Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.03.2011 15:01 - ИРЛАНДИЯ: за страната, за ирландците и за един забележителен филм
Автор: 4aiotgluhar4e Категория: Лични дневници   
Прочетен: 21546 Коментари: 40 Гласове:
13


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Днес е денят на Св. Патрик. Днес Ирландия празнува. Все още ми е свито и тревожно, но ирландците са народ, който заслужава особено внимание, и аз не мога да пренебрегна празника им.
      Харесвам тази страна. Тя е пример за това как без много пари, но с акъл и образование, държавата може да стане добро място за живеене. Е, сега малко пообъркаха конците с финансите и Европата ги хока час по час, но като знам какви са хората, убедена съм, че ще се справят.
      Харесвам ирландците (без терористите от ИРА в Северна Ирландия). Възхищавам се на чувството им за гордост и национално достойнство, на това, че никога не хленчат и сами си плетат кошницата. И се учудвам на бодрия дух и непоклатимия оптимизъм на този жизнелюбив, весел, рижав, луничав и синеок народ :), който и за хубаво, и за лошо пее и танцува.
      Винаги, когато стане дума за Ирландия, се сещам за един любим филм. Много любим! Казва се "Once" и вероятно е преведен на български като "Веднъж" (ако преводачът не е решил да допринесе за стойността на лентата чрез подобряване на заглавието, често го правят). Аз попаднах случайно на него и го гледах без да знам, че е филм-чудо. Наистина е такъв, честна дума! Сюжетът е простичък - любовна история между уличен музикант (Глен Ханзард), който мечтае да издаде албум, и емигрантка от Чехия (Маркета Ирглова), която е талантлива пианистка, но издържа семейството си като чисти входове в Дъблин. Пеят, свирят, между тях прехвърчат искри, но филмът няма нищо общо с холивудските бози, дето младите се обичат, съдбата им пречи, но накрая се "земат. Мразя трейлъри, защото имат повече общо с парите, отколкото с киното, но този е приличен и ще го сложа. За съжаление от Сони мюзик са блокирали всички клипове, отрязани от филма, и това е единствения източник, от който можете да почувствате атмосферата на филма.

Once - Trailer


 

      Изобщо, този филм има много малко общо с парите и именно по тази причина е чудо. Сниман е с бюджет  от 130 000 евро. Само толкова! Режисьорът Джон Карни, също музикант и типичен пример за ирландец, който не мрънка, си осигурил малко държавно финансиране и понеже парите не стигали доникъде, платил на изпълнителите, които са и композитори, със свои спестявания и с обещание за процент от печалбата. Но не вярвал в нея. Обаче филмът, сниман по най-икономичния начин на дневна светлина, по улиците на Дъблин и в домовете на участниците само за 17 дни, толкова се харесал на публиката, че приходите потекли. До края на 2009 г. филмът си върнал разходите 125 пъти! И спечелил един куп награди, между които на Independent Spirit Awards , 2008 г. - най-добър чуждестранен филм; Фестивал на независимото кино Sundance, 2007 г. - награда на публиката; Международен кинофестивал, Дъблин, 2007 г. - награда на публиката и Оскар за оригинална песен през 2008 г. И сега тези, които ме познават, очакват да кажа, че холивудските академици показват съмнителен вкус за кино, но имат добро ухо за музика :) Ето, казвам го! Но същевремнно си мисля, че всеки нормален човек би реагирал възторжено на тази музика, за която мога да използвам само една дума - класа. Спирам да пиша. Музиката сама ще ви каже останалото :)

      Това е наградената с Оскар песен. Умирам си от желание да видя физиономиите на участниците в панаира на суетата, когато ирландският непукист се е появил на червения килим в Kodak Theatre небръснат, с обикновен костюм и без папионка :)))

Glen Hansard & Marketa Irglova - Falling Slowly
 

     А това е песента, в която най-ясно личи зарядът на филма. Какво по-голямо щастие от това да влагаш идеите си и обичта си в работата и тя да ти се отплаща!?!

Glen Hansard feat. Marketa Irglova "When Your Mind"s Made Up



     Това пък е песента, която най-много обичам. Трудно ми е да си представя по синтезиран музикален израз на любов.

Marketa Irglova & Glen Hansard - If you want me




 
     С Ирландия започнах, с ирландците ще завърша. Последната песен е специален поздрав за моите приятели Пол и Маги О"Хам, които обикалят света, но никога не забравят кои са и от къде са тръгнали.

