнични (Кога най-после ще забранят на работещите жени да раждат?), защото на главата й висят инвалиди и няма да може да ходи в командировки.
С парите от заплатата Той ще вдигне оборота на заведенията, бензиностанциите, евентуално два-три хотела или някоя туроператорска фирма.
С парите от заплатата Тя щеше да отгледа две български деца.
Той няма да остане дълго на мястото, защото му се депутатства.
Тя няма да остане без работа, но ще носи една обида повече.
Ние... гледаме втрещени... В България дискриминация по пол няма.
Тя е завършила с отличие две подходящи специалности в немски университет.
Той е отличник от български университет.
Тя е работила по специалността си осем години, в две фирми, в три отрасъла.
Той е работил две години в държавната администрация.
Тя е специалист, който вярва, че смесването на политиката и бизнеса е недопустимо кръвосмешение. Ако си професионалист.
Той е млад партиен функционер с обещания за бързо израстване и депутатско бъдеще.
Тя е разведена майка на две деца, която се грижи за брат инвалид и болна баба.
Той е млад, неангажиран, харесван от жените, сладкодумен разказвач на вицове.
Тя иска да заеме обявеното място, защото е научена да работи, защото има идеи и знае как да ги осъществи.
Той иска да спечели конкурса, защото му трябва стаж, защото фирмата е престижна, защото собственикът му е съпартиец и защото офисът е на хубаво място.
Те предпочитат него... Защото в момчето има хляб, защото е послушен, защото ще го отгледат като способен кадър (пък някои си мислим/ят, че "89-та отдавна е минала), защото "наши хора с опит" им трябват.
Те не предпочитат нея, защото е напуснала предишната си работа след скандал с шефа, който се опитвал да й наднича под полата (Ама какви неблагодарни женища има, бе!), защото има деца и ще иска болнични (Кога най-после ще забранят на работещите жени да раждат?), защото на главата й висят инвалиди и няма да може да ходи в командировки.
С парите от заплатата Той ще вдигне оборота на заведенията, бензиностанциите, евентуално два-три хотела или някоя туроператорска фирма.
С парите от заплатата Тя щеше да отгледа две български деца.
Той няма да остане дълго на мястото, защото му се депутатства.
Тя няма да остане без работа, но ще носи една обида повече.
Ние... гледаме втрещени... В България дискриминация по пол няма.
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма да комнетриам , защото е излишно !
цитирай
2.
ran -
мила родна картинка :(((((
22.07.2011 10:46
22.07.2011 10:46
единствената продуктивна посока на мислене като че ли е как да се осигури безпристрастен конкурс, без дискриминация.
цитирайНека Тя зареже обидата! Със сигурност ще си намери работа, където е наистина желана. Тя е професионалист. Работата ще и носи и удовлетворение. Ще отгледа прекрасни деца! ... Но обидата тегли назад. Нека Тя гледа напред!
До болка позната история. Винаги има възмездие... Духът не бива да се сломява от всичко това, въпреки, че е много, много трудно.
цитирайДо болка позната история. Винаги има възмездие... Духът не бива да се сломява от всичко това, въпреки, че е много, много трудно.
karambol5 написа:
Няма да комнетриам , защото е излишно !
Но може би си струва да помислим какво правим ние, а за момента то е едно нищо.
ran написа:
единствената продуктивна посока на мислене като че ли е как да се осигури безпристрастен конкурс, без дискриминация.
Мислих по въпроса. Непрекъснато мисля, откакто станах свидетел на нелепата картинка. На всички протести ми беше отговаряно, че който плаща, той поръчва музиката. Фактологически е точно така. Но нали се сещаш, че тук прозират и други неща, като например каква е връзката между партийните кадри и държавните поръчки. И преди всичко, каква е фирмената култура на безкултурните ни фирми.
qbylkovcvqt написа:
Нека Тя зареже обидата! Със сигурност ще си намери работа, където е наистина желана. Тя е професионалист. Работата ще и носи и удовлетворение. Ще отгледа прекрасни деца! ... Но обидата тегли назад. Нека Тя гледа напред!
До болка позната история. Винаги има възмездие... Духът не бива да се сломява от всичко това, въпреки, че е много, много трудно.
До болка позната история. Винаги има възмездие... Духът не бива да се сломява от всичко това, въпреки, че е много, много трудно.
