Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.12.2010 17:56 - Сняг, Пастернак, Живаго, Лара, Жар - асоциации с/на/поради един навехнат глезен
Автор: 4aiotgluhar4e Категория: Лични дневници   
Прочетен: 18962 Коментари: 42 Гласове:
51

Последна промяна: 15.12.2010 21:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Тези дни понаваля сняг и както винаги става по нашите ширини, градът взе да проверява колко здрави са ни краката. Е, моят ляв глезен се оказа доста глезен и непригоден към условията. А и недисциплиниран излезе, вървеше с несъобразена скорост. Затова сега седи вдигнат на възглавница, в бяля бинтова премяна, гледа снега по покривите, зяпа клипчета и филми, чете блогове... Предполага се, че трябва да съм му благодарна - стоя си на топло и почивам, докато поразчистят града. И спазвам традицията.
     Какво тредиция? Ей сега ще ви кажа!
     В моето семейство има традиция на първи сняг да се гледа "Доктор Живаго". Става въпрос за версията на Дейвид Лийн с участието на Омар Шариф, Джули Кристи и Джералдин Чаплин. Част от магията на филма е скрита в изключителната музика на Морис Жар. Преди време в две поредни години се случваше така, че различни телевизии го излъчваха точно през зимата, когато валеше сняг, и ние гледахме. На третата година аз го свалих и организирах прожекцията при първото побеляване на градския пейзаж. Днес пак му е дошло времето. Ето го началото на филма:




      Ние всички обожаваме този филм, за романа да не говорим. За да не се караме кой да го вземе, като излезе поредицата на вестник "Труд", го купих в още един екземпляр. Четем, препрочитаме, подчертаваме... Ако някой ми премести томчето от нощното шкафче, незабавно му спретвам скандалче :) Даже, сега се сещам, миналата година пътувахме по Коледа и водихме преговори да не мъкна и Пастернак, че тежи. Наложи се много неща да ми обещаят, за да се предам. В крайна сметка с помощта на Живаго вкарах благоверния в Театро Ла Фениче, но това е друга тема :)))
     Дали заради филма със запомнящи се снежни полета или заради музиката, която също ми звучи някак снежно, винаги когато видя да вали сняг, пред очите ми изплуват скованото от лед имение, любовта на Лара и Юрий, която е от бога дадена и е неотменима, и конският впряг, който я отнася към неизвестното. За съжаление не можах да намеря откъс, в който да се чува оригиналното изпълнение на актьорите. Това е може би единствения филм, в който фактът, че американци се занимават с руски събития, не ме дразни. Даже така се случи, че първо гледах филма, след това прочетох романа. И до днес чета Пастернак и виждам Омар Шариф и Джули Кристи. Следващият клип е нещо като трейлър с темата на Лара и откъси от филма. Нарочно не пускам официалния, защото е озвучен отвратително.


     

     Тази великолепна тема на Лара от създаването си през "65 г. живее някакъв свой живот - сдобила се е с текст и с безброй аранжименти и оркестрации. Аз много харесвам това, защото Пласидо Доминго ми е голяма тръпка:


     

     Това пък е много симпатична джаз вариация с класическа китара, която кара мелодията да звучи някак екзотично:


    

     И накрая - руската версия. Иван Ребров и "Лара моя" от легендарния концерт в Сидни, Австралия:




    От снега започнах, с него ще завърша. Спомняте ли си, когато Юра е в отряда, около него има само озверели мъже и той няма с кого дума да си каже. И си говори с рябината: "Тя, рябината, беше наполовина в снега, наполовина с измръзнали листа и плодове и протягаше две заскрежени клонки към него. Той си спомни белите ръце на Лариса, тъй нежни и щедри. Хвана клонките и притегли дървото към себе си. И сякаш в отговор рябината го посипа със сняг от глава до пети. Той мърмореше, без да разбира какво говори:
        - Моя красива и ненагледна княгиньо, моя рябинушка, моя миличка..."