Paul, Maggie, this song is for you! Happy St. Patrick"s Day! Thank you for everything you are and for being my friends! Enjoy your favourite disemboweled guitar and cheers!!!

Glen Hansard - Say It To Me Now



Тагове:   Ирландия,   once,


Гласувай:
43



1. анонимен - ех, романтика!
17.03.2011 15:20
Ти ... в Ирландия не си живяла. Очевидно. :)
цитирай
2. karambol5 - Честит Празник ! Този филм е като ...
17.03.2011 15:42
Честит Празник !
Този филм е като живителна глтка въздух :)
Поздравления за създателите му !
цитирай
3. aqualia - Хубаво! Запали ме!
17.03.2011 16:02
Хубаво! Запали ме!
Ела тази вечер на концерт, ако си в София. Инфо в блога ми.
цитирай
4. анонимен - Гледал съм този филм и потвържда...
17.03.2011 16:41
Гледал съм този филм и потвърждавам, че е много добър. Само че не сте уцелили любимата ми песен и затова аз ще Ви поздравя с нея :):):)
http://www.youtube.com/watch?v=RwQP3tL6ba4&feature=BF&playnext=1&list=QL&index=1
цитирай
5. sparotok - ирландци
17.03.2011 16:50
Ирландците са наистина прекрасни хора! Твърди, но и с весело сърце, като характер се различават коренно от англичаните.
Тези, които познавам не са рижи, а чернокоси, кой знае може да е наследство от болгите колонизирали Ирландия в древността:)
цитирай
6. gwendoline - Хареса ми, заинтригувах се. За много неща може да се напише същото, затова се радвам когато
17.03.2011 17:41
попадна на следа към нещо различно и интересно. Ще го гледам довечера, на спокойствие. Поздрави на теб! :)
цитирай
7. tit - Така искрящо описваш, че ме запали!:))
17.03.2011 17:59
Честит празник на ирландците!:)
цитирай
8. 4aiotgluhar4e - Не можеш да си представиш това "романтично" какъв комплимент е за мен :)
17.03.2011 18:05
анонимен написа:
Ти ... в Ирландия не си живяла. Очевидно. :)

Ти... не ме познаваш. Очевидно :)
Единственото очевидно е, че не съм черногледа. Сигурно защото ирландците ме заразиха с отвращение към хленченето.
цитирай
9. 4aiotgluhar4e - Затова се напънах да подготвя постинга, Карамболче! За да глътнем малко оптимистичен въздух :)
17.03.2011 18:08
karambol5 написа:
Честит Празник !
Този филм е като живителна глтка въздух :)
Поздравления за създателите му !

Ирландците могат да те научат на мъжко поведение в критични ситуации!
Поздрави!
цитирай
10. 4aiotgluhar4e - За съжаление, не мога, Лили! Но бих искала :)
17.03.2011 18:09
aqualia написа:
Хубаво! Запали ме!
Ела тази вечер на концерт, ако си в София. Инфо в блога ми.

цитирай
11. 4aiotgluhar4e - Благодаря за поздрава!
17.03.2011 18:35
анонимен написа:
Гледал съм този филм и потвърждавам, че е много добър. Само че не сте уцелили любимата ми песен и затова аз ще Ви поздравя с нея :):):)
http://www.youtube.com/watch?v=RwQP3tL6ba4&feature=BF&playnext=1&list=QL&index=1

Обичам и тази песен, и всички останали, но нямаше как да сложа всички в постинга.
Поздрави :)
цитирай
12. 4aiotgluhar4e - Здрасти, sparotok!
17.03.2011 18:41
sparotok написа:
Ирландците са наистина прекрасни хора! Твърди, но и с весело сърце, като характер се различават коренно от англичаните.
Тези, които познавам не са рижи, а чернокоси, кой знае може да е наследство от болгите колонизирали Ирландия в древността:)

Не знам с кого са смесили, но ако съдим по характера, не ми изглежда да е точно с нас :))) Шегувам се, не съм специалист по въпроса. Наистина нямат нищо общо с англичаните. Топли са.
цитирай
13. 4aiotgluhar4e - Радвам се, че съм те запалила :)
17.03.2011 18:43
gwendoline написа:
попадна на следа към нещо различно и интересно. Ще го гледам довечера, на спокойствие. Поздрави на теб! :)

Приятно гледане и ще се радвам да разбера мнението ти.
цитирай
14. bizcocho - Предпоследния клип е страхотен!
17.03.2011 19:00
Предпоследния клип е страхотен!
цитирай
15. 4aiotgluhar4e - Лелееее, кажи как да те угася :)))
17.03.2011 19:09
tit написа:
Честит празник на ирландците!:)

Честит!
цитирай
16. 4aiotgluhar4e - Предпоследния клип е страхотен...
17.03.2011 19:10
bizcocho написа:
Предпоследния клип е страхотен!