Да се научим да се пазим от простотията, като не я оставяме да ни съсипва. Честно казано, други съображения имах, когато написах постинга. Но ти си права, никой не може да ти отнеме достойнството, ако не си го дадеш сам. Жената вероятно ще се справи, защото е професионалист. Въпросът беше защо всички вкупом гледаме несправедливостите и не реагираме. В тази ситуация протестирах само аз и през цялото време се чувствах като селския луд.
7.
masterpiece08 -
Чайче,
22.07.2011 11:48
22.07.2011 11:48
това е неписано правило -просто, но желязно!
Винаги се избират по-млади манипулируеми послушници!
В общи линии това правило важи и за административните структури
на Европейския съюз. Е, там няма да те отхвърлят заради полова принадлежност - това би било скандално, но пък си има други едни "тънкости", които водят ако не до същия, то поне до аналогичен резултат. Но понеже става дума за специалисти, участващи в български конкурс , всичко, което си написала, е точно така. В България просто няма адекватни закони, които да защитават жените в която и да е област. Поздрави!
цитирайВинаги се избират по-млади манипулируеми послушници!
В общи линии това правило важи и за административните структури
на Европейския съюз. Е, там няма да те отхвърлят заради полова принадлежност - това би било скандално, но пък си има други едни "тънкости", които водят ако не до същия, то поне до аналогичен резултат. Но понеже става дума за специалисти, участващи в български конкурс , всичко, което си написала, е точно така. В България просто няма адекватни закони, които да защитават жените в която и да е област. Поздрави!
masterpiece08 написа:
това е неписано правило -просто, но желязно!
Винаги се избират по-млади манипулируеми послушници!
В общи линии това правило важи и за административните структури
на Европейския съюз. Е, там няма да те отхвърлят заради полова принадлежност - това би било скандално, но пък си има други едни "тънкости", които водят ако не до същия, то поне до аналогичен резултат. Но понеже става дума за специалисти, участващи в български конкурс , всичко, което си написала, е точно така. В България просто няма адекватни закони, които да защитават жените в която и да е област. Поздрави!
Винаги се избират по-млади манипулируеми послушници!
В общи линии това правило важи и за административните структури
на Европейския съюз. Е, там няма да те отхвърлят заради полова принадлежност - това би било скандално, но пък си има други едни "тънкости", които водят ако не до същия, то поне до аналогичен резултат. Но понеже става дума за специалисти, участващи в български конкурс , всичко, което си написала, е точно така. В България просто няма адекватни закони, които да защитават жените в която и да е област. Поздрави!
Послушници - това е ключовата дума. Тя носи някаква инерция, навик, а търсенето на послушници май е част от манталитета на българския ръководител. Това е обяснимо. Необяснимо е защо наемаш послушник, когато си закъсал и ти трябва специалист.
Иначе за европейските порядки си права, там цари първокласна йезуитщина.
Поздрави!
9.
анонимен -
Като притча за комунизма ми прозвуча.
22.07.2011 12:27
22.07.2011 12:27
Но явно е истина за посткомунизма. ((((
цитирайАко пичът е добър специалист, макар и с не толкова опит като девойката, нормално и логично е да го предпочетат, без дори това да е дискримнация! Наистина който плаща, поръчва музиката, а в случая двамата кандидати са силно различни.
Ако обаче е много по-лош специалист, хем можем вече да говорим за дискриминация (макар пак да е много усукана темата), но по-важно е защо фирмата би го предпочела, ако 'яко са го закъсали'? Или не са го закъсали яко, а просто отварят хубаво местенце за наш човек, или са го закъсали и ще го закъсват още повече, защото очевидно са олигофрени, щом предпочитат много по-слабия кандидат!
цитирайАко обаче е много по-лош специалист, хем можем вече да говорим за дискриминация (макар пак да е много усукана темата), но по-важно е защо фирмата би го предпочела, ако 'яко са го закъсали'? Или не са го закъсали яко, а просто отварят хубаво местенце за наш човек, или са го закъсали и ще го закъсват още повече, защото очевидно са олигофрени, щом предпочитат много по-слабия кандидат!
Ясни са ми подобни кон-курси... Няма значение дали е "той" или "тя", дали е млад, или стар... Няма значение кой е по-кадърен... Важното е да е партиен КАДЪР, да е "наш човек"...
цитирайняма!
:))))))))
И за възраст също.
Поздрави, Чайче. Никой не търси можещи и знаещи, а послушни.
Валя
цитирай:))))))))
И за възраст също.
Поздрави, Чайче. Никой не търси можещи и знаещи, а послушни.
Валя
Можем ли да променим нещата? Много трудно при дефицита на работни места. Но тук става въпрос за жена с изявени личностни качества и висок професионализъм.