     Такива ми ти работи... Снежни асоциации с един въдворен глезен :)))



Гласувай:
101



1. malchaniaotnadejda7 - Чайче!:((((
15.12.2010 18:02
Дано по-скоро ти мине глезена! Всяка истинска дама има тънки и капризни глезени! Това доказва, че вътрешният финес моделира често пъти физикалното. Дано по-скоро ти мине! А за постинга... Мълча, нали! Прегръщам те и ти благодаря за снежността... Хубава и топла вечер!
цитирай
2. 4aiotgluhar4e - :)))
15.12.2010 18:24
malchaniaotnadejda7 написа:
Дано по-скоро ти мине глезена! Всяка истинска дама има тънки и капризни глезени! Това доказва, че вътрешният финес моделира често пъти физикалното. Дано по-скоро ти мине! А за постинга... Мълча, нали! Прегръщам те и ти благодаря за снежността... Хубава и топла вечер!

Надя, разсмя ме с тези дами с капризни глезени! Мен ако питаш, по-добре е душата да е тънкоглезнна :)
Иначе, малкият дявол беше. Благодаря за пожеланията! И аз те прегръщам и ти желая топла вечер!
цитирай
3. pevetsa - Отивам да ти направя едно чайче но ...
15.12.2010 19:14
Отивам да ти направя едно чайче
но не от глухарче
мента ще е
и глезена ще поглезя
с масажче
леко, леко
ще мине
още едно чайче ...?
цитирай
4. freyja - Чайче гипсирано-
15.12.2010 19:25
гушвам те!
Пастернак и неговият Д-р Живаго са неописуеми- аз съм гледала по- новата екранизация, която за мен беше доста впчатляваща. Превърна се в един от любимите ми филми! Романът не съм го чела още, поради малкото свободно време за четене на художествена литература...
Но признавам- това е Класика!!!

Поздрави и скорошно оздравяване!
Наслаждавай се сега на свободното време, после ще ти се иска, но няма да има :-)))

Гушка!
цитирай
5. nicodima - През зимата неизменно чета Селма Лагерльоф : )...
15.12.2010 19:45
В късната есен - Ахматова / но в оригинал /...
Явно и предпочитанията ни зависят от сезоните...
Красив постинг, личи, че имаш време : )...
Бързо да оздравяваш, времето не е чак толкова лошо!
цитирай
6. elinora - Ех, Чайче, така хубавичко разказваш -
15.12.2010 20:07
ситно, мелодично, топло ги редиш думичките, че изведнъж ми се прииска да го гледам този филм! Романа го харесвам много, но се пазя от филма, да не ми развали впечатлението, или да срути въздушните кулички, които си редя четейки и представяйки си... Ти си почивай сега и си гледай сняг и кино, та да ти мине по-бързо болното краче! :)

пп Гледах " КРАЙ" с широко отворени очи, благодаря ти, че сподели за него :)
цитирай
7. 4aiotgluhar4e - Оооо, благодаря! Трогната съм!
15.12.2010 20:40
pevetsa написа:
Отивам да ти направя едно чайче
но не от глухарче
мента ще е
и глезена ще поглезя
с масажче
леко, леко
ще мине
още едно чайче ...?

А може ли в чайчето да има още нещичко, като за зимен студ :))))
цитирай
8. 4aiotgluhar4e - И аз гуш!
15.12.2010 20:46
freyja написа:
гушвам те!
Пастернак и неговият Д-р Живаго са неописуеми- аз съм гледала по- новата екранизация, която за мен беше доста впчатляваща. Превърна се в един от любимите ми филми! Романът не съм го чела още, поради малкото свободно време за четене на художествена литература...
Но признавам- това е Класика!!!

Поздрави и скорошно оздравяване!
Наслаждавай се сега на свободното време, после ще ти се иска, но няма да има :-)))

Гушка!

