Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.01.2011 17:21 - Tormod Borgen Rogne - уникален талант и световен шампион по... свиркане
Автор: 4aiotgluhar4e Категория: Изкуство   
Прочетен: 8039 Коментари: 18 Гласове:
24

Последна промяна: 24.01.2011 02:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
     България ще стане европейска държава, когато ние я направим такава. sites.google.com/site/gerihelps/


     Нещо ме мързи днес. Отдавам го на времето и на задавщия се понеделник - гадно, студено, вали и от сега си представям как ще трябва да преплувам локвите на разкопания град.
      И както винаги, спасението е в музиката. Отдавна си мисля да пусна един постинг за неконвенционалното изкуство, но все нещо друго изскача. Обаче днес под рекламно-оправдателния слоуган "мързелът дава живот на велики идеи" :))), дойде ред на един човек със странен талант.
     Името му е Tormod Borgen Rogne, а аз дори не знам как се произнася. Това обаче не ми попречи да зяпна, когато го чух за първи път. Този мъж през миналата година спечели световния шампионат по свирене с уста. Ако някой смята начинанието за несериозно, значи изобщо не знае за какво става въпрос. Това е изкуство, висш пилотаж! Всеки път, когато го гледам и слушам, оставам поразена от точността, с която интерпретира мелодията. Ето, вижте и чуйте сами:



 
     За сравнение слагам и изпълнението на Джош Гробан, който направи You raise me up световен хит:


 
     А това е популярната неаполитанска песен Torna a Surriento. Обърнете внимание на акустиката, записът е правен в храм. Норвежците имат навика да правят концерти в катедралите си. И не само те! Много пъти съм се питала кога и в България ще се случи такова събитие.

 
     И за сравнение Torna a Surriento с гласа на Алфредо Арнолдо Кокоца, останал в историята като Марио Ланца. Не е по темата, но не мога да не кажа, че преди около година на семинар, посветен на неаполитанската песен, експертите единодушно са стигнали до извода, че това изпълнение е ненадминато, въпреки че приживе Ланца е бил тотално отричан от европейската критика.


    
       Но да се върнем на световния шампион по свиркане. Следващото изпълнение ми е любимо, защото много обичам песента, защото харесвам изпълнителя, който я поднесе на света (остана много неразбран, но аз смятам, че пред това момче има голямо бъдеще) и защото е много трудна.


       А ето го и оригиналът: My Heart Is Yours и Дидрик Сули-Танген, момчето със сребърни звънчета в гласа, от което се очаква да стане наследник на Юси Бьорлинг:
 


Приятна нова седмица на всички! Пожелавам ви усещане за пролет :)))



Гласувай:
24



1. monna - Хубав постинг си направил!
23.01.2011 18:42
Моят избор - Марио Ланца!:))))
Пролетно внушение!
цитирай
2. анонимен - Здрасти, прекрасна! Аз съм Мишони :)))
23.01.2011 19:37
Знаеш, че нямам регистрация в блогбг, обаче такива постинги много ме изкушават. Ей, опасно куче си (имам в предвид упоритост, а не че си кучка ;)) Като рече да правиш промоция на това момче, та не се спря. Да зема ли да му пиша да те вземе за PR? Ама готин е пича, спор няма. И чичото, дето си свирка е талантлив :)
Давай, чета те! Подкрепям тезата ти, че никой не е измислил нещо велико, докато копа :))))))))))))))))))
цитирай
3. 4aiotgluhar4e - Добре дошла, monna!
23.01.2011 21:22
monna написа:
Моят избор - Марио Ланца!:))))
Пролетно внушение!

И аз харесвам Марио Ланца! Той ми е сред любимите тенори и хич не ме е еня какво казала критиката :) И чакам пролетта :)))
цитирай
4. 4aiotgluhar4e - Оооо, Мишонкич! Добре си наминал!
23.01.2011 21:25
анонимен написа:
Знаеш, че нямам регистрация в блогбг, обаче такива постинги много ме изкушават. Ей, опасно куче си (имам в предвид упоритост, а не че си кучка ;)) Като рече да правиш промоция на това момче, та не се спря. Да зема ли да му пиша да те вземе за PR? Ама готин е пича, спор няма. И чичото, дето си свирка е талантлив :)
Давай, чета те! Подкрепям тезата ти, че никой не е измислил нещо велико, докато копа :))))))))))))))))))