За съжаление жената въпреки изричаното, че има гарантирани права винаги е поставяна на по - заден план и на по - ниско стъпало при кандидатстване за работа.
Поздрави за изразената позиция!
Хубав ден!
цитирайЗа съжаление жената въпреки изричаното, че има гарантирани права винаги е поставяна на по - заден план и на по - ниско стъпало при кандидатстване за работа.
Поздрави за изразената позиция!
Хубав ден!
правилно освен селският луд? То си е така още от времената на Мунчо.
Да си търси работа в чужда фирма - друг изход няма! Да не си губи времето с нашенски псевдоконкурси.
Привет, Чайче:)))
цитирайДа си търси работа в чужда фирма - друг изход няма! Да не си губи времето с нашенски псевдоконкурси.
Привет, Чайче:)))
това са гадни истини и проклети преплетени свински черва на действителността ни...дразня се понякога че няма да предизвикам военна хунта и да изправя до стената де що има гад с над 5-10 милиона понеже имат близки да реват за тях и прочие..не мога и да напусна тая страна не само защото я обичам ами няма и свобода -роби сме зависимиот парите за да идеш другаде пак пари трябват..защо въобще пиша тези мои мисли-не нзная ,но несправедливостите които са ни ежедневие пречат да съм щастив дори за себе си!!!!
цитирай
16.
sande -
Нормалната логика за частна фирма би била да предпочете по-добрия специалист.
22.07.2011 13:29
22.07.2011 13:29
За държавната администрация най-важното изискване да е "наш човек".
Българската действителност и българският подход не винаги са обясними с помоща на нормалната логика.
Затова и държавата е такава, няма идентитет. Някакъв странен мутант.
Нещо, което се мержелее в маранята.
"Да е жена?
Жена е.
Да е сама?
Сама е." /Елин Пелин/
Добре сме, ама ще се оправиме.
цитирайБългарската действителност и българският подход не винаги са обясними с помоща на нормалната логика.
Затова и държавата е такава, няма идентитет. Някакъв странен мутант.
Нещо, което се мержелее в маранята.
"Да е жена?
Жена е.
Да е сама?
Сама е." /Елин Пелин/
Добре сме, ама ще се оправиме.
parasol написа:
Но явно е истина за посткомунизма. ((((
Много ми е празно от съдържание това понятие "посткомунизъм". Звучи ми като селото, дето те го напускали, но то не напускало тях. Много още има да му сърбаме попарата на комунизма, и с пост и без пост.
locke написа:
Ако пичът е добър специалист, макар и с не толкова опит като девойката, нормално и логично е да го предпочетат, без дори това да е дискримнация! Наистина който плаща, поръчва музиката, а в случая двамата кандидати са силно различни.
Ако обаче е много по-лош специалист, хем можем вече да говорим за дискриминация (макар пак да е много усукана темата), но по-важно е защо фирмата би го предпочела, ако 'яко са го закъсали'? Или не са го закъсали яко, а просто отварят хубаво местенце за наш човек, или са го закъсали и ще го закъсват още повече, защото очевидно са олигофрени, щом предпочитат много по-слабия кандидат!
Ако обаче е много по-лош специалист, хем можем вече да говорим за дискриминация (макар пак да е много усукана темата), но по-важно е защо фирмата би го предпочела, ако 'яко са го закъсали'? Или не са го закъсали яко, а просто отварят хубаво местенце за наш човек, или са го закъсали и ще го закъсват още повече, защото очевидно са олигофрени, щом предпочитат много по-слабия кандидат!
Съгласна съм, че може би не достига информация, но не исках постингът да звучи лично. Аз попаднах в този конкурс като експерт и преценявам кандидатите като несъпоставими. Тя е завършен специалист, а той е умен, но като ниво е около 3-ти курс в икономически факултет. А те наистина яко са го закъсали, но не го осъзнават - имат свръхкапацитет, нямат пазари и сериозни инвестиции чакат да бъдат откупени. До момента банките не ги тормозят само защото шефовете по партийна линия отлагат санкциите във времето. Това като фактология: тя може да ги измъкне, но те са толкова глупави, че не заслужават.
Защо не я вземат е написано в текста - защото е жена с гордост, защото е майка и защото не могат да я товарят като кон.
Въпросът беше друг: до кога ще търпим и какво да се направи. До момента единствената алтернатива е в арменския поп.
mt46 написа:
Ясни са ми подобни кон-курси... Няма значение дали е "той" или "тя", дали е млад, или стар... Няма значение кой е по-кадърен... Важното е да е партиен КАДЪР, да е "наш човек"...