Сакън! Нямам гипс, само бинт. Но ми осигури почивка до понеделник. Обаче съм шило и трудно стоя на едно място :(((
За новата екранизация... не я харесвам. Ако не бях гледала филма на Лийн, може би. То си е до личен вкус. Нали знаеш, хората са различни. Слава богу!
И на второто гуш, пак гуш :)))
цитирай
9. 4aiotgluhar4e - Здрасти!
15.12.2010 21:01
nicodima написа:
В късната есен - Ахматова / но в оригинал /...
Явно и предпочитанията ни зависят от сезоните...
Красив постинг, личи, че имаш време : )...
Бързо да оздравяваш, времето не е чак толкова лошо!

Определено има сезонни влияния в четенето. Мен лятно време не ме свърта на едно място и чета само за приспиване. Швейк например.
Благодаря за пожеланията! До понеделник ще съм кукуряк, че съм си наумила едно приключение с кънки, ама да видим :)
цитирай
10. 4aiotgluhar4e - Здрасти, Ели!
15.12.2010 21:07
elinora написа:
ситно, мелодично, топло ги редиш думичките, че изведнъж ми се прииска да го гледам този филм! Романа го харесвам много, но се пазя от филма, да не ми развали впечатлението, или да срути въздушните кулички, които си редя четейки и представяйки си... Ти си почивай сега и си гледай сняг и кино, та да ти мине по-бързо болното краче! :)

пп Гледах " КРАЙ" с широко отворени очи, благодаря ти, че сподели за него :)

Гледай го! Аз гарантирам, че не е холивудска боза и с нищо няма да ти развали вкуса от романа.
Така правя. Сега подхванах "Тихият дон", но нещо... абе не ми се връзва Аксиния да говори на английски :)
Радвам се, че "Край" ти е харесал.
цитирай
11. aqualia - Филмът е толкова поетичен и нежен, че си струва
15.12.2010 23:08
...да се гледа през зимата. Хубаво и много стойностно си прекарах при теб, оздравявай, глезенче!
цитирай
12. cindy - Мдаааа,
15.12.2010 23:12
страхотен филм! И толкова добре е направен, че си звучи съвсем автентично руски, дотолкова са схванали атмосферата...
Дали да кажа жалко, че вече такива филми са рядкост?...

цитирай
13. yotovava - Поздрав, Чайче,
15.12.2010 23:19
и бързо да се оправяш. Няма начин в такава приятна компания да не стане :))))))))))))))
Валя
цитирай
14. анонимен - големи благодарности
15.12.2010 23:32
толкова ме заинтересувахте с този филм, че го изтеглих и го изгледах.
направо нямам думи, истински шедьовър!
този режисьор правил ли е и други неща?
цитирай
15. vippoker - никога не съм гледал филма
16.12.2010 00:02
но твоя постинг ме заинтригува
отивам да го свалям
благодаря
цитирай
16. 4aiotgluhar4e - Благодаря, че намина!
16.12.2010 00:09
aqualia написа:
...да се гледа през зимата. Хубаво и много стойностно си прекарах при теб, оздравявай, глезенче!

Ми то било хубаво да си болен! Въртят се около теб, глезят те! Ще си помисля дали да оздравявам :)))
цитирай
17. 4aiotgluhar4e - Здравей, Синди!
16.12.2010 00:20
cindy написа:
страхотен филм! И толкова добре е направен, че си звучи съвсем автентично руски, дотолкова са схванали атмосферата...
Дали да кажа жалко, че вече такива филми са рядкост?...


Наистина звучи автентично. А някъде бях чела, че е сниман в Канада и Испания. Ледената дача е специално построен декор, мисля, че в Албърта беше. Но като имаш режисьор майстор...
цитирай
18. 4aiotgluhar4e - Поздрав, Валя!
16.12.2010 00:21
yotovava написа:
и бързо да се оправяш. Няма начин в такава приятна компания да не стане :))))))))))))))
Валя

Няма начин да не се оправя. За утре съм приготвила ново лекарство :)))
цитирай
19. 4aiotgluhar4e - Виноват :)))
16.12.2010 00:28
анонимен написа:
толкова ме заинтересувахте с този филм, че го изтеглих и го изгледах.
направо нямам думи, истински шедьовър!
този режисьор правил ли е и други неща?

