Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.11.2011 12:02 - Милиони за един миг
Автор: 4aiotgluhar4e Категория: Изкуство   
Прочетен: 18291 Коментари: 40 Гласове:
52

Последна промяна: 23.11.2011 16:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     В заглъхващите отзвуци на изборите, в безпаметните крясъци около 10-ти ноември  и покрай хоноруването на един интелектуален титан от един нашенски бастион на духа някак набързичко ми претича пред очите информацията за рекордно висока цена на фотография. Била е продадена на есенния търг на Christie"s в Ню Йорк. Името Андреас Гърски ми е познато, гледала съм негова изложба и само си казах, че, а-ха, пак си е върнал палмата на първенството и... паметта се оттече в друга посока. Вчера обаче попаднах на сайт, в който фотографията е публикувана с прилично качество. И направо онемях. Само гений може да направи от едно нищо такова нещо! Вижте:

image   Andreas Gursky -  Rhein II
     Този минималистичен шедьовър струва 4.3 млн. долара. С едно натискане на спусъка на апарата за части от секундата, но боже мой, какво око!
      Предишният му рекорд беше за следващата фотография, а нея съм я виждала и на живо. Продавана е три пъти, съответно за 2.25, за 2.48 и за 3.89 млн. долара. Ето я:

image
Andreas Gursky - The 99 Cent II Diptychon 
     Гърски е толкова популярен и ценен, че фотографиите му се третират като картини. Те могат да бъдат разгледани в най-известните музеи и галерии за модерно изкуство в Лондон, Париж и Ню Йорк. Който иска, може да прочете биографията му тук, а аз предпочитам да покажа и други негови фотографии. Прекрасните пейзажи нямат нужда от коментар, но обърнете внимание на любимия сюжет на твореца - пространства и обеми, създадени от човека и изкривени от човека.

image   Andreas Gursky - Bibliotek

image   Andreas Gursky - Copan

image   Andreas Gursky - Singapore

image
 Andreas Gursky - Rimini

image   Andreas Gursky - Untitled III


image   Andreas Gursky - Ocean I


image
Andreas Gursky - Bahrain

image
Andreas Gursky - James Bond Islands I

image
Andreas Gursky - James Bond Islands II

image
Andreas Gursky - James Bond Islands III

     Не искам да развалям магията, но не мога да не кажа в заключение, че лудостта с баснословните цени явно е заразила и фотографията. И както сами разбирате, цените се помпят от препродажби и до автора нищо не достига. Жалко! Светът е такъв... алчен и безсрамен!



Гласувай:
52



1. aqualia - Mnogo e krasivo i podredeno... No kakvi ceni, bozhe!
23.11.2011 12:23
Mnogo e krasivo i podredeno... No kakvi ceni, bozhe!
цитирай
2. mt46 - Фотографиите са чудесни!
23.11.2011 12:23
Но цените им са безумно високи... Според мен е грешно снобите да харчат луди пари, за да задоволяват капризите си - когато има толкова бедни и болни хора по Земята, за които никой не дава пет пари...
цитирай
3. 4aiotgluhar4e - Здравей, Лили!
23.11.2011 12:31
aqualia написа:
Mnogo e krasivo i podredeno... No kakvi ceni, bozhe!

Да, и аз мисля, че в снимките има някаква геометрична подреденост. А цените са направо безбожни.
Хубав ден :)
цитирай
4. kasnaprolet9999 - Богатите винаги са снобяли, прости ...
23.11.2011 12:32
Богатите винаги са снобяли, прости си намират някой художник, склуптор, поет, а сега и фотограф и започват да го възхваляват до небесата. Ами моят съученик , живущ в Канада прави снимки с подобно качество, а може би и по-добри, многократно съм слагала негови снимки в блога си. Наскоро си е купил съвсем професионална камера и очаквам да станат супер-качество снимките му. Не го давам за този фотограф, сори.Ако ти се занимава разходи се из сайта му.
http://blagoy.homeunix.com/
цитирай
5. 4aiotgluhar4e - Здравей, Марине :)
23.11.2011 12:35
mt46 написа:
Но цените им са безумно високи... Според мен е грешно снобите да харчат луди пари, за да задоволяват капризите си - когато има толкова бедни и болни хора по Земята, за които никой не дава пет пари...