Връзките по нашите ширини са начин на живот. Но да си жена е още по-тежко, повярвай ми. Дори и да се съгласиш с хоризонталните мераци на шефа, оставаш една от оия, дето излизат в майчинство или искат "отпуска за сопливците".
yotovava написа:
няма!
:))))))))
И за възраст също.
Поздрави, Чайче. Никой не търси можещи и знаещи, а послушни.
Валя
:))))))))
И за възраст също.
Поздрави, Чайче. Никой не търси можещи и знаещи, а послушни.
Валя
Ти захапваш още по болезнена тема. Там никога няма да има оправия.
Нали знаеш вица за мерките на идеалния кандидат - 25-10-25 (съответно възраст, стаж и дължина на полата) :)
Поздрави :)
tota написа:
Можем ли да променим нещата? Много трудно при дефицита на работни места. Но тук става въпрос за жена с изявени личностни качества и висок професионализъм.
За съжаление жената въпреки изричаното, че има гарантирани права винаги е поставяна на по - заден план и на по - ниско стъпало при кандидатстване за работа.
Поздрави за изразената позиция!
Хубав ден!
За съжаление жената въпреки изричаното, че има гарантирани права винаги е поставяна на по - заден план и на по - ниско стъпало при кандидатстване за работа.
Поздрави за изразената позиция!
Хубав ден!
Можем да променим поне нещичко, ако не си траем. Закони има, но не се прилагат, а ние стоим и гледаме как става това. Не говоря само за конкретния случай.
Поздрави :)
tili написа:
правилно освен селският луд? То си е така още от времената на Мунчо.
Да си търси работа в чужда фирма - друг изход няма! Да не си губи времето с нашенски псевдоконкурси.
Привет, Чайче:)))
Да си търси работа в чужда фирма - друг изход няма! Да не си губи времето с нашенски псевдоконкурси.
Привет, Чайче:)))
И аз смятам, че само чужда фирма може да оцени уменията на добър специалист, но за съжаление и там са побългарени нещата. А жената е особен чешит и се е върнала, за да работи в България.
Привет, Тили! Благодаря, че прочете и коментарите :)
23.
4aiotgluhar4e -
Ееее, Миро, аз не го написах, за да натъжавам драгия читател :)
22.07.2011 14:44
22.07.2011 14:44
mirogankov написа:
това са гадни истини и проклети преплетени свински черва на действителността ни...дразня се понякога че няма да предизвикам военна хунта и да изправя до стената де що има гад с над 5-10 милиона понеже имат близки да реват за тях и прочие..не мога и да напусна тая страна не само защото я обичам ами няма и свобода -роби сме зависимиот парите за да идеш другаде пак пари трябват..защо въобще пиша тези мои мисли-не нзная ,но несправедливостите които са ни ежедневие пречат да съм щастив дори за себе си!!!!
И аз съм чешит, който не иска да напуска, защото е дърво с корен. Набирам идеи какво да направим, за да стане страната ни прилично място за живеене. Я питай Кенгур няма ли накоя умна мисла по проблема :)))
24.
4aiotgluhar4e -
Санде, разсмя ме с тоя цитат на Елин Пелин :))) Добре си ми дошъл!
22.07.2011 14:55
22.07.2011 14:55
sande написа:
За държавната администрация най-важното изискване да е "наш човек".
Българската действителност и българският подход не винаги са обясними с помоща на нормалната логика.
Затова и държавата е такава, няма идентитет. Някакъв странен мутант.
Нещо, което се мержелее в маранята.
"Да е жена?
Жена е.
Да е сама?
Сама е." /Елин Пелин/
Добре сме, ама ще се оправиме.
Българската действителност и българският подход не винаги са обясними с помоща на нормалната логика.
Затова и държавата е такава, няма идентитет. Някакъв странен мутант.
Нещо, което се мержелее в маранята.
"Да е жена?
Жена е.
Да е сама?
Сама е." /Елин Пелин/
Добре сме, ама ще се оправиме.
Прав си, че нещо не се хващаме в нормалната човешка логика. Особено ако иде реч да седиш на клона и да го режеш.
Скоро един грък ми каза: "Ние сме народи антиподи, нищо, че сме съседи. Ние ревем, че сме зле, а не сме толкова, но от реването хората наистина си мислят, че гърците са на ръба. И ЕС спасява Гърция. А вие сте на ръба, но толкова нищо не правите, че Европата си вика: "Абе щом българите си траят, значи не са толкова зле. Я давайте да спасяваме Гърция".