Но се надявам да не съм ти изгубила времето!
Да, аз съм гледала една много стара екранизация на "Оливър Туист" по БНТ и "Лоурънс Арабски". Скоро някоя от Диемите го завъртя за 75-ти път :)))
Между другото се сетих, филмът се води американски, но Лийн е англичанин и си му личи.
цитирай
20. 4aiotgluhar4e - Моля!
16.12.2010 00:30
vippoker написа:
но твоя постинг ме заинтригува
отивам да го свалям
благодаря

Това е ефекта на глухарчето :)))
Надявам се да се върнеш и да кажеш дали ти харесва.
цитирай
21. mglishev - Чудесни мисли
16.12.2010 01:49
за чудесна книга и то точно в подходящия сезон.
Сей Шонагон би останала възхитена :)
цитирай
22. hristo27 - Оправяй се и отново на въздух :)))))
16.12.2010 08:46
Оправяй се и отново на въздух :)))))
цитирай
23. galenav - - Моя красива и ненагледна княги...
16.12.2010 20:47
- Моя красива и ненагледна княгиньо, моя рябинушка, моя миличка..."
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Потопих се в онази атмосфера.
Бързо оздравяване пожелавам! И Доктор Живаго да помага!
цитирай
24. elinora - Чайче,
16.12.2010 21:49
за "Тихият Дон" на Бондарчук - на мен пък много ми хареса! Чуждите актьори обаче голям зор са видели, докато изиграят ролите си! :)) Свалих си и изгледах даже филм за филма( много обичам да гледам как се правят филмите) и от там разбрах колко трудно е било на крехката французойка да носи пълните ведра с вода, като една руска Аксиния и как на английският Гришка Мелехов му е било убийствено трудно да язди кон без седло и т. н, много интересна история :)
Всъщност Бондарчук е бил принуден да покани международен актьорски състав, заради субсидиите за филма, не заради друго. Във филма участвуват съпругата на големия артист и режисьор и неговата дъщеря.
цитирай
25. 4aiotgluhar4e - Ауууу, благодаря!
16.12.2010 23:58
mglishev написа:
за чудесна книга и то точно в подходящия сезон.
Сей Шонагон би останала възхитена :)

Това си е засукан комплимент отвсякъде :))) Постингът не е точно записка под възглавката, но ще го включа в цикъла "Писания на легло" :)))
цитирай
26. 4aiotgluhar4e - Слушам!
17.12.2010 00:00
hristo27 написа:
Оправяй се и отново на въздух :)))))

За оправянето. За въздуха... де да го търся този въздух, ние газови коктейли дишаме :)
цитирай
27. 4aiotgluhar4e - Благодаря, Галена!
17.12.2010 00:02
galenav написа:
- Моя красива и ненагледна княгиньо, моя рябинушка, моя миличка..."
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Потопих се в онази атмосфера.
Бързо оздравяване пожелавам! И Доктор Живаго да помага!

Помага докторът. Викам го поне веднъж годишно :)
цитирай
28. 4aiotgluhar4e - за "Тихият Дон" на Бо...
17.12.2010 00:08
elinora написа:
за "Тихият Дон" на Бондарчук - на мен пък много ми хареса! Чуждите актьори обаче голям зор са видели, докато изиграят ролите си! :)) Свалих си и изгледах даже филм за филма( много обичам да гледам как се правят филмите) и от там разбрах колко трудно е било на крехката французойка да носи пълните ведра с вода, като една руска Аксиния и как на английският Гришка Мелехов му е било убийствено трудно да язди кон без седло и т. н, много интересна история :)
Всъщност Бондарчук е бил принуден да покани международен актьорски състав, заради субсидиите за филма, не заради друго. Във филма участвуват съпругата на големия артист и режисьор и неговата дъщеря.

