Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.10.2010 22:52 - За радостта от живота
Автор: 4aiotgluhar4e Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2475 Коментари: 3 Гласове:
3

Последна промяна: 01.11.2010 16:37


     Днес ходих на кафе с един приятел. Решихме да седнем в едно ново луксозно и много приятно кафене. Приятно като интериор, тиха музика, топличко... Понеже денят беше кишав и мърляв, някак подсъзнателно очаквах вътре да ми е уютно. Но не би! Не знам другите защо посещават заведения, хората са различни. Аз влизам и очаквам да ме посрещнат, ако не с благодарност, че ще направя оборот, то поне с възпитание и професионализъм. Толкова много ли искам?
     Това днес не се случи. След като бяхме почакали достатъчно, до масата се приближи момиче на 19-20 години с кисела физиономия, с дъвка в уста и с едно криво произнесено "Да?" Мен мама ме е учила първо да казвам "Добър ден!" и/или "Добре дошли!", но да речем, че поздравите са отживелици в щурото ни ежедневие. Обаче да ми се сервира крива  и преживяща муцка, без меню и да ме обслужва безглаголно... Моля, моля! Това не влиза в нито един стандарт за обслужване, дори ако заведението предоставя кафето безплатно. Аз яхнах метлата и набързо  обясних на девойката, че ако съм и шеф, ще я уволня на секундата. Но всъщност, думата не е за това. Изобщо не е за това! Карайки се, се загледах в очите на момичето и се ужасих - те бяха мъртви! В това младо създание нямаше живец. Прочетох отегчение, досада, безразличие... Виждали ли сте очите на възрастен човек, който смята, че се е наживял, и чака Господ да го прибере? Такива бяха очите на това почти дете - пенсионерски, нерадостни, безжизнени. Колегата видя моята свита от болка физиономия и помисли, че ми прилошава, след това погледна нея и помоли за чаша вода. Със същата маска на лицето, изразяваща досада и непукизъм, и с флегматична походка, момичето донесе водата и изобщо не разбра какво става. А аз съжалих за забележката си, съжалих нея, съжалих и себе си като част от обществото ни, което превръща децата си в живи мумии.
      Вече няколко часа мисля по въпроса, превъртам случки и събития и започна да ми просветва, че не се сблъсквам с явлението за първи път. Аз съм емоционален човек, лесно се паля и когато приема една кауза за своя, се боря за нея с хъс и енергия, та чак понякога се учудвам на себе си. Това, предполагам, е въпрос на темперамент и ценностна система. Предпочитам да ми е цветно, шумно, приповдигнато, ангажирано, да летя. Така съм пратена и нищо не мога да променя. А и не искам. Виждала съм учудени и безразлични физиономии, но винаги съм знаела, че не всеки може да е Дон Кихот. Но тези мъртви очи! Днес, връщайки лентата назад, си дадох сметка, че ги срещам много често и те смятат липсата на радост и хъс за живот за нещо нормално.

      Та се питам дали децата ни се раждат пенсионери или ние ги превръщаме в такива...




Гласувай:
13



1. hristo27 - Telle est la vie, казват француз...
21.10.2010 13:31
Telle est la vie, казват французите.
За жалост!
цитирай
2. 4aiotgluhar4e - Telle est la vie, казват француз...
21.10.2010 21:22
hristo27 написа:
Telle est la vie, казват французите.
За жалост!

Oui :(
Bienvenue :)
цитирай
3. aqualia - Виждала съм тези мъртви очи много често!
24.10.2010 16:28
Твоят кратичък постинг ме халоса право в сърцето... Уви, някои от децата са надживели живота си. И няма никакво място в сърцата им за обикновено човешко общуване, а вината не е само в тях, така е.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: 4aiotgluhar4e
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1879916
Постинги: 130
Коментари: 3956
Гласове: 13944
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930