Ти що щеш в блог.бг-то в неработно време? А?
Ми хайде направи си една регистрация, де! Това не е работа, няма да се сецнеш :)))
Ти за Дидрик ли ме подкачаш? Той е талант и няма нужда от PR, ама щом си рекъл, пробвай!
цитирай
5. hristo27 - Благодаря ти!
24.01.2011 11:09
Много хубав постинг!
цитирай
6. scarlety - :)))
24.01.2011 18:43
"мързелът дава живот на велики идеи" -разби ме,Чайче;))))
За постинга- браво,много интересен! Тантливи хора,ей!:)))
Поздрави!
цитирай
7. bven - 4aiotgluhar4e, човек се чувства на криле!
24.01.2011 20:12
Винаги съм мислила , че мързеливите хора са по-способни от другите, защото мързелът кара човека да мисли! :)
Иначе и аз съм за Марио Ланца! Хубави мигове и на теб!:))))))))
цитирай
8. 4aiotgluhar4e - Благодаря, че се отби!
24.01.2011 22:25
hristo27 написа:
Много хубав постинг!

цитирай
9. 4aiotgluhar4e - "мързелът дава живот на ве...
24.01.2011 22:28
scarlety написа:
"мързелът дава живот на велики идеи" -разби ме,Чайче;))))
За постинга- браво,много интересен! Тантливи хора,ей!:)))
Поздрави!

Е сега, не е ли така? Има стотици примери - от памперса до автоматичната пералня. Моята теория, че никоя велика идея не се е родила с копане, е аксиома :)))
Поздрави и на теб!
цитирай
10. 4aiotgluhar4e - Винаги съм мислила, че мързеливите ...
24.01.2011 22:31
bven написа:
Винаги съм мислила , че мързеливите хора са по-способни от другите, защото мързелът кара човека да мисли! :)
Иначе и аз съм за Марио Ланца! Хубави мигове и на теб!:))))))))

Вярно е, стига да е с мярка. По принцип няма лошо в това да се опитваш да замениш физическия труд с умствен. Но подчертавам, мисленето също е труд. Даже е по-уморително.
Марио Ланца обира точките :)
цитирай
11. trjufelihayver - :)
25.01.2011 23:37
Това беше странно /:– |
цитирай
12. 4aiotgluhar4e - Кое?
26.01.2011 00:07
trjufelihayver написа:
Това беше странно /:– |

:)
цитирай
13. trjufelihayver - Ово
26.01.2011 02:06
4aiotgluhar4e написа:
trjufelihayver написа:
Това беше странно /:– |

:)

Странно,но ми хареса де
цитирай
14. aqualia - Като го слушам (Тормод, де...) ми е леко на душата!
26.01.2011 22:01
Хубава вечер прекарах с твоя постинг, Чайче! Благодаря ти за всичко, което сподели!
цитирай
15. 4aiotgluhar4e - Нали :)
26.01.2011 23:56
aqualia написа:
Хубава вечер прекарах с твоя постинг, Чайче! Благодаря ти за всичко, което сподели!

Звучи сякаш си свирка за забавление. Но ми обясниха, че в същност това било нещо средно между свирене на инструмент и пеене. Имало чалъм с дишането и искало много тренировки. Аз не разбирам, но и на мен ми изглежда леко и отпускащо.
цитирай
16. aqualia - Точно така е, свиренето с уста, може да замести...
27.01.2011 00:48
Точно така е, свиренето с уста, може да замести понякога упражненията по пеене, то си иска специфично дишане и е като тренировка. А иначе е приятно.
;) но пък отпуска слушателя... Шапка на тояга!
цитирай
17. zvezdichka - Много топло звучат
27.01.2011 21:44
изпълненията му с уста. Аз го чувам за 1-ви път май :).
цитирай
18. 4aiotgluhar4e - Добре дошла, Звездичке!
27.01.2011 23:45
zvezdichka написа:
изпълненията му с уста. Аз го чувам за 1-ви път май :).

Наистина, създават някакъв уют. И аз скоро го открих. Рових се в блога на Дидрик да търся едно изпълнение на Nessun dorma и видях, че го е качил.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: 4aiotgluhar4e
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1879432
Постинги: 130
Коментари: 3956
Гласове: 13944
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930