Премъчих го, Ели, но не ми залепна. Знам с какви мъки е сниман и колко дълго е мислен, но... През цялото време си мислех за "Война и мир" и "Степь", пак на Бондарчук, които са светлинни години напред. Знаеш ли, имам си една теория, че руснаци се играят от руснаци, македонски песни се пеят от македонци, шопски вицове се разказват от шопи. Тогава е органично. Във всички останали случаи е изпълнение.
цитирай
29. slavimirgenchev1953 - Като тръгваш от глезена и стигаш до Пастернак,
17.12.2010 08:53
ме подсети за силата на изкуството. Бих предпочел да нямаше случая "Живаго", за да го няма комунизма. Излиза иначе така, че той може да бъде едва ли не оправдан, задето е станал причина, повод и тема на велики творби.
Не, истината е друга: комунизмът е проява на най-голямото възможно бездарие и отмъщението срещу него са безсмъртните творби на творци като Пастернак, Платонов, Шаламов.
Поздравления за образователния и красим постинг!
цитирай
30. tili - За втори път идвам
17.12.2010 14:16
тук, чета и слушам и си спомнам първото си докосване до Пастернак и до филма.
Представих си те с чайче и бинтования глезен и ми стана едно топло и уютно;))
Оздравявай и весели празници!!!
цитирай
31. elinora - Чайче, абсолютно подкрепям,
17.12.2010 18:16
че руснаците най-добре изиграват роли на руснаци :))
Обаче "Онегин" на Файнс ме накара да повярвам почти, че съм в Русия!
А Татяна на Лив ме очарова, и музиката и всичко...Има някаква магия в Пушкиновите герои, та кара и чуждоезичните да звучат като руси :)
цитирай
32. bven - Чайче, лекувай си глезенчето - аз му благодаря, че е причина за това удоволствие
17.12.2010 19:49
прекрасни изпълнения от един класически филм! Ако не мине глезена - обади се да помагаме! :)
цитирай
33. 4aiotgluhar4e - Опазил ме бог!
17.12.2010 20:16
slavimirgenchev1953 написа:
ме подсети за силата на изкуството. Бих предпочел да нямаше случая "Живаго", за да го няма комунизма. Излиза иначе така, че той може да бъде едва ли не оправдан, задето е станал причина, повод и тема на велики творби.
Не, истината е друга: комунизмът е проява на най-голямото възможно бездарие и отмъщението срещу него са безсмъртните творби на творци като Пастернак, Платонов, Шаламов.
Поздравления за образователния и красим постинг!

И през ум не би ми минало да търся извинения за комунизма. Чак се потрисам при тази мисъл! Аз обичам руската култура, но мразя всичко съветско. И също смятам, че голямото изкуство от този период е отмъщение за мракобесието на системата.
цитирай
34. 4aiotgluhar4e - Добре дошла за всички постинги напред :)
17.12.2010 20:19
tili написа:
тук, чета и слушам и си спомнам първото си докосване до Пастернак и до филма.
Представих си те с чайче и бинтования глезен и ми стана едно топло и уютно;))
Оздравявай и весели празници!!!

Мила Тили, идвай когато искаш и стой колкото ти харесва :) И аз така правя с твоя постинг от пътуването до Бургас. Където има топлинка, се връщам.
цитирай
35. 4aiotgluhar4e - че руснаците най-добре изиграват ...
17.12.2010 20:44
elinora написа:
че руснаците най-добре изиграват роли на руснаци :))
Обаче "Онегин" на Файнс ме накара да повярвам почти, че съм в Русия!
А Татяна на Лив ме очарова, и музиката и всичко...Има някаква магия в Пушкиновите герои, та кара и чуждоезичните да звучат като руси :)

Ели, сега ми подпали фитила. Свалих го и го изтрих по описаните причини. Страхувам се от разочарование, но ще се прежаля да го гледам, ако обещаеш, че няма да боли :)))))))))))))))))
цитирай
36. 4aiotgluhar4e - Бвен, ако обещая, че ще има и други такива постинги,
17.12.2010 20:47
bven написа:
прекрасни изпълнения от един класически филм! Ако не мине глезена - обади се да помагаме! :)