Мислим по един и същи начин. Снимките са интересни, но това не оправдава безумните цени. За разлика от теб, аз смятам, че не става въпрос за капризи, а за инвестиции. Разни финансови акули потапят парите си във ферми за изкуство, след това вадят обектите и ги препродават. Прав си, че изглежда цинично на фона на човешката мизерия, но както съм написала, светът е алчен и безсрамен.
Аз въпреки това, ти пожелавам хубав ден :)
цитирай
6. 4aiotgluhar4e - Да, да! Съгласна съм, Невена!
23.11.2011 12:40
kasnaprolet9999 написа:
Богатите винаги са снобяли, прости си намират някой художник, склуптор, поет, а сега и фотограф и започват да го възхваляват до небесата. Ами моят съученик , живущ в Канада прави снимки с подобно качество, а може би и по-добри, многократно съм слагала негови снимки в блога си. Наскоро си е купил съвсем професионална камера и очаквам да станат супер-качество снимките му. Не го давам за този фотограф, сори.Ако ти се занимава разходи се из сайта му.
http://blagoy.homeunix.com/

Има и други добри фотографи и е въпрос на шанс да те забележат, за да станеш моден и скъп. То и при художниците е така. Но творецът няма никаква вина и от големите пари не получава нищо, защото цената расте от препродажби. Аукционните къщи също са част от аморалната игра. Но нас никой не ни пита!
Аз съм гледала този сайт, имаше връзка в блога ти. Наистина е много добър.
Хубав ден :)
цитирай
7. dushka - !
23.11.2011 13:27
Да се улови красотата на реалността през погледа на един човек и след това да се представи пред останалите е изкуство. За съжаление изкуството се комерсиализира. Поздрави и ти благодаря за хубавия постинг!
цитирай
8. tili - Чудесни фотогеафии!!!
23.11.2011 15:06
А този Рейн идеално подхожда на темплейта на блога ти;-)))))))))))
Такива хора ме издигат над всекидневието!

И си права за цените. Винаги като видя или чуя нещо подобно се сещам за ВанГог, Модиляни и другите гении, умрели в нищета и покруса, а сега работите им се продават на баснословни цени! Много се ядосвам, но - такъв е живота, уви!

Привет, Чайче и благодаря:)
цитирай
9. анонимен - последните три снимки са уникална ...
23.11.2011 16:00
последните три снимки са уникална гледка. бих искал да ги видя на живо.
хубав постинг! мерси!
цитирай
10. 4aiotgluhar4e - Здравей!
23.11.2011 16:17
dushka написа:
Да се улови красотата на реалността през погледа на един човек и след това да се представи пред останалите е изкуство. За съжаление изкуството се комерсиализира. Поздрави и ти благодаря за хубавия постинг!

Може би си права. Не всеки може да открие красотата на реалността и това е разликата между снимач и художник.
Поздрави и хубава вечер :)
цитирай
11. 4aiotgluhar4e - На твоето око вярвам!
23.11.2011 16:23
tili написа:
А този Рейн идеално подхожда на темплейта на блога ти;-)))))))))))
Такива хора ме издигат над всекидневието!

И си права за цените. Винаги като видя или чуя нещо подобно се сещам за ВанГог, Модиляни и другите гении, умрели в нищета и покруса, а сега работите им се продават на баснословни цени! Много се ядосвам, но - такъв е живота, уви!

Привет, Чайче и благодаря:)

Щом казваш, че са добри, значи са. Вярно, че много ми отива на блога, но не бях забелязала. Избрах си зеленичкото, защото ми е любим цвят.
И аз се дразня. Много! Ако си спомняш, бях направила постинг за най-скъпите картини и за Модилиани, защото тази вакханалия с търговете я приемам като лична обида. Но, какво да се прави, от брака на изкуството и икономиката се раждат чудовища.
Поздрави, Тили :)
цитирай
12. 4aiotgluhar4e - Ооооо, и аз!
23.11.2011 16:29
анонимен написа:
последните три снимки са уникална гледка. бих искал да ги видя на живо.
хубав постинг! мерси!