Та викаш ще се оправиме, а? Яко ми се не верува :)
Винаги послушните и добре навеждащите се печелят. Честолюбието не е на мода. А това с майките си е направо геноцид. Хубава петъчна вечер!
цитирай
26.
4aiotgluhar4e -
Да, мила, да си послушен е по-лесно. Но какво да правят тези, дето нямат хрущялен гръбнак?
22.07.2011 15:32
22.07.2011 15:32
makont написа:
Винаги послушните и добре навеждащите се печелят. Честолюбието не е на мода. А това с майките си е направо геноцид. Хубава петъчна вечер!
Благодаря! И на теб хубава вечер! Пред входа!?! :)))
Особено в нашият свят - тукашен.Аз имах късмета с 3 деца да "опазя" работата си и то благодарение на самия работодател(не българска, а мултинационална компания) ,но много жени нямат тази възможност.
Гадно е.
цитирайГадно е.
Случаят не е дискриминационен, даже в американски съд няма да мине. Здравият разум предолага да изберат жената и да организират така нещата, че нейните пречки да не са пречки - например да осигуряват човек, който да гледа децата и болните роднини, когато жената трябва да е в командировка или заета в извънработно време. Дори биха могли да делят разходите със самата служителка. Със сигурност при положително отношение към проблемите й мотивацията й ще е много по-силна.
За съжаление подборът не е бил разумен и логичен, а воден от мотива кой е по безпроблемният кандидат.
В държавните учреждения повечето подобни конкурси се правят за човек, а не за длъжност - също както поръчките по ЗОП се правят така, че само една фирма да може да ги спечели. От твоите думи обаче заключавам, че тази фирма се е опитвала да проведе реален конкурс и някъде по пътя е променила целите - от да намери най-добрия в да намери най-удобния. В реалния свят тези, които са решили да вземат мъжа би трябвало да бъдят уволени от техните шефове. В българската реалност се предполага решението да е взето от собствениците, които се правят и на действащи менаджери...
Бих злорадствал,че ще им се върне тъпкано за лошия избор. За съжаление съм свикнал да виждам нещата от всички страни и ме е жал за работниците в тази фирма, ако/когато фалира или ЯКО закъса... А и в икономическа ситуация като моментната ме е жал за всяка непроизведена стотинка БВП...
В ситуацията има само губещи - девойката, фирмата, държавата, даже младежът, който е получил работата, - ще има в трудовата си биография фирма, която е докарал до фалит...
Не се отдавайте на гняв или ярост - в тази ситуация има само мъка...
цитирайЗа съжаление подборът не е бил разумен и логичен, а воден от мотива кой е по безпроблемният кандидат.
В държавните учреждения повечето подобни конкурси се правят за човек, а не за длъжност - също както поръчките по ЗОП се правят така, че само една фирма да може да ги спечели. От твоите думи обаче заключавам, че тази фирма се е опитвала да проведе реален конкурс и някъде по пътя е променила целите - от да намери най-добрия в да намери най-удобния. В реалния свят тези, които са решили да вземат мъжа би трябвало да бъдят уволени от техните шефове. В българската реалност се предполага решението да е взето от собствениците, които се правят и на действащи менаджери...
Бих злорадствал,че ще им се върне тъпкано за лошия избор. За съжаление съм свикнал да виждам нещата от всички страни и ме е жал за работниците в тази фирма, ако/когато фалира или ЯКО закъса... А и в икономическа ситуация като моментната ме е жал за всяка непроизведена стотинка БВП...
В ситуацията има само губещи - девойката, фирмата, държавата, даже младежът, който е получил работата, - ще има в трудовата си биография фирма, която е докарал до фалит...
Не се отдавайте на гняв или ярост - в тази ситуация има само мъка...
kite333 написа:
Особено в нашият свят - тукашен.Аз имах късмета с 3 деца да "опазя" работата си и то благодарение на самия работодател(не българска, а мултинационална компания) ,но много жени нямат тази възможност.
Гадно е.
Гадно е.
Браво за трите дечица и браво на фирмата, която умее да си цени кадрите.
Поздрави и благодаря за хубавия пример :)
30.
4aiotgluhar4e -
Да, locke, и ще продължа да питам, защото съм убедена, че държавата трябва да си я подредим ние.
22.07.2011 16:14
22.07.2011 16:14
Напротив, случаят Е дискриминационен, защото има резултати от писмен изпит. И тя може да ги осъди като нищо в една нормална държава. Но те знаят, че няма да го направи, защото ще й затворят всички врати.