Нали! И аз много го харесвам :)
цитирай
17. zelas - Ти. . . в Ирландия не си живяла. Оч...
17.03.2011 19:46
анонимен написа:
Ти ... в Ирландия не си живяла. Очевидно. :)


Точно това си помислих и аз! Но че са готини, готини са, и сами се наричат "негрите на Европа". А ако авторката познаваше оригинални ирландци, щеше да се съгласи, че наистина по много неща си приличаме.

Включително и музиката.
http://zelas.blog.bg/muzika/2010/12/02/pozdravi-ot-edin-keltski-bratovched.644410

п.п. Минахме японците, ирландците, кои са следващите хубави народи, които ни провъзхождат? :)))
цитирай
18. анонимен - да живее жигата!
17.03.2011 20:38
романтино в ""=наивничко
Щом е комплимент - ОК. Колкото до сантименталните комплексари-пияници - ирландците - всеки може да ги харесва, без да ги познава, колкото си иска.
Просто аз не си падам по алкохолизирани комплексари (лично мнение). ПО-комплексари от българите (да не повярваш, но факт).
Като прибавим почти ритуалното масово повръщане на женски индивиди по тротоарите около кръчмите по "малките часове - те са направо мили. Когато псуват хляба, парите и децата си - изпадам във възторг!

Зазвуча ми като статия за братушките от едно време.
Подвежда неосведомените.

нищо лично!
цитирай
19. 4aiotgluhar4e - Ти. . . в Ирландия не си живяла. Оч...
17.03.2011 21:07
zelas написа:
анонимен написа:
Ти ... в Ирландия не си живяла. Очевидно. :)


Точно това си помислих и аз! Но че са готини, готини са, и сами се наричат "негрите на Европа". А ако авторката познаваше оригинални ирландци, щеше да се съгласи, че наистина по много неща си приличаме.

Включително и музиката.
http://zelas.blog.bg/muzika/2010/12/02/pozdravi-ot-edin-keltski-bratovched.644410

п.п. Минахме японците, ирландците, кои са следващите хубави народи, които ни провъзхождат? :)))

И на Вас отговарям, както на ан. 1 - не съм черногледа, т.е. добронамерена съм. По тази причина никога не си позволявам да съдя съзнателно когото и да било. Никъде в постинга си не съм написала, че не си приличаме. Да, имаме много общи черти, но понеже познавам достатъчно много живи ирландци, позволявам си да твърдя и че доста се различаваме.

П.П. Не зная кой кого е минавал, но се досещам в общи линии накъде биете. Отговорът ми е отново същия - добронамерена съм към всички. Обаче това, че съм казала добра дума за един народ, съвсем не означава, че не уважавам и не обичам своите сънародници, макар че понякога им се ядосвам. Най-доброто доказателство е фактът, че пиша този блог от България - тук живея, тук плащам данъци, тук се опитвам да направя страната си по-добро място за обитаване.
цитирай
20. 4aiotgluhar4e - романтино в ""=наив...
17.03.2011 21:22
анонимен написа:
романтино в ""=наивничко
Щом е комплимент - ОК. Колкото до сантименталните комплексари-пияници - ирландците - всеки може да ги харесва, без да ги познава, колкото си иска.
Просто аз не си падам по алкохолизирани комплексари (лично мнение). ПО-комплексари от българите (да не повярваш, но факт).
Като прибавим почти ритуалното масово повръщане на женски индивиди по тротоарите около кръчмите по "малките часове - те са направо мили. Когато псуват хляба, парите и децата си - изпадам във възторг!

Зазвуча ми като статия за братушките от едно време.
Подвежда неосведомените.

нищо лично!