Здравей, ан. 9! Накара ме да се поровя за тези острови и се оказа, че съм жертва на една голяма холивудска лъжа. Основният Джеймс Бонд айлънд е остров Пукет, който си има име, а това, което е снимал Гънски, е архипелаг, южно от него. И в островите в него си имат имена и хабер си нямат от филмовите измишльотини. Съвсем е възможно да се посети.
Моля и пак заповядай :)
цитирай
13. mt46 - Добре, Чайче -
23.11.2011 17:01
не става дума само за капризи, а за финансови далавери и инвестиции...
Но нима трудът и изкуството на фотографа са по-ценни от труда и изкуството на художника, скулптора, писателя, музиканта?... Явно има и промяна на ценностите - цени се повече повърхностно видимото за окото, лесно смилаемото...
И въпреки това - приятна, светла вечер! :)
цитирай
14. 4aiotgluhar4e - Разбира се, че не са!
23.11.2011 17:14
mt46 написа:
не става дума само за капризи, а за финансови далавери и инвестиции...
Но нима трудът и изкуството на фотографа са по-ценни от труда и изкуството на художника, скулптора, писателя, музиканта?... Явно има и промяна на ценностите - цени се повече повърхностно видимото за окото, лесно смилаемото...
И въпреки това - приятна, светла вечер! :)

Всеки творчески труд е тежък и психически изтощителен, но ценноста е субективно понятие - един го възприема по един начин, друг -по друг, трети изобщо не го цени. Мисля си, че намесата на технологиите, които улесняват процеса, внася някакава перверзност и създава усещане за повърхностно отношение. По въпроса за безобразията в цените точното ми мнение е в отговора към Тили: от брака на изкуството и икономиката се раждат чудовища.
Светла ще е вечерта - ти и твоята вампирка ме разсмяхте :)))
цитирай
15. malchaniaotnadejda7 - Гениален е!:)
23.11.2011 18:23
Толкова. Да предадеш така спонтанно необикновеността на света - човешкия и природния е магия. Благодаря ти, Чайче. Поздрави за постинга и нежна вечер!:)
цитирай
16. vostroto - :)Чайче, интересно...
23.11.2011 20:05
Интересно ми е, ако тези дори и така хубави фотографии не бяха подписани с името Гурски, колко ли щяха да струват:) Ми то напомпано, напомпано...
Такъв е светът, вярно е - алчен, безсрамен,и ...луд, най-вече:)
Поздрави!
цитирай
17. sande - Гърски или Гурски ...
23.11.2011 20:52
Аз съм за Гурски.

Познавах Алма Гурски - консулска в посолстовото на САЩ в Сараево.

Бях при нея един час преди преди атаката на 11 септември. Тогава.
цитирай
18. 4aiotgluhar4e - :) Здравей, адя! :)
23.11.2011 21:35
malchaniaotnadejda7 написа:
Толкова. Да предадеш така спонтанно необикновеността на света - човешкия и природния е магия. Благодаря ти, Чайче. Поздрави за постинга и нежна вечер!:)

Не се наемам да твърдя, че е гениален, но определно е нестандартен. Аз харесвам минимализма, защото не го владея.
Но в коментара ти има нещо, за което не се бях сетила - майсторството е не в това да откриеш необикновеността на света, а да намериш начин да я предадеш. Благодаря ти за откритието, Надя!
цитирай
19. 4aiotgluhar4e - Здрасти!!!
23.11.2011 21:59
vostroto написа:
Интересно ми е, ако тези дори и така хубави фотографии не бяха подписани с името Гурски, колко ли щяха да струват:) Ми то напомпано, напомпано...
Такъв е светът, вярно е - алчен, безсрамен,и ...луд, най-вече:)
Поздрави!