Иначе историята е много проста. Конкурсът е обявен от мениджърите, но решението го вземат собствениците. HR-ката е любовница на единия собственик и си подви опашката.
За непроизведения БВП си много прав! Държавата не е в позиция да губи нито стотинка. Да не говорим, че проблемите с липса на пазари се отразяват пряко на работниците, които не са получавали заплати от април.
Аз подозирам, че може да има спуснато поръчение по партийна линия да бъде назначен точно определен човек с обещание за помощ.
Каквото и да е, все е лошо. И оставя горчив вкус.
цитирайИначе историята е много проста. Конкурсът е обявен от мениджърите, но решението го вземат собствениците. HR-ката е любовница на единия собственик и си подви опашката.
За непроизведения БВП си много прав! Държавата не е в позиция да губи нито стотинка. Да не говорим, че проблемите с липса на пазари се отразяват пряко на работниците, които не са получавали заплати от април.
Аз подозирам, че може да има спуснато поръчение по партийна линия да бъде назначен точно определен човек с обещание за помощ.
Каквото и да е, все е лошо. И оставя горчив вкус.
Наличието на по-добър резултат в писмения изпит е добро начало, но трябва девойката да е спечелила конкурса и по допълнителните оценъчни критерии... Ако не са били фиксирани, а са устно извъртяни в посока да изберат кандидата без семейни ангажименти... ДГД девойката. Но ти потвърди моето предположение - решението е взето от собствениците, а не от човешки ресурси и мениджърите...
Ако дружеството е акционерно би могло акционерите да осъдят изпълнителния директор... все едно... писна ми да мисля за съдебни дела.
Силно се надявам поне обемът на тези случаи да намалява - пазарите би трябвало сами да се урегулират в посока отпадане на подобни фирми и мениджъри...
Един анализ на ЕС показа,че благодарение на кризата се е повишило много КПД-то в България. И пак ме е яд, че тази фирма няма да изнесе повече заради грешния избор.... Радвам се,че мислиш като мен в това отношение.
Имам едно старо постче за работата по партийна линия - хвърли едно око:
http://locke.blog.bg/lichni-dnevnici/2007/07/20/shefski-nevoli.92437
цитирайАко дружеството е акционерно би могло акционерите да осъдят изпълнителния директор... все едно... писна ми да мисля за съдебни дела.
Силно се надявам поне обемът на тези случаи да намалява - пазарите би трябвало сами да се урегулират в посока отпадане на подобни фирми и мениджъри...
Един анализ на ЕС показа,че благодарение на кризата се е повишило много КПД-то в България. И пак ме е яд, че тази фирма няма да изнесе повече заради грешния избор.... Радвам се,че мислиш като мен в това отношение.
Имам едно старо постче за работата по партийна линия - хвърли едно око:
http://locke.blog.bg/lichni-dnevnici/2007/07/20/shefski-nevoli.92437
Тя е извадила късмет, че не е попаднала на такова място, където определено няма да е ценят и ще си намери нещо наистина по-добро, което наистина е за нея.
цитирайгърците реват, а ние спим, оплакваме се, плачем...
Умориха Българския Лъв, сега го ръфат Бойковите кучета /"Народа - кучета го яли"/...
цитирайУмориха Българския Лъв, сега го ръфат Бойковите кучета /"Народа - кучета го яли"/...
Фирмата определено е загубила, но ще го разберат на по-късен етап, когато след като е закъсала, ще затъне още по-дълбоко. Когато човек губи, не знае какво печели.
цитирайЖена с деца? Тя квартира не може да си намери, ти за работно място говориш.
Няма дискриминация по пол, има по партийна принадлежност.
Привет, Чайче!:))
цитирайНяма дискриминация по пол, има по партийна принадлежност.
Привет, Чайче!:))
36.
hristo27 -
. . . а ТЕ - управниците на всички нива ...
24.07.2011 09:26
24.07.2011 09:26
... а ТЕ - управниците на всички нива ще си останат корумпирани и тъпи същества!
цитирайЗа съжаление има дискриминация, всякаква по род, и повсеместна:(.
Поздрави!
цитирайПоздрави!
baimomchil написа:
Тя е извадила късмет, че не е попаднала на такова място, където определено няма да е ценят и ще си намери нещо наистина по-добро, което наистина е за нея.
Извинявам се за забавянето, хайлазувах малко :)))
39.
4aiotgluhar4e -
Прав си, че народът се е удрямал и всеки се спасява поединично.