ти обещаваш ли че няма вече да рипам на криво? Минава, днес походих малко, въпреки че не трябва. Ама пусто като не мога да стоя на едно място! :)))))
цитирай
37. bven - 4aiotgluhar4e,
17.12.2010 22:19
давай постингите и повече почивай, пък за другото няма проблеми . Трябва само да ми се обадиш!:)))
цитирай
38. malchaniaotnadejda7 - Как си, Чайче?
17.12.2010 23:11
Мисля си за теб! И... за "скованото от лед имение, любовта на Лара и Юрий, която е от бога дадена и е неотменима, и конският впряг, който я отнася към неизвестното."
Необикновено е при теб. Много красота си събрала тук. Ще взема да си подаря тази Коледа Пастернак и непременно ще го сложа на нощното шкафче. Плътните ми глезени издават склонност към имитация:))) Пази се и оздравявай! До скоро!
цитирай
39. 4aiotgluhar4e - :)))
17.12.2010 23:56
malchaniaotnadejda7 написа:
Мисля си за теб! И... за "скованото от лед имение, любовта на Лара и Юрий, която е от бога дадена и е неотменима, и конският впряг, който я отнася към неизвестното."
Необикновено е при теб. Много красота си събрала тук. Ще взема да си подаря тази Коледа Пастернак и непременно ще го сложа на нощното шкафче. Плътните ми глезени издават склонност към имитация:))) Пази се и оздравявай! До скоро!

Добре съм, мила! Ще ме бъде, нали съм глухарче :) Подарявам ти идеята за Пастернак на нощното шкафче. Ще пасне отлично на филигранната ти душа.
Благодаря, че дойде пак!
цитирай
40. elinora - Хахахаха, Чайче, не обещавам! :)))
18.12.2010 16:42
Може малко да заболи все пак :)))
Виж това клипче, песента много добре хармонира на филма, ама не на "ОНЕГИН", за него - като му хвърлиш едно око! :)
http://www.youtube.com/watch?v=w6ODokkqCVI&translated=1
цитирай
41. 4aiotgluhar4e - Гледах го, Ели :(
18.12.2010 23:50
elinora написа:
Може малко да заболи все пак :)))
Виж това клипче, песента много добре хармонира на филма, ама не на "ОНЕГИН", за него - като му хвърлиш едно око! :)
http://www.youtube.com/watch?v=w6ODokkqCVI&translated=1

И ако имах власт, по-категорично от всякога бих забранила руската класика да се интерпретира от неруснаци. Получава се това, което руснаците докарват, като играят Шекспир - боза. Въпреки голямото име на Ралф Файнс, за мене "Онегин" е един обикновен филм по един сюжет, който малко прилича на един роман в стихове на Пушкин и е сниман в Санкт Петербург. И толкова. А образът на Татяна е толкова грешно интерпретиран, че няма накъде повече. Марта Файнс явно не прави разлика между Пушкин и Чехов. Да не говорим за скандалната музика. За бога, валсът "На сопках Манджурии" е писан в началото на 20-ти век! А ми се стори, че и Дунаевски чух, което пък вече си е недопустима неграмотност.
Та така, Ели. Съжалявам, ако съм те разочаровала и се надявам да не ми се сърдиш :)))
За клипчето ме уцели в десятката. Това е песента от един сериал, който е много хубаво направен и който аз малко по малко изтеглих и изгледах. Казва се "Широка река" и в него играе един от любимите ми актьори - Андрей Чернышов - опасен чаровник.
цитирай
42. elinora - Ах, ах, Чайче, безпощадна си! :)))
19.12.2010 12:45
Но образът на Олга беше доста правдоподобен! Хареса ми дуела с Ленски, цялата картина - реката, дървеното кейче, изстрела...И Ленски, влюбен и трогателен, като дете... И цветността на филма! :)
пп Не ти се сърдя, кефиш ме :)))))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: 4aiotgluhar4e
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1875612
Постинги: 130
Коментари: 3956
Гласове: 13944
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930