Как колко? Много по-малко! В основата на цената от първата продажба стои името. След това лудостта се помпи от сноби или от инвеститори, които и в двата случая търсят келепир.
Хубава вечер, приятел :)
цитирай
20. 4aiotgluhar4e - Здрасти, Санде!
23.11.2011 22:03
sande написа:
Аз съм за Гурски.

Познавах Алма Гурски - консулска в посолстовото на САЩ в Сараево.

Бях при нея един час преди преди атаката на 11 септември. Тогава.

Аз съм била на негова изложба в Германия и там го наричаха Гърски. Според правилата за транслитерация, думата се пише така, както се чува на езика, от който влиза.
Човекът е германец и най-вероятно няма нищо общо с американката. Но ти явно имаш интересни спомени от срещата на 11 септември. Защо не ги разкажеш?
Поздрави :)
цитирай
21. vladun - Свалям шапка пред това изкуство, ...
23.11.2011 23:03
Свалям шапка пред това изкуство, цените от скромност не бих коментирал;)
Благодаря, че ми показа тези шедьоври, Чайче:)))
цитирай
22. bven - Много хубави ракурси е хванал...
23.11.2011 23:04
Явно има талант. Поздрави за красивия постинг, Чайче.
Хубава вечер!
цитирай
23. 4aiotgluhar4e - Моля, Влади! Пак заповядай :)
23.11.2011 23:38
vladun написа:
Свалям шапка пред това изкуство, цените от скромност не бих коментирал;)
Благодаря, че ми показа тези шедьоври, Чайче:)))

И аз мисля, че е стойностно, а и авторът няма вина за безумията на аукционната къща.
Лека нощ!
цитирай
24. 4aiotgluhar4e - Здравей, Бвен :)
23.11.2011 23:40
bven написа:
Явно има талант. Поздрави за красивия постинг, Чайче.
Хубава вечер!

Ако съдим по цените, трябва да е най-големия талант. И аз мисля, че ракурсите са необикновени и затова фотографиите се запомнят.
Лека нощ и на теб!
цитирай
25. monaliza121 - Признавам, че не разбирам от фот...
24.11.2011 09:55
Признавам, че не разбирам от фотография. Хубави снимки:))))
Впечатляваща перспектива и убийствени цени.:)))
Поздрав, Чайче!:))
цитирай
26. slavimirgenchev1953 - Наистина удивителен
24.11.2011 10:00
фотограф. Благодаря за за красотата!
цитирай
27. zvezdichka - Много интересен
24.11.2011 15:05
е погледа отгоре - пространствен и бих казала мистичен, визирайки последните снимки :).
Благодаря за фоторепортажа и представянето на фотографа!
цитирай
28. findly - Красиви фотографии!
24.11.2011 16:52
Здравий, чайче,
отново открих нещо интересно и прекрасно при теб!
Хубава, топла вечер!
цитирай
29. 4aiotgluhar4e - Здравей :)
24.11.2011 23:46
monaliza121 написа:
Признавам, че не разбирам от фотография. Хубави снимки:))))
Впечатляваща перспектива и убийствени цени.:)))
Поздрав, Чайче!:))

Ти да не мислиш, че аз разбирам? За мен снимката е емоция и радост за окото. Намеством си понякога познанията от изобразителното изкуство, но то е чак след като ми спадне налягането
Наистина перспективата е впечатляваща.
Поздравче :)
цитирай
30. 4aiotgluhar4e - Моля! Аз благодаря за посещението :)
24.11.2011 23:46
slavimirgenchev1953 написа:
фотограф. Благодаря за за красотата!

цитирай
31. 4aiotgluhar4e - Здравей, Звездичке! Добре си дошла :)
24.11.2011 23:48
zvezdichka написа:
е погледа отгоре - пространствен и бих казала мистичен, визирайки последните снимки :).
Благодаря за фоторепортажа и представянето на фотографа!