25.07.2011 17:21
25.07.2011 17:21
mt46 написа:
гърците реват, а ние спим, оплакваме се, плачем...
Умориха Българския Лъв, сега го ръфат Бойковите кучета /"Народа - кучета го яли"/...
Умориха Българския Лъв, сега го ръфат Бойковите кучета /"Народа - кучета го яли"/...
Но това не е от вчера. Много търпеливо и неорганизирано племе сме.
kasnaprolet9999 написа:
Фирмата определено е загубила, но ще го разберат на по-късен етап, когато след като е закъсала, ще затъне още по-дълбоко. Когато човек губи, не знае какво печели.
Забелязала съм, че имаме някаква национална карма да научаваме нещата по трудния начин.
monaliza121 написа:
Жена с деца? Тя квартира не може да си намери, ти за работно място говориш.
Няма дискриминация по пол, има по партийна принадлежност.
Привет, Чайче!:))
Няма дискриминация по пол, има по партийна принадлежност.
Привет, Чайче!:))
Има и по двете, и по възраст. Не се бях замисляла, че връзкарството, погледнато от друг аспект, е жива дискриминация.
hristo27 написа:
... а ТЕ - управниците на всички нива ще си останат корумпирани и тъпи същества!
vostroto написа:
За съжаление има дискриминация, всякаква по род, и повсеместна:(.
Поздрави!
Поздрави!
Аз не съм съгласна само да си мрънкаме.
Привет :)
Ох Чайче, ела виж при мен и моите Френски работодатели, дискраминация отвсякъде!
цитирайХубаво лято!
цитирай Ако бяха взели момичето- пак дискриминация... НЕ СТЕ ПРАВИ... има и други възможности
цитирайpevetsa написа:
Ох Чайче, ела виж при мен и моите Френски работодатели, дискраминация отвсякъде!
Нищо чудно! Нсичко, което влезе в България, се побългарява. А в крайна сметка се и пропива :)))
monna написа:
Хубаво лято!
Хубаво лято и на теб!
zaw12929 написа:
Ако бяха взели момичето- пак дискриминация... НЕ СТЕ ПРАВИ... има и други възможности
А иначе по дефолт се знае, че най-дискриминираната част от обществото са... мъжете :) Пък тези, дето имат жени за началници, са направо експлоатирани :)))
яка несправедливост...но шефа щом е партиен фунционер, българин! какво да очакваме!
цитирайкоментарът на Parasol " като притча за комунизма "
тя тази притча се изповядва като религия сега, само средствата са различни.
Преди партенката и комсомолския активист, сега послушния, все тая е.
Но, Чайче, като че ли дискриминацията е по линия на можещия, без значение за пол. Защото има някои места, където мацката с "идеалните размери" по дължина/ширина и хвата на шЪпите му, тутакси измества едно способно, добре изглеждащо момче.
Мен ме потриса факта, че конкурсите до голяма степен са предварително решени. Длъжни са да отчетат, че е имало такова мероприятие. Това е практика, за съжаление :-/
цитирайтя тази притча се изповядва като религия сега, само средствата са различни.
Преди партенката и комсомолския активист, сега послушния, все тая е.
Но, Чайче, като че ли дискриминацията е по линия на можещия, без значение за пол. Защото има някои места, където мацката с "идеалните размери" по дължина/ширина и хвата на шЪпите му, тутакси измества едно способно, добре изглеждащо момче.
Мен ме потриса факта, че конкурсите до голяма степен са предварително решени. Длъжни са да отчетат, че е имало такова мероприятие. Това е практика, за съжаление :-/
ddiaries написа:
яка несправедливост...но шефа щом е партиен фунционер, българин! какво да очакваме!
Ами това, което съм описала. Това, оказва се, е масова практика. За съжаление.
ametist написа:
коментарът на Parasol " като притча за комунизма "
тя тази притча се изповядва като религия сега, само средствата са различни.
Преди партенката и комсомолския активист, сега послушния, все тая е.
Но, Чайче, като че ли дискриминацията е по линия на можещия, без значение за пол. Защото има някои места, където мацката с "идеалните размери" по дължина/ширина и хвата на шЪпите му, тутакси измества едно способно, добре изглеждащо момче.
Мен ме потриса факта, че конкурсите до голяма степен са предварително решени. Длъжни са да отчетат, че е имало такова мероприятие. Това е практика, за съжаление :-/
тя тази притча се изповядва като религия сега, само средствата са различни.
Преди партенката и комсомолския активист, сега послушния, все тая е.