Напротив, съвсем си е лично и се чудя как да благодаря за следващия комплимент :) За "наивничкото"! Само да е посмял някой да ме нарече "суха кучка" и "технократ" :))) Хайде да благодаря с една жига: http://www.youtube.com/watch?v=dVb1B3WXbiY&feature=related :))) Нищо лично и по тази причина подбрах клип без ирландски мутри :)
цитирай
21. 4aiotgluhar4e - Честит празник на ирландците! Имам ...
17.03.2011 22:25
анонимен написа:
Честит празник на ирландците! Имам близък там, и ми е разправял за тях.Хубави хора, но малко прекалявали с алкохола.Много държали на самобитността си.

Не малко, много пият и от години са в челото на таблицата по консумация на глава от населението. Но истината е, че повечето пият бира. Обаче ан. 18 е прав в известна степен, защото като цяло им се губи чувството за мярка и не знаят кога да спрат. И ти си прав, държат на самобитността си. И имат доста солен хумор, но умеят да се шегуват със себе си.
цитирай
22. ran - за малко да пропусна деня за поздрави :)
17.03.2011 22:31
Честит празник и на теб!

Отивам да гледам филма. Винаги се радвам злобничко :) когато някой натрие носа на мейджърите. Макар че Сони пак май се е добрала до лесни пари :)
цитирай
23. анонимен - м-да
18.03.2011 07:55
истината боли :)))
цитирай
24. monaliza121 - Привет, Чайче! Постингът ти е за...
18.03.2011 11:08
Привет, Чайче! Постингът ти е зареден емоционално до дупка /както винаги/.
Не мога да коментирам филма, защото не съм го гледала. Може ли една подсказка във вид на линкче, къде да го намеря?:)))
цитирай
25. анонимен - Мишони :)))
18.03.2011 16:10
Ха-ха-ха, Чайке, как са те налазили анонимните и каква пяна пръскат, ще умра от смях :) Много е комично да воюваш с човек, който не познаваш. Изпадаш в ситуацията да учиш баща си как се правят деца :)))
Ха! Сега виждам и, че злобарчетата са си обърсали мръсните пръсти в блога ти :) Честито, оценена си подобаващо! Никое куче не лае по Трабант, лаят след Мерцедесите :)))
цитирай
26. elinora - Чайче,
18.03.2011 19:29
не знам за другото, ама този филм непременно ще го гледам! :)
Приветки! :))
цитирай
27. 4aiotgluhar4e - Ран, чакам мнението ти :)
18.03.2011 23:05
ran написа:
Честит празник и на теб!

Отивам да гледам филма. Винаги се радвам злобничко :) когато някой натрие носа на мейджърите. Макар че Сони пак май се е добрала до лесни пари :)

За Сони си прав, държат правата за ДВД-то и навсякъде са си пуснали пипалата.
цитирай
28. 4aiotgluhar4e - Истината?
18.03.2011 23:08
анонимен написа:
истината боли :)))

Страхувам се, че не разбирам за коя истина говорите. Ако е за филма, който е акцент в постинга, наистина става въпрос за две болезнени истини, които пречат на любовта, но раждат стойностно изкуство.
цитирай
29. 4aiotgluhar4e - Привет и на теб!
18.03.2011 23:15
monaliza121 написа:
Привет, Чайче! Постингът ти е зареден емоционално до дупка /както винаги/.
Не мога да коментирам филма, защото не съм го гледала. Може ли една подсказка във вид на линкче, къде да го намеря?:)))

С емоционалната зареденост малко ме изненадваш, но вероятно си права, човек трудно излиза от своя филм. А "Once" e откриваем в Замунда.
цитирай
30. 4aiotgluhar4e - Мишони, дръж се прилично! Знаеш, че като видя нещо да лази, бързия влак надбягвам.
18.03.2011 23:26
анонимен написа:
Ха-ха-ха, Чайке, как са те налазили анонимните и каква пяна пръскат, ще умра от смях :) Много е комично да воюваш с човек, който не познаваш. Изпадаш в ситуацията да учиш баща си как се правят деца :)))
Ха! Сега виждам и, че злобарчетата са си обърсали мръсните пръсти в блога ти :) Честито, оценена си подобаващо! Никое куче не лае по Трабант, лаят след Мерцедесите :)))