Последните снимки са ми любими. Като ги гледам, имам чувството, че фотографът е на облак и снима през него. Мистика, да!
цитирай
32. 4aiotgluhar4e - Добре дошла, findly!
24.11.2011 23:50
findly написа:
Здравий, чайче,
отново открих нещо интересно и прекрасно при теб!
Хубава, топла вечер!

Радвам се, че си намерила нещо ново, важно е да не си досаждаме :)
На теб лека нощ!
цитирай
33. ametist - ох,
25.11.2011 02:07
много имам да наваксвам, не само при теб, на доста места. Прескачам само за дзак :)
Ще мина на поправителен събота и неделя :)))
Готино настроение и спокойствие ти желая. До среща :))
цитирай
34. shtaparov - Таво е вид пирамида
27.11.2011 19:19
Фотографиите определено са много красиви,но истерията с нереално раздутите
им цени е вид пирамида,която ще мумифицира последния,който ги купи.
цитирай
35. 4aiotgluhar4e - Е-хо! Не си си взела изпита, не виждам нищо написано :)))
28.11.2011 01:06
ametist написа:
много имам да наваксвам, не само при теб, на доста места. Прескачам само за дзак :)
Ще мина на поправителен събота и неделя :)))
Готино настроение и спокойствие ти желая. До среща :))

Шегичка :) Отсъствах тези дни, но, ако наминеш, мога да ти пожелая приятна седмица.
цитирай
36. 4aiotgluhar4e - Да, така е!
28.11.2011 01:09
shtaparov написа:
Фотографиите определено са много красиви,но истерията с нереално раздутите
им цени е вид пирамида,която ще мумифицира последния,който ги купи.

Когато става въпрос за препродажби, последният винаги носи риск. Но това се отнася и за картините. Практиката обаче показва, че накрая се намесва някой музей, прави откупка и лудостта свършва там. Впрочем, при Гурски става точно така - галерия "Тейт" дебне по търговете и една по една изкупува фотографиите.
Поздрави!
цитирай
37. jivi93 - Всички най-прекрасни неща на света са толкова прости...
01.12.2011 09:40
Но не всеки може да ги види. Чудесни са фотографиите (и цените им :)))). Благодаря за доброто представяне!
kasnaprolet9999 написа:
Ами моят съученик , живущ в Канада прави снимки с подобно качество, а може би и по-добри, многократно съм слагала негови снимки в блога си. Наскоро си е купил съвсем професионална камера и очаквам да станат супер-качество снимките му. Не го давам за този фотограф, сори.Ако ти се занимава разходи се из сайта му.
http://blagoy.homeunix.com/

Много ми харесаха и снимките на Благой! Желая му успех!
цитирай
38. 4aiotgluhar4e - Така е, окото е само инструмент. Важното е каква мисъл го управлява. Поздравче :)))
03.12.2011 20:14
jivi93 написа:
Но не всеки може да ги види. Чудесни са фотографиите (и цените им :)))). Благодаря за доброто представяне!
kasnaprolet9999 написа:
Ами моят съученик , живущ в Канада прави снимки с подобно качество, а може би и по-добри, многократно съм слагала негови снимки в блога си. Наскоро си е купил съвсем професионална камера и очаквам да станат супер-качество снимките му. Не го давам за този фотограф, сори.Ако ти се занимава разходи се из сайта му.
http://blagoy.homeunix.com/

Много ми харесаха и снимките на Благой! Желая му успех!

цитирай
39. alhimik1 - Прости, но не светът мило чайче...а човекът е непомерно алчен...защото е несъвършен
04.12.2011 16:55
Иначе, уникални фотографии...благодаря ти!
Док :)
цитирай
40. 4aiotgluhar4e - Прав си, Док! Приемам критиката!
04.12.2011 19:23
alhimik1 написа:
Иначе, уникални фотографии...благодаря ти!
Док :)

А светът... Светът е изключително красив и удивително търпелив към идиотизмите на човешкото население. Но не е ясно до кога :(
Благодаря за гостуването! Винаги си добре дошъл :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: 4aiotgluhar4e
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1879962
Постинги: 130
Коментари: 3956
Гласове: 13944
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930