Но, Чайче, като че ли дискриминацията е по линия на можещия, без значение за пол. Защото има някои места, където мацката с "идеалните размери" по дължина/ширина и хвата на шЪпите му, тутакси измества едно способно, добре изглеждащо момче.
Мен ме потриса факта, че конкурсите до голяма степен са предварително решени. Длъжни са да отчетат, че е имало такова мероприятие. Това е практика, за съжаление :-/
Ние сме си същите хора, а смяната на икономическата система е формална. Надстройката се променя бавно. За наше нещастие, към по-лошо.
Кажи не е ли парадокс? Фирмата има нужда от човек за работа, не е държавна и въпреки това се отказват от специалист, който може. Впрочем, момичето ми се обади, че си е намерило работа. А ония никой не ги е бил по главата да обявяват конкурс, можеха да си назначат протежето без много шум.
Иначе наистина конкурсите са формални. То и затова сме на туй дередже.
Кофти работа. Докога ще си траем? Не знам, но ми се струва, че очевидно ще е докато наистина не остане камък върху камък. Малко са хората, които протестираме, когато има причина, защото се кара на принципа - нали мен не ме засяга... да не говорим, че куп хора не искат да протестират, защото са си "устроили" нещата по втория начин и редът не им е изгоден. Като започнеш от големи фирми и стигнеш до хора, които дават някоя гарсониерка без договор, само за да не плащат данък върху наема. За какво им е ред? За да трябва после да го спазват? Според мен това е и причината поради която по избори не се гласува: ще вземе да се оправи държавата и тогава край на кранчето, от което тече. Но - нещата ще си се наредят от самосебе си: въпросната фирма (както и куп други ней подобни) рано или късно ще си отиде, работещите в нея ще си увиснат на улицата вероятно с неизплатени заплати (и ще си го заслужават заради мълчанието си), а онези, които оцелеят ще се изправят пред проблема с работната ръка, защото младите хора масово продължават да заминават - не страдат от корени - и не след дълго ще се окаже, че квалифицирана работна ръка изобщо не може да се намери. Тогава ще им се спече, което пък е добре, защото искат или не искат, ще трябва да се съобразяват с изискванията на работещите. Лошото е, че пак ще стане п о трудния начин, но ще стане.
цитирайТърсене
За този блог
Гласове: 13944
Блогрол
1. Великият - за мен по-високо няма
2. Великият - за мен по-високо няма 2
3. Тези ги обожавам
4. Тези ги обожавам 2
5. Светлината
6. Свят за спасение
7. Когато не мога да го правя на живо, скитам тук
8. Който е измислил панорамните снимки, заслужава Нобелова награда
9. Вълшебството Time Lapse
10. Един поет ми връща вярата в човеците
11. Калейдоскопът на Тили
12. От Надя на Чайче ... малко лапад :)
13. Вино от глухарчета
14. Сибир!
15. истината на elpidaa (извън виното)
16. Блог с атмосфера на библиотека
17. Сърцето на камъка
18. Едно дете, Апостоле, откри те днес…
19. Еднорог?
20. Красив етюд - Шопен, дъжд, влечение...
21. Красиво и стилно
22. ЖИВОТ С ПРОДЪЛЖЕНИЕ
23. Реквием за Христо Фотев
24. Моето стихотворение, подарък от Надя
25. Скъп подарък
26. Оня свят
27. Подарък от скъп приятел
28. Моля ви, не ме търсете...
29. С нрав на боровинка
30. Между къшея и кокала минава границата
2. Великият - за мен по-високо няма 2
3. Тези ги обожавам
4. Тези ги обожавам 2
5. Светлината
6. Свят за спасение
7. Когато не мога да го правя на живо, скитам тук
8. Който е измислил панорамните снимки, заслужава Нобелова награда
9. Вълшебството Time Lapse
10. Един поет ми връща вярата в човеците
11. Калейдоскопът на Тили
12. От Надя на Чайче ... малко лапад :)
13. Вино от глухарчета
14. Сибир!
15. истината на elpidaa (извън виното)
16. Блог с атмосфера на библиотека
17. Сърцето на камъка
18. Едно дете, Апостоле, откри те днес…
19. Еднорог?
20. Красив етюд - Шопен, дъжд, влечение...
21. Красиво и стилно
22. ЖИВОТ С ПРОДЪЛЖЕНИЕ
23. Реквием за Христо Фотев
24. Моето стихотворение, подарък от Надя
25. Скъп подарък
26. Оня свят
27. Подарък от скъп приятел
28. Моля ви, не ме търсете...
29. С нрав на боровинка
30. Между къшея и кокала минава границата