Иначе никой не е длъжен да ме чете, още повече да знае, че всичко, което е публикувано, е преживяно.
За пръстите... :))) Когато едно дете си нацапа ръцете с лютеница и цапоти по стените, склонна съм да го извиня - толко му е акълът. Когато майка му създаде условия за такова поведение, укорително е, защото не си върши работата. Обаче не ми се коментира, защото наистина не съм Трабант. А и предпочитам да си водя битките оф-лайн. Днешната например я спечелих и уйдурмата ще я бъде. Бързо да видя как ти хвърчи капата :))))
цитирай
31. 4aiotgluhar4e - Гледай! Гарантирам ти положителни емоции :)))
18.03.2011 23:29
elinora написа:
не знам за другото, ама този филм непременно ще го гледам! :)
Приветки! :))

Аз пък днес за n-ти път гледах "Край". Ама на голям екран с хубав звук! Чак си завидях :))) И хората около мен гледах. Май не съм луда!
цитирай
32. monaliza121 - Готова съм, благодаря! Може да ...
19.03.2011 07:15
Готова съм, благодаря!
Може да триеш.
Весел ден!
цитирай
33. bregovi4 - :)
19.03.2011 22:58
Представата ми за това местенце е свързана пряко с един филм, на който дори не помня заглавието.. Но е Зелено, страшно Зелено - мамка му!.. ; )
Дори си мисля, че бих живял там! Стига да не е прекалено горещо през лятото.. ;)))

http://www.youtube.com/watch?v=jxBKgOyMzSc

Но добра музика правят по тия места!.. ;))
цитирай
34. elinora - Чайче, а ти доволна ли си от "Оскарите"?
20.03.2011 15:06
Все забравям да те питам!
цитирай
35. 4aiotgluhar4e - Наистина е зелено!
20.03.2011 20:49
bregovi4 написа:
Представата ми за това местенце е свързана пряко с един филм, на който дори не помня заглавието.. Но е Зелено, страшно Зелено - мамка му!.. ; )
Дори си мисля, че бих живял там! Стига да не е прекалено горещо през лятото.. ;)))

http://www.youtube.com/watch?v=jxBKgOyMzSc

Но добра музика правят по тия места!.. ;))

Но е много влажно и не всеки издържа. Сега не знам какви са температурите, след като Гълфстрийм изчезна. Но музиката е добра, наистина!
цитирай
36. 4aiotgluhar4e - Не мога да дам еднозначен отговор, Ели :)
20.03.2011 22:55
elinora написа:
Все забравям да те питам!

Много харесвам "Речта на краля" и мисля, че си заслужава всички награди. Даже ако ги давах аз, щях да дам и за адаптиран сценарий. Прочетох романа и смея да твърдя, че филмът не му отстъпва.
Според мен и Натали Портман си заслужава наградата, въпреки че намирам филма за слаб и претенциозен.
За поддържащите роли, според мен мъжката награда си отиде където трябва, женската - не. Смятам "Социалната мрежа" за тотален провал и тези наградки са му много.
Не съм гледала датския филм и за него не мога да кажа нищо.
Ти знаеш какво ми е мнението за тази дандания, но тази година и самата церемония беше тъпа, скучна и безлична.
Това е лично мнение, следователно не съм обективна :) Но и необективно се вижда, че европейското кино е класа отгоре. Азиатското също!
цитирай
37. monaliza121 - Чайче, филмът е чудесен! Честита ...
21.03.2011 21:34
Чайче, филмът е чудесен!
Честита пролет!
цитирай
38. анонимен - Paul & Maggie
22.03.2011 02:32
Thanks, sunny honey! You know we love you too :) Hugs and Kisses :)
цитирай
39. ve6titsa - Много сме различни явно.
29.03.2011 16:05
Ние вечно мрънкащите и търсещи вина в другите.Аз като повечето жени уж съм си обещала да не се оплаквам и да не се обяснявам,но се улавям как в най-заплетените ситуации и в най-трудните моменти търся грешката другаде.
цитирай
40. 4aiotgluhar4e - Доста!
30.03.2011 01:29
ve6titsa написа:
Ние вечно мрънкащите и търсещи вина в другите.Аз като повечето жени уж съм си обещала да не се оплаквам и да не се обяснявам,но се улавям как в най-заплетените ситуации и в най-трудните моменти търся грешката другаде.

Човешко е човек да се опитва да се отърсва от вините, иначе не се живее. Но е факт, че ние сме много хленчещо племе, когато сме си в България. В чужбина не е така.
Поздрави! Винаги си добре дошла :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: 4aiotgluhar4e
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1880409
Постинги: 130
Коментари: 3956
Гласове: 